tartti murtu lohko halki elo pilveen:10/60

Keskustelua Nuffield -traktoreista

Valvoja: automies560

jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

05 Kesä 2017, 20:32

Joo tuon ATJ-numeron alapuolella on valupäivä osalle, siis muodossa esim 05 C 7 eli tää 05 on kuukauden päivä, kirjain kuukausi ( I- kirjain hypätään yli ettei sekoiteta numeroon 1 ) ja viimeinen on valuvuosi, jonka vuosikymmen on pääteltävissä konemallin perusteella.

Ja britit kun tuumaisia mittoja käytäneet, niin pumpun ilmaruuvin kanta on 1/2" ( 12.7mm ) että siinä saattaa 13mm avain "luiskahtaa" yli kulmista .....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

05 Kesä 2017, 23:27

sitten maltillinen kiristys noille pumpun öljyropuille ja jos kuitenkin jenka pettää niin korvaava pultti ei saa olla liian pitkä 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
mestari
Proto suunnittelija
Viestit: 102
Liittynyt: 14 Syys 2010, 18:25

06 Kesä 2017, 07:15

eli voisi siitä alhaalla olevasta pultista laskea vanhat öljyt pois ja lisätä siitä ison pultin kannan alta öljyä niin kauan kuin sitä alkaa tulla tarkastusropusta ja homma ok?

sille reiälle peräkuvassa ei vielä löytynyt funktiota ?
lisenssi
Vuoden Nuhvisti 2013
Viestit: 1280
Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
Konekalustoani: Nuffield 4/65
NLCF r.y jäsen Nro: 408

06 Kesä 2017, 08:02

Näin se öljy sinne pumppuun täytetään.

Perässä oleva asia on lyhyesti jo aikaisemmin kerrottu, mutta tuosta puuttuu se tunnustelijan tappi.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

06 Kesä 2017, 08:29

mestari kirjoitti:eli voisi siitä alhaalla olevasta pultista laskea vanhat öljyt pois ja lisätä siitä ison pultin kannan alta öljyä niin kauan kuin sitä alkaa tulla tarkastusropusta ja homma ok?

sille reiälle peräkuvassa ei vielä löytynyt funktiota ?
Tuossapa vähän funktiota minkälainen tuo syvyyssäätöventiili kokonaisuudessaan pitäis olla.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... ttiili.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolta sitten voit itse tarkistaa valujen päivämäärät.
http://nuhvi.fi/index.php/fi/tietopankk ... uhvisi-ika" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
mestari
Proto suunnittelija
Viestit: 102
Liittynyt: 14 Syys 2010, 18:25

06 Kesä 2017, 21:59

kiittää ja kumartaa kuvan mukaan siitä reiästä puuttuu siis tuollainen kulmakierre.
lisenssi
Vuoden Nuhvisti 2013
Viestit: 1280
Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
Konekalustoani: Nuffield 4/65
NLCF r.y jäsen Nro: 408

07 Kesä 2017, 05:28

Ei puutu kulmakierrettä, vaan se tappi (kuvassa "tulppa").
mestari
Proto suunnittelija
Viestit: 102
Liittynyt: 14 Syys 2010, 18:25

07 Kesä 2017, 07:03

ahaa eli pitänee etsiä siihen tulppaa niin ei mene roskia sisään
mestari
Proto suunnittelija
Viestit: 102
Liittynyt: 14 Syys 2010, 18:25

07 Kesä 2017, 17:32

yllävän paljon piti lorutella jölyä pumpun sisään ennenkuin juorureiästä alkoi valumaan, mutta onpaha nyt sekin reilassa
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

07 Kesä 2017, 20:35

Olikos se jokin 2,5dl vaiko mitä ..... 903 Vallus pumpun öljytilavuus 3,5dl .....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
mestari
Proto suunnittelija
Viestit: 102
Liittynyt: 14 Syys 2010, 18:25

12 Kesä 2017, 23:02

tahtoo käytössä olla silleen jotta vuotoja ei näy mutta joka kerta pitää ilmailla ennenkin lähtee käymään, tosin lähtee hyvin mutta hetken päästä iis sammuu, jos lipsuttelee pumpun kupeesta on kuulevinaan ylimääräistä lorinaa tai suhinaa eli saa ilmaa jostakin koneen vas kupeelta
oliko ammattikäyttäjillä oikein hyvvä vinkkiä että onko se esim tankissa tai putkien liittimissä
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

13 Kesä 2017, 10:52

Helppo tutkia paineilmalla, kuivaa ensin kaikki putket ym, tee vaikka puusta sopiva tulppa tankinkorkin tilalle, ja siihen reikä johon puhalluspistooli mahtuu. Älä laita liikaa painetta ettei käy vahinkoja....
Vuotokohta alkaa kastumaan pikapuoliin.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

13 Kesä 2017, 17:45

Minä kyllä lähtisin tuota ongelmaa ratkomaan ihan ensimmäiseksi tankin puhdistuksella. Tankin pohjaproppu irti, mukana tulee sihti, sihdin tukeutuminen usein suurin syy moiseen ongelmaan. Sakkakupin yläosassa oleva sihtikin kannataa puhdista, samoin itse sakkakuppikin. sakkapupin jälkeen tulee polttoainesuodatin, tämäkin kannataa vaihtaa uuteen. Seuraavana sitten siirtopumppu, sielläkin on suodatinverkko, ventiilien välissä voi olla roskaa, kalvokin voi olla venynyt. Siirtopumpun banjoliitimissäkin voi olla töhnää.
Ohhan varmasti sakkakupin päällä oleva neulaventiili auki.
Itse olen vaihtanut aina uuden siirtopumpun kun on tullut uusi nuhvi taloon.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
mestari
Proto suunnittelija
Viestit: 102
Liittynyt: 14 Syys 2010, 18:25

13 Kesä 2017, 20:16

kiitos vinkeistä pitää stekata siis tankista alkaen homma kondikseen, ostin pytyn löpöä just äsken mutta enpä kaadakkaan sitä huomenna sisään vaan laskenkin entiset veke
mestari
Proto suunnittelija
Viestit: 102
Liittynyt: 14 Syys 2010, 18:25

19 Kesä 2017, 20:43

edit, sivupelti irti oikealta puolelta ja runtti auki ja letkulla valutin sankoseen parikymppiä löpöä, tuli ongelmitta ulos kuin kraanasta eikä roskia eikä vettä. sit aloin vasta katseleen putkia, toinen pää mikä tulee lasikupille oli mielestäni hieman löysähkö, kiristin sitä ja putsasin sakkkakupin vaikkei siellä likaa ollutkaan, kumitiivisteen käänsin toisinpäin ja sen messinkisihdin puhalsin puhtaaksi ja paikoilleen, sitten sen jälkeen tulee putsari josta siirtopumppua lähimmän ilmaruuvin aukaisin ja sieltä tuli tulvimalla löpöä, sit se kiinni, siirtopumpun kansi auki eikä mitään ihmeellistä näkynyt, seki kiinni ja sit pumpun ilmaruuvi auki ja hieman lurt lurt ja runtti kiinni ja kone käyntiin. tosin kaadoin 30l löpöä tankkiin ensin
siiinä siirtopumppua katsellessani kiinnitin huomiota että kun lasipurkki oli tyhjä niin sinne alkoi tulla tiputtelemalla löpöä tankista, kieliikö se siitä että ilmaa pääsee pois samalla vai onko tuo luonnollinen ilmiö, toinen uusi asia oli t haarainen ruuvi sen lasipurkin päällä, muovinen, mikä lie funktio sillä? voiko se olla esim hana :D
Vastaa Viestiin