Fourin nostolaite

Keskustelua Nuffield -traktoreista

Valvoja: automies560

Staatsmann
Vitos -nuffisti
Viestit: 46
Liittynyt: 06 Touko 2012, 19:11
Konekalustoani: 3x Nuffield universal three , 3x volvo-bm 650 2x fordson major

15 Huhti 2017, 19:05

Jollei siihen löydy sopivaa liitintä niin onneksi löytyy vaihtoehtoinen ratkaisu:
Laitetaan paluu nostosylinterilinjaan.
Tälleen ajattelin sen tehdä.Sivujärjestelmän vipu nostoasentoon ja pääjärjestelmän laskuasentoon.
Toimii minun päättelykyvyllä ok.
Olen tänään saanut koko päivän kulumaan kolmen kolmosnuffin kanssa niitä kunnostaen, muuttaen ja niillä töitä tehden.
Ei parempaa traktoria ole tehty pihahommiin.
Minä nyt en vaan lähde sitä orgis magneettiroppua tuhoamaan.
Menee jo ot:ksi mutta onkos muilla jo nuffit kovassa työssä talven jäljiltä?
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

15 Huhti 2017, 20:04

Juu, ei kannata sitä orkkis magneetiproppua tuhota, ei misään nimessä, tosi harvinainen proppu, ei tahdo orkkis proppua enään mistään saada :wink: :lol:
Menee jo ot:ksi mutta onkos muilla jo nuffit kovassa työssä talven jäljiltä?

Koko talven ollut kolmosnuhvi ns. kovassa työssä, urakoitu lumitöitä hieman yli 30:ntä tuntia :wink:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Staatsmann
Vitos -nuffisti
Viestit: 46
Liittynyt: 06 Touko 2012, 19:11
Konekalustoani: 3x Nuffield universal three , 3x volvo-bm 650 2x fordson major

15 Huhti 2017, 20:27

Meni vähän ohi toi hekottelu ropun saatavuuksista ja muutoksista.
Se sentään löytyy vissiin jokaisesta nuffista samanlaisena.
jjj
Proto suunnittelija
Viestit: 125
Liittynyt: 19 Maalis 2013, 17:53
Konekalustoani: nuffield 4dm

16 Huhti 2017, 12:05

jusape kirjoitti:Eikös sieltä jokin 140 pitäis tulla näis vanhemmissa ?
Kyl sillä 500kg nousee, kun josko 140bar ja pitäis 1300kg varsien päästä nousta ?

Että aika liki on alkuperäisarvoa. Öljynä mikä ? Ja mikä oli öljyn lämpötila ?
Kunnolla öljyt lämpimäksi ajettuna tuskin tuota 130 lukemaakaan tulee, ehkä 110-120 ?
Öljy on 10/30 ja paineet mittasin heti eli öljyt oli vielä kylmänä.varmaan kunnon peräöljyillä pääsisi parempiin lukemiin
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

16 Huhti 2017, 13:50

Mulla tuli sillä v***n väljällä orkkispumpulla tos omas 460Turbossa (ennen pumpunvaihtoa) kylmänä 90bar ja lämpimänä täyskaasulla n. 60bar ..... Öljyinä silloin jotkin "universaalit" .....
Nyt tolla uusiopumpulla tyhjäkäynnillä, kylmä tai lämmin öljy, 165bar .....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
jjj
Proto suunnittelija
Viestit: 125
Liittynyt: 19 Maalis 2013, 17:53
Konekalustoani: nuffield 4dm

16 Huhti 2017, 15:13

Niin eli minullakin on odotettavissa kesällä helteillä lämpimillä öljyillä nosto ongelmia.no pitää kattoa ja hommata sit uusi pumppu jos ei toimi
jjj
Proto suunnittelija
Viestit: 125
Liittynyt: 19 Maalis 2013, 17:53
Konekalustoani: nuffield 4dm

01 Touko 2017, 18:27

Ei nostanut sitten nuffi klapisäkkiä lavan kanssa.purin repun pois ja nostolaitekannen ja männän rengas vuotaa aikaslailla.saako noita männänrenkaita jostain uutena?
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

01 Touko 2017, 20:29

jjj kirjoitti:Ei nostanut sitten nuffi klapisäkkiä lavan kanssa.purin repun pois ja nostolaitekannen ja männän rengas vuotaa aikaslailla.saako noita männänrenkaita jostain uutena?

Sorvauta siihen mäntään ura toiselle männänrenkaalle tai o-renkaalle. Tukirenkaalla kestää tarvittavat paineet.
Mukana kuin peräpukama!
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

01 Touko 2017, 20:39

tiettävästi renkaita on myös saatavilla, tosin tilaustuote ja tilaukseen tarvitaan nostolaitteen sarjanumero. esim. tmi Leypart toimittaa 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
jjj
Proto suunnittelija
Viestit: 125
Liittynyt: 19 Maalis 2013, 17:53
Konekalustoani: nuffield 4dm

02 Touko 2017, 13:01

Ok täytyy kysellä leypartilta.mutta vaikuttaako tuo sylinterin männänrengas tuohon nostoon noin paljon.sitä ongelmaakin taas esiintyi että kytkin alas painettuna vetovarret tippui hiljakseen alas.vipu ei jäänyt pitoasentoon..ja tosiaan kaikki o-renkaat on nyt vaihdettu
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

03 Touko 2017, 08:59

jjj kirjoitti:Ok täytyy kysellä leypartilta.mutta vaikuttaako tuo sylinterin männänrengas tuohon nostoon noin paljon.sitä ongelmaakin taas esiintyi että kytkin alas painettuna vetovarret tippui hiljakseen alas.vipu ei jäänyt pitoasentoon..ja tosiaan kaikki o-renkaat on nyt vaihdettu
Kyllähän nostosylinterin männänrengas vaikuttaa, niin nostoon kuin myös laskuunkin. Saataa olla että männänrengas on jumittunut uraansa ja näinollen ei enään toimi toivotulla tavalla.
Suosittelen myös jampin mainitsemaa O- rengasta männänrenkaan lisäksi.

Nostovarsien tippumisen voit poistaa kun kiristät (osanumero 21 ) mutteria tiukemalle, varmista että aaltomaiset prikat on paikalaan ( osanumero 19 ), pitäis olla 5 kpl:tta per vipu.
Kiristä mutteri niin tiukalle että nostolaitevipu pysyy koneen käydessä ja hydraulipumpun toiminnassa ollessa yläasennossa, nostovarsien noustua ylös pitäis vivun palautua automaatisesti vapaa-asentoon.

https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... ivusto.PDF" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
jjj
Proto suunnittelija
Viestit: 125
Liittynyt: 19 Maalis 2013, 17:53
Konekalustoani: nuffield 4dm

03 Touko 2017, 17:57

Niin ootteko laittaneet männänrenkaan kanssa o-renkaan ja sille vielä tukirenkaan..mutta voiko tuo männän ohivuoto tiputtaa noin paljon paineita männänrengas kuitenkin ehjä ja kipille tuli se 130bar.toki jos huono tuuri käynyt että parin nostokerran jälkeen kipillekkään ei tule enää 130bar mittari oli lainassa ni ei päässyt kokeileen
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

03 Touko 2017, 20:11

Minun nelikkonuhvin nostosylinterin mäntään ei laitettu mitään tukirengasta, pelkkä O-rengas vain männänrenkaan lisäksi. En ole vielä pääsyt kokeilemaan miten vaikutaa, on nelikon kasaus vielä vaiheessa, ehki juhannukseksi sais liikenteseen.
Minkälaiset tiivisteet laitoit ( osanumero 10 ) massatiivisteet, vai jotain muuta ?
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
jjj
Proto suunnittelija
Viestit: 125
Liittynyt: 19 Maalis 2013, 17:53
Konekalustoani: nuffield 4dm

03 Touko 2017, 20:52

kari t kirjoitti:Minun nelikkonuhvin nostosylinterin mäntään ei laitettu mitään tukirengasta, pelkkä O-rengas vain männänrenkaan lisäksi. En ole vielä pääsyt kokeilemaan miten vaikutaa, on nelikon kasaus vielä vaiheessa, ehki juhannukseksi sais liikenteseen.
Minkälaiset tiivisteet laitoit ( osanumero 10 ) massatiivisteet, vai jotain muuta ?
Kuparitiivisteet tuli kaikkiin
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

04 Touko 2017, 08:05

Kuparitiivisteillä kun aikoinaan kasasin 61:sen kolmosnuhvin hydraulikkaputkiston, ei käyneet kuparitiivisteet yksistään, joko liian ohuet, jos laittoi kaksi päälekäin, liian paksut. Kuparitiivisteitten lisäksi käytin usittitiivisteitä, näin sain tiivisteet sopivan vahvuiseksi. Joihinkin kohtiin piti laitaa kupari + usitti, joihinkin kohtiin pelkkä kupari.
Putket ei sais jäädä venytykseen, saataa murtua.
Varmaan kaikki putken kiristysmutterit tuli kunnolla kiinni ?
Minulla tuossa nelivetonuhvissa oli minulle tullessa mutterit löysällä, nosti takakuormaajalla BMC- kuutoskoneen kaasupohjassa, heti kun puotti kieroksia, mootori rupes laskeutumaan vauhdilla alaspäin.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Vastaa Viestiin