Fourin nostolaite

Keskustelua Nuffield -traktoreista

Valvoja: automies560

jjj
Proto suunnittelija
Viestit: 125
Liittynyt: 19 Maalis 2013, 17:53
Konekalustoani: nuffield 4dm

23 Maalis 2017, 20:57

Ei varmaan ole väliä minkälaisen o-renkaan tuonne korkeapaineventtiiliin laittaa kun edes on vähä samanlainen kuin vanhakin.Semmonen vielä että kannessa olevat holkit tuntuivat olevan väljät myös akseleihin.onkos tuolla jotain merkitystä?mietin myös sitä että kuinka yleensä tuollaiset pienet välykset vaikuttaa nostokykyyn/paineisiin?
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

23 Maalis 2017, 21:24

jjj kirjoitti:Ei varmaan ole väliä minkälaisen o-renkaan tuonne korkeapaineventtiiliin laittaa kun edes on vähä samanlainen kuin vanhakin.Semmonen vielä että kannessa olevat holkit tuntuivat olevan väljät myös akseleihin.onkos tuolla jotain merkitystä?mietin myös sitä että kuinka yleensä tuollaiset pienet välykset vaikuttaa nostokykyyn/paineisiin?
Leylandin korjausohjekirjasta: Hydraulipumpun laakerikaulojen halkaisioiden suurin ero 0,013 mm.
Käytänössä ei juuri mitään, itse teetättäisin uudet uudet holkit, tieten akselitkin tarvis mitata onko kuluneet.

Kyllähän noilla o-renkaillakin on väliä, lieneekö nuo IKH:o renkat parasta mahdolista laatua ? Itse olen ostanut o- renkaat joko Etralta taikka Teolisuus Tasanolta.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

23 Maalis 2017, 21:33

Pehmeä O-rengas ei siedä painetta niinkuin kovemmasta materiaalista valmistettu.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
jjj
Proto suunnittelija
Viestit: 125
Liittynyt: 19 Maalis 2013, 17:53
Konekalustoani: nuffield 4dm

23 Maalis 2017, 21:42

Jos nyt okein muistan niin kannen holkeilla ja akseleilla oli 0.7mm välys.Holkissa näytti olevan jonkinlainen kanava onko tuolla merkitystä? jos laittais vaan tavallisen holkin.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

23 Maalis 2017, 21:53

Ei niitä öljyuria laaakeriholkeihin ole syytä suotta tehty. Jos löydät sopivat valmiit holkit missä ei ole uria, tee vaikka rautasahan terällä vähän uraa.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
jjj
Proto suunnittelija
Viestit: 125
Liittynyt: 19 Maalis 2013, 17:53
Konekalustoani: nuffield 4dm

24 Maalis 2017, 04:46

no niinpä tietenkin öljyurat ne on. :D
jjj
Proto suunnittelija
Viestit: 125
Liittynyt: 19 Maalis 2013, 17:53
Konekalustoani: nuffield 4dm

24 Maalis 2017, 22:46

No niin puuttuu korkeapaineventtiilin yksi holkki. :x
jjj
Proto suunnittelija
Viestit: 125
Liittynyt: 19 Maalis 2013, 17:53
Konekalustoani: nuffield 4dm

24 Maalis 2017, 22:53

Eiku tähän venttiilistöön ei kuulukkaan ku 4 holkkia.
jjj
Proto suunnittelija
Viestit: 125
Liittynyt: 19 Maalis 2013, 17:53
Konekalustoani: nuffield 4dm

02 Huhti 2017, 13:24

No niin reppu kasattu mutta ei jaksa nostaa perälevyä kun 5cm kierroksilla.tyhjät varret nousi.sitten ilmeni semmonen ongelma vielä että kun kytkimen painaa pohjaan ni nostolaite laskee
Staatsmann
Vitos -nuffisti
Viestit: 46
Liittynyt: 06 Touko 2012, 19:11
Konekalustoani: 3x Nuffield universal three , 3x volvo-bm 650 2x fordson major

15 Huhti 2017, 12:23

Sopinee tähän ketjuun pieni kysymys:Mikä kierre on repun oikealla puolella olevassa propussa?
Se siis missä on magneetti ja johon ajattelin asentaa paluuöljylle liittimen.
Se ei ainakaan ole 3/4" 1" tai 1/2" kierre
jjj
Proto suunnittelija
Viestit: 125
Liittynyt: 19 Maalis 2013, 17:53
Konekalustoani: nuffield 4dm

15 Huhti 2017, 13:54

Kierteen mittasin mutta perkules kun en muista enää mitä se oli..mitäs mieltä porukka on kun sain itse reppuremontin kuntoon ja mittasin kippiliittimestä paineet ja tyhjäkäynnillä 120bar ja kierroksilla 130 bar.uutenahan näistä tulee sen 140 bar (vanhempi pumppu)kait noilla paineilla vielä 500kg nousee vai olenko väärässä?
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

15 Huhti 2017, 13:58

Eikös sieltä jokin 140 pitäis tulla näis vanhemmissa ?
Kyl sillä 500kg nousee, kun josko 140bar ja pitäis 1300kg varsien päästä nousta ?

Että aika liki on alkuperäisarvoa. Öljynä mikä ? Ja mikä oli öljyn lämpötila ?
Kunnolla öljyt lämpimäksi ajettuna tuskin tuota 130 lukemaakaan tulee, ehkä 110-120 ?
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

15 Huhti 2017, 14:04

Staatsmann kirjoitti:Sopinee tähän ketjuun pieni kysymys:Mikä kierre on repun oikealla puolella olevassa propussa?
Se siis missä on magneetti ja johon ajattelin asentaa paluuöljylle liittimen.
Se ei ainakaan ole 3/4" 1" tai 1/2" kierre
Olikohan R1/2" vaiko R5/8"
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Staatsmann
Vitos -nuffisti
Viestit: 46
Liittynyt: 06 Touko 2012, 19:11
Konekalustoani: 3x Nuffield universal three , 3x volvo-bm 650 2x fordson major

15 Huhti 2017, 15:01

Jaa-a
3/4 putkikierre oli pieni ja 1" liian iso.
kartiomainen se ei ole kun on tasotiivistyksellä.
Käsittääkseni putkikierteiden koot tulevat putkien sisäreikien koosta joten se ei pitäisi olla 1/2 eikä 5/8 eli noin 16mm
Nythän se sattuu 19 ja 25,4mm välille.
Varmaan taas joku vanha brittiläinen putkikierre mitä ei enää käytetä niinkuin on esim öljypohjan propun 1-1/8 kierre.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

15 Huhti 2017, 15:45

Aikoinaan minäkin hai magneetipropun tilalle sopivaa kaksoisnipaa, päädytiin 1/2" putkikierteeseen. Tehtii kyseiseen propuun 1/2" putkikierre, sattui olemaan sopivia 90:nen asteen kulmia hyllyssä.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Vastaa Viestiin