Fourin nostolaite
Valvoja: automies560
Ei varmaan ole väliä minkälaisen o-renkaan tuonne korkeapaineventtiiliin laittaa kun edes on vähä samanlainen kuin vanhakin.Semmonen vielä että kannessa olevat holkit tuntuivat olevan väljät myös akseleihin.onkos tuolla jotain merkitystä?mietin myös sitä että kuinka yleensä tuollaiset pienet välykset vaikuttaa nostokykyyn/paineisiin?
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Leylandin korjausohjekirjasta: Hydraulipumpun laakerikaulojen halkaisioiden suurin ero 0,013 mm.jjj kirjoitti:Ei varmaan ole väliä minkälaisen o-renkaan tuonne korkeapaineventtiiliin laittaa kun edes on vähä samanlainen kuin vanhakin.Semmonen vielä että kannessa olevat holkit tuntuivat olevan väljät myös akseleihin.onkos tuolla jotain merkitystä?mietin myös sitä että kuinka yleensä tuollaiset pienet välykset vaikuttaa nostokykyyn/paineisiin?
Käytänössä ei juuri mitään, itse teetättäisin uudet uudet holkit, tieten akselitkin tarvis mitata onko kuluneet.
Kyllähän noilla o-renkaillakin on väliä, lieneekö nuo IKH:o renkat parasta mahdolista laatua ? Itse olen ostanut o- renkaat joko Etralta taikka Teolisuus Tasanolta.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Pehmeä O-rengas ei siedä painetta niinkuin kovemmasta materiaalista valmistettu.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Ei niitä öljyuria laaakeriholkeihin ole syytä suotta tehty. Jos löydät sopivat valmiit holkit missä ei ole uria, tee vaikka rautasahan terällä vähän uraa.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 46
- Liittynyt: 06 Touko 2012, 19:11
- Konekalustoani: 3x Nuffield universal three , 3x volvo-bm 650 2x fordson major
Sopinee tähän ketjuun pieni kysymys:Mikä kierre on repun oikealla puolella olevassa propussa?
Se siis missä on magneetti ja johon ajattelin asentaa paluuöljylle liittimen.
Se ei ainakaan ole 3/4" 1" tai 1/2" kierre
Se siis missä on magneetti ja johon ajattelin asentaa paluuöljylle liittimen.
Se ei ainakaan ole 3/4" 1" tai 1/2" kierre
Kierteen mittasin mutta perkules kun en muista enää mitä se oli..mitäs mieltä porukka on kun sain itse reppuremontin kuntoon ja mittasin kippiliittimestä paineet ja tyhjäkäynnillä 120bar ja kierroksilla 130 bar.uutenahan näistä tulee sen 140 bar (vanhempi pumppu)kait noilla paineilla vielä 500kg nousee vai olenko väärässä?
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Eikös sieltä jokin 140 pitäis tulla näis vanhemmissa ?
Kyl sillä 500kg nousee, kun josko 140bar ja pitäis 1300kg varsien päästä nousta ?
Että aika liki on alkuperäisarvoa. Öljynä mikä ? Ja mikä oli öljyn lämpötila ?
Kunnolla öljyt lämpimäksi ajettuna tuskin tuota 130 lukemaakaan tulee, ehkä 110-120 ?
Kyl sillä 500kg nousee, kun josko 140bar ja pitäis 1300kg varsien päästä nousta ?
Että aika liki on alkuperäisarvoa. Öljynä mikä ? Ja mikä oli öljyn lämpötila ?
Kunnolla öljyt lämpimäksi ajettuna tuskin tuota 130 lukemaakaan tulee, ehkä 110-120 ?
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Olikohan R1/2" vaiko R5/8"Staatsmann kirjoitti:Sopinee tähän ketjuun pieni kysymys:Mikä kierre on repun oikealla puolella olevassa propussa?
Se siis missä on magneetti ja johon ajattelin asentaa paluuöljylle liittimen.
Se ei ainakaan ole 3/4" 1" tai 1/2" kierre
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 46
- Liittynyt: 06 Touko 2012, 19:11
- Konekalustoani: 3x Nuffield universal three , 3x volvo-bm 650 2x fordson major
Jaa-a
3/4 putkikierre oli pieni ja 1" liian iso.
kartiomainen se ei ole kun on tasotiivistyksellä.
Käsittääkseni putkikierteiden koot tulevat putkien sisäreikien koosta joten se ei pitäisi olla 1/2 eikä 5/8 eli noin 16mm
Nythän se sattuu 19 ja 25,4mm välille.
Varmaan taas joku vanha brittiläinen putkikierre mitä ei enää käytetä niinkuin on esim öljypohjan propun 1-1/8 kierre.
3/4 putkikierre oli pieni ja 1" liian iso.
kartiomainen se ei ole kun on tasotiivistyksellä.
Käsittääkseni putkikierteiden koot tulevat putkien sisäreikien koosta joten se ei pitäisi olla 1/2 eikä 5/8 eli noin 16mm
Nythän se sattuu 19 ja 25,4mm välille.
Varmaan taas joku vanha brittiläinen putkikierre mitä ei enää käytetä niinkuin on esim öljypohjan propun 1-1/8 kierre.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Aikoinaan minäkin hai magneetipropun tilalle sopivaa kaksoisnipaa, päädytiin 1/2" putkikierteeseen. Tehtii kyseiseen propuun 1/2" putkikierre, sattui olemaan sopivia 90:nen asteen kulmia hyllyssä.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !