Fourin nostolaite
Valvoja: automies560
Mikähän tuota nostolaitetta vaivaa kun ei jaksa oikeen nostaa.perälevyn nosti alkuun hyvin sitten tuli voimattomuutta ei noussut ylös asti vasta kun laski maahan ja takasin ylös ja sitten tuo laskunopeus on aivan jäätävä levy pamahtaa maahan jos nostolaitevivun painaa heti alas.koitin säätä laskunopeutta mutta en oikeen huomannut mitään eroa
eilen koitin nostolaitteita tyhjäkäynnillä nostaa ekan kerran hyvin sitten ei nää nosta ihan ylös asti.öljytikku näytti olevan n merkin kohdalla.olisko vain öljynvähyyttä?öjyt oli tikusta katsottuna hyvän näköiset ei harmaat.
Ei ole jäässä kun säilytän lämpöisessä talissa.täytyy koittaa lisätä öljyä jos ei parane ni täytyy sitte ottaa reppu pois ja katsoa mitä hajalla/kulunut.eilen koitin viä sellaista että ajoin perälevyn penkkaan ja koitin sieltä nostaa niin ei nouse ollenkaan..
http://aijaa.com/T7a6q2img" onclick="window.open(this.href);return false;]
Kuuluuko tuolla muka olla tuollainen holkki kun kuvien perusteella ei.olisko nyt joku kasannut joskus väärin?
Kuuluuko tuolla muka olla tuollainen holkki kun kuvien perusteella ei.olisko nyt joku kasannut joskus väärin?
no niin edistystä saatu eli korkapaineventtiilin o-rengas oli rikki,pumppu vaikutti suurinpiirtein tiiviiltä jonkin verran oli sivuttaissuunnassa klappia. paha naarmu oli vain toisessa pesässä vaikuttaako se sitten tuottoihin millään tavalla.Niin ja tosiaan se matalapaineventtiili oli kasattu väärin eli sinne oli lyöty tuo holkki ensin ja kuvan perusteella sinne tulee tuo kuula esin ja sitten holkki.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... t_edit.jpg
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... t_edit.jpg
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
[quote="jjj"]no niin edistystä saatu eli korkapaineventtiilin o-rengas oli rikki,pumppu vaikutti suurinpiirtein tiiviiltä jonkin verran oli sivuttaissuunnassa klappia. paha naarmu oli vain toisessa pesässä vaikuttaako se sitten tuottoihin millään tavalla.Niin ja tosiaan se matalapaineventtiili oli kasattu väärin eli sinne oli lyöty tuo holkki ensin ja kuvan perusteella sinne tulee tuo kuula esin ja sitten holkki.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... t_edit.jpg[/quote
Ottaisin tuon sivuttaisuunassa olevan välyksen pois, tuolla jonkin verran juttua pumpun kunnostuksesta.
http://www.nuhvi.fi/foorumi/viewtopic.php?f=1&t=7217" onclick="window.open(this.href);return false;
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... t_edit.jpg[/quote
Ottaisin tuon sivuttaisuunassa olevan välyksen pois, tuolla jonkin verran juttua pumpun kunnostuksesta.
http://www.nuhvi.fi/foorumi/viewtopic.php?f=1&t=7217" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Juu luin tuon ketjun läpi.Eli sorvataanko tasasivuisita puslista reiät isommiksi ja holkit sinne ja tarvittaessa hammaspyörän akseleista hiukan pois.yritin rakotulkilla mitata pesän ja hammaspyörän välystä ja 0.15mm liuska meni väliin..
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Leylandin korjausohjekirjassahan sanotaa, suurin kulumajäljen syvyys pumpun rungossa 0,10 mm, pienenisköhän tuo välys jos holkit puslittais kuvan mukaiseksi.jjj kirjoitti:Juu luin tuon ketjun läpi.Eli sorvataanko tasasivuisita puslista reiät isommiksi ja holkit sinne ja tarvittaessa hammaspyörän akseleista hiukan pois.yritin rakotulkilla mitata pesän ja hammaspyörän välystä ja 0.15mm liuska meni väliin..
Jos et ota pumpun rungosta siivua pois niin laita paksumpi O- rengas.
Käytöakseli kiertämiseen tarvittava momentti 4 Nm ( 0,41 kp )
Varmaan joku rupeaa kohta vänkäämään vastaan, mutta tee kuten ketjussa kerotaan.
jk. Pesän uusimis prosessi on vielä vaiheessa, pitänee kiirehtiä asiaa.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
kasasin nyt molemmat hammaspyörät pesiin ja mittasin rakotulkilla vielä niin toisella puolella ei yhtään välystä ja toisella puolella meni nyt vain 0,1mm liuska ja sekin vain alkuun.eli pumppu tuskin nyt on niin väljä ettei jaksa kunnolla nostaa,et olisiko syynä nyt ollut sitten vain tuo korkeapaineventtiilin o-rengas ja matalapaineventtiilin väärin kasaus
tässä kuva nyt kuitenkin tuosta pumpun pesän naarmusta jos sillä on jotain merkitystä
http://aijaa.com/4j1Fnb
tässä kuva nyt kuitenkin tuosta pumpun pesän naarmusta jos sillä on jotain merkitystä
http://aijaa.com/4j1Fnb
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Kyllähän tuolla naarmulla jonkinlainen merkitys on, uskoisin kuitenkin, kun kasaat ventiilit oikein ja otat päitäisvälyksen pois hammaspyörien akseleilta, eiköhän se sitten toimi.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !