Fourin nostolaite

Keskustelua Nuffield -traktoreista

Valvoja: automies560

jjj
Proto suunnittelija
Viestit: 125
Liittynyt: 19 Maalis 2013, 17:53
Konekalustoani: nuffield 4dm

15 Maalis 2017, 16:59

Mikähän tuota nostolaitetta vaivaa kun ei jaksa oikeen nostaa.perälevyn nosti alkuun hyvin sitten tuli voimattomuutta ei noussut ylös asti vasta kun laski maahan ja takasin ylös ja sitten tuo laskunopeus on aivan jäätävä levy pamahtaa maahan jos nostolaitevivun painaa heti alas.koitin säätä laskunopeutta mutta en oikeen huomannut mitään eroa
jjj
Proto suunnittelija
Viestit: 125
Liittynyt: 19 Maalis 2013, 17:53
Konekalustoani: nuffield 4dm

17 Maalis 2017, 06:16

eilen koitin nostolaitteita tyhjäkäynnillä nostaa ekan kerran hyvin sitten ei nää nosta ihan ylös asti.öljytikku näytti olevan n merkin kohdalla.olisko vain öljynvähyyttä?öjyt oli tikusta katsottuna hyvän näköiset ei harmaat.
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

17 Maalis 2017, 06:42

Ettei olis tää talvinen perusvika eli vetinen öljy ja imusihti jäässä
Mukana kuin peräpukama!
jjj
Proto suunnittelija
Viestit: 125
Liittynyt: 19 Maalis 2013, 17:53
Konekalustoani: nuffield 4dm

17 Maalis 2017, 06:51

Ei ole jäässä kun säilytän lämpöisessä talissa.täytyy koittaa lisätä öljyä jos ei parane ni täytyy sitte ottaa reppu pois ja katsoa mitä hajalla/kulunut.eilen koitin viä sellaista että ajoin perälevyn penkkaan ja koitin sieltä nostaa niin ei nouse ollenkaan..
jjj
Proto suunnittelija
Viestit: 125
Liittynyt: 19 Maalis 2013, 17:53
Konekalustoani: nuffield 4dm

20 Maalis 2017, 07:31

Olisko kellään räjäytyskuvaa nostolaitteen kannesta ja käyttövivuista?
jjj
Proto suunnittelija
Viestit: 125
Liittynyt: 19 Maalis 2013, 17:53
Konekalustoani: nuffield 4dm

20 Maalis 2017, 17:35

Tarkoitin sieltä sisältä.kirjoitin epäselvästi.
jjj
Proto suunnittelija
Viestit: 125
Liittynyt: 19 Maalis 2013, 17:53
Konekalustoani: nuffield 4dm

20 Maalis 2017, 18:24

Jep tuota takoitin kiitoksia.
jjj
Proto suunnittelija
Viestit: 125
Liittynyt: 19 Maalis 2013, 17:53
Konekalustoani: nuffield 4dm

20 Maalis 2017, 18:36

Olis tarkoitus ottaa tuo reppu alas tänä iltana niin voiko tuota pumppua todeta jotenkin väljäksi mittaamalla.o-renkaat siellä vissiin ainakin on mitkä voi tarkistaa.
jjj
Proto suunnittelija
Viestit: 125
Liittynyt: 19 Maalis 2013, 17:53
Konekalustoani: nuffield 4dm

20 Maalis 2017, 22:16

http://aijaa.com/T7a6q2img" onclick="window.open(this.href);return false;]
Kuuluuko tuolla muka olla tuollainen holkki kun kuvien perusteella ei.olisko nyt joku kasannut joskus väärin?
jjj
Proto suunnittelija
Viestit: 125
Liittynyt: 19 Maalis 2013, 17:53
Konekalustoani: nuffield 4dm

23 Maalis 2017, 07:03

no niin edistystä saatu eli korkapaineventtiilin o-rengas oli rikki,pumppu vaikutti suurinpiirtein tiiviiltä jonkin verran oli sivuttaissuunnassa klappia. paha naarmu oli vain toisessa pesässä vaikuttaako se sitten tuottoihin millään tavalla.Niin ja tosiaan se matalapaineventtiili oli kasattu väärin eli sinne oli lyöty tuo holkki ensin ja kuvan perusteella sinne tulee tuo kuula esin ja sitten holkki.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... t_edit.jpg
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

23 Maalis 2017, 09:28

[quote="jjj"]no niin edistystä saatu eli korkapaineventtiilin o-rengas oli rikki,pumppu vaikutti suurinpiirtein tiiviiltä jonkin verran oli sivuttaissuunnassa klappia. paha naarmu oli vain toisessa pesässä vaikuttaako se sitten tuottoihin millään tavalla.Niin ja tosiaan se matalapaineventtiili oli kasattu väärin eli sinne oli lyöty tuo holkki ensin ja kuvan perusteella sinne tulee tuo kuula esin ja sitten holkki.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... t_edit.jpg[/quote

Ottaisin tuon sivuttaisuunassa olevan välyksen pois, tuolla jonkin verran juttua pumpun kunnostuksesta.
http://www.nuhvi.fi/foorumi/viewtopic.php?f=1&t=7217" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
jjj
Proto suunnittelija
Viestit: 125
Liittynyt: 19 Maalis 2013, 17:53
Konekalustoani: nuffield 4dm

23 Maalis 2017, 09:53

Juu luin tuon ketjun läpi.Eli sorvataanko tasasivuisita puslista reiät isommiksi ja holkit sinne ja tarvittaessa hammaspyörän akseleista hiukan pois.yritin rakotulkilla mitata pesän ja hammaspyörän välystä ja 0.15mm liuska meni väliin..
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

23 Maalis 2017, 10:40

jjj kirjoitti:Juu luin tuon ketjun läpi.Eli sorvataanko tasasivuisita puslista reiät isommiksi ja holkit sinne ja tarvittaessa hammaspyörän akseleista hiukan pois.yritin rakotulkilla mitata pesän ja hammaspyörän välystä ja 0.15mm liuska meni väliin..
Leylandin korjausohjekirjassahan sanotaa, suurin kulumajäljen syvyys pumpun rungossa 0,10 mm, pienenisköhän tuo välys jos holkit puslittais kuvan mukaiseksi.
Jos et ota pumpun rungosta siivua pois niin laita paksumpi O- rengas.
Käytöakseli kiertämiseen tarvittava momentti 4 Nm ( 0,41 kp )
Varmaan joku rupeaa kohta vänkäämään vastaan, mutta tee kuten ketjussa kerotaan.
jk. Pesän uusimis prosessi on vielä vaiheessa, pitänee kiirehtiä asiaa.
Liitteet
PB051530.JPG
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
jjj
Proto suunnittelija
Viestit: 125
Liittynyt: 19 Maalis 2013, 17:53
Konekalustoani: nuffield 4dm

23 Maalis 2017, 15:38

kasasin nyt molemmat hammaspyörät pesiin ja mittasin rakotulkilla vielä niin toisella puolella ei yhtään välystä ja toisella puolella meni nyt vain 0,1mm liuska ja sekin vain alkuun.eli pumppu tuskin nyt on niin väljä ettei jaksa kunnolla nostaa,et olisiko syynä nyt ollut sitten vain tuo korkeapaineventtiilin o-rengas ja matalapaineventtiilin väärin kasaus

tässä kuva nyt kuitenkin tuosta pumpun pesän naarmusta jos sillä on jotain merkitystä

http://aijaa.com/4j1Fnb
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

23 Maalis 2017, 18:16

Kyllähän tuolla naarmulla jonkinlainen merkitys on, uskoisin kuitenkin, kun kasaat ventiilit oikein ja otat päitäisvälyksen pois hammaspyörien akseleilta, eiköhän se sitten toimi.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Vastaa Viestiin