Nuffield tree vm 1958
Valvoja: automies560
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 781
- Liittynyt: 24 Heinä 2016, 12:42
Tutun kanssa vängätään kun hän sanoo jotta vuoden -58 kolmosia ei ole Suomessa. Itse on vissiin syntynyt sinä vuonna ja haluaisi ko. nuffin. Itse koneen valmistushan alkoi jo 1957, yleensä alkupään koneet on jääneet emämaahan. Rekisteröintitilaston mukaan jopa 5 kpl kolmosia on rekisteröity vuonna-57 ja seur.vuonna 26kpl.
Jäsenten konegalleriassa ainakin nuutulla ja kari t:llä on 58 kolmosnuffi.( Ja onhan siellä muutama muukin)Onko varma että ne ovat vm. 1958 sekä tyyppikilveltään että rekisteröinniltään?
Voipiko ko.kaverit varmistaa?
Loppuis tää vänkääminen.
Jäsenten konegalleriassa ainakin nuutulla ja kari t:llä on 58 kolmosnuffi.( Ja onhan siellä muutama muukin)Onko varma että ne ovat vm. 1958 sekä tyyppikilveltään että rekisteröinniltään?
Voipiko ko.kaverit varmistaa?
Loppuis tää vänkääminen.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5067
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Omassa 58 kolmosessa, rekisterioteessa käytööottopvm 00.00.1958. Alkuperäinen rekisterinumero 699-LAL, nykyinen 422-HG. Rekisterioteessa valmistenumero 771-3306 3391.
Valunumero akselikoteloissa 20K8, vaihdelaatikossa oli niin epäselvät numerot ettei saanut selvää.
Valunumero akselikoteloissa 20K8, vaihdelaatikossa oli niin epäselvät numerot ettei saanut selvää.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 781
- Liittynyt: 24 Heinä 2016, 12:42
Kiitti kari t. Fakta on faktaa
Koneesi on yksi niistä sen vuoden 26:sta jotka ovat edelleen rekisterissä.
-57 omistajat saavat myös ilmottautua jos jollakin.
Koneesi on yksi niistä sen vuoden 26:sta jotka ovat edelleen rekisterissä.
-57 omistajat saavat myös ilmottautua jos jollakin.
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 46
- Liittynyt: 06 Touko 2012, 19:11
- Konekalustoani: 3x Nuffield universal three , 3x volvo-bm 650 2x fordson major
Mulla vanhin on 58 mallinen.
Ilman tasauspyörästön lukkoa siis.
Ilman tasauspyörästön lukkoa siis.
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 781
- Liittynyt: 24 Heinä 2016, 12:42
Hienoa että löytyy.
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 781
- Liittynyt: 24 Heinä 2016, 12:42
Milloinkahan nuo kilvet muuttui kolmikirjaimisiksi ja numeroisiksi?
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5067
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Oliskohan muutuneet vuoden 1968 ja 1969 vaihtessa
Omissa patanokissa.
1968 vm. 4/65:sessa kolme numeroa, kolme kirjainta.
1969 vm. 3/45:sessa kolme numeroa, kaksi kirjainta.
Omissa patanokissa.
1968 vm. 4/65:sessa kolme numeroa, kolme kirjainta.
1969 vm. 3/45:sessa kolme numeroa, kaksi kirjainta.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 781
- Liittynyt: 24 Heinä 2016, 12:42
Kuin tuo jos se on rekisteröity vuonna 1958?kari t kirjoitti:Omassa 58 kolmosessa, rekisterioteessa käytööottopvm 00.00.1958. Alkuperäinen rekisterinumero 699-LAL, nykyinen 422-HG.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8910
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Toi täällä oleva 1410 DB, vm -78, rek nro siinä on " 1-BR " , tullut meille -81 Heinäkuussa, silloin 714.4h ajettuna eli n. 3v vanhana .....
Kun sitten taasen toi vm -81 903 Valmetti tuli taloon -84, mittarissa n. 2000h ja rekkari " 668-BU "
Kun sitten taasen toi vm -81 903 Valmetti tuli taloon -84, mittarissa n. 2000h ja rekkari " 668-BU "
Viimeksi muokannut jusape, 13 Maalis 2017, 22:03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8910
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Tarkoitatko tällä, että on sekä 3 numeroa ja samalla myös 3 kirjainta ? Eli siis yhteensä 6-merkkiä kilvessä ?mämitääntiedä kirjoitti:Milloinkahan nuo kilvet muuttui kolmikirjaimisiksi ja numeroisiksi?
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 781
- Liittynyt: 24 Heinä 2016, 12:42
Joo, yleensä kun vanhaan aikaan oli vain pari numeroa ja kirjainta, niin jos kari t sanoo että 1958 nuffissa on alkuperäinen kilpi ollut kolminumero et kirjain mallia, niin ihmetyttää.jusape kirjoitti: Tarkoitatko tällä, että on sekä 3 numeroa ja samalla myös 3 kirjainta ? Eli siis yhteensä 6-merkkiä kilvessä ?
Tieten mitä vanhempi aina vähempi merkkejä, vai?
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8910
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ei sekään ihan täsmää. Kaverilla jokin n. -75 5000 foordi, ja rekkari 11x-Tx, emännykselle ku -63 990 projektitaavi haettiin, niin siinä on hiton haalistunut punareunainen, jokin 99x-Tx kilpi.
Melkein väittäisin että pääsääntöisesti kilvet on pikkuhiljaa tapahtuneen muutoksen myötä olleet 6-merkkisiä siinä ysärin alkupuolella viimeistään.
-70 luvulla ja kasikytä alkupuolella ei vielä kovin yleisä ole olleet, mutta on niitäkin kuitenkin ollut.
Melkein väittäisin että pääsääntöisesti kilvet on pikkuhiljaa tapahtuneen muutoksen myötä olleet 6-merkkisiä siinä ysärin alkupuolella viimeistään.
-70 luvulla ja kasikytä alkupuolella ei vielä kovin yleisä ole olleet, mutta on niitäkin kuitenkin ollut.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 82
- Liittynyt: 09 Heinä 2010, 11:19
- Konekalustoani: Kaikkea maan ja taivaan väliltä.
- Paikkakunta: Etelä Pohjanmaa
Aikalailla kasarin puolessa välissä näyttäisi ilmaantuneen nuo kuusi merkkiset rekkarit. Vähän eri lääneissä eri aikaan, riippuen siitä paljonko on koneita myity.
Hyvin menee, kun on Nuffield.
Juu vm. -58 kolmonen löytyy. On tullu taloon marraskuulla 1958 ja palvellut talon töissä siitä lähtien tähän päivään astimämitääntiedä kirjoitti:Tutun kanssa vängätään kun hän sanoo jotta vuoden -58 kolmosia ei ole Suomessa. Itse on vissiin syntynyt sinä vuonna ja haluaisi ko. nuffin. Itse koneen valmistushan alkoi jo 1957, yleensä alkupään koneet on jääneet emämaahan. Rekisteröintitilaston mukaan jopa 5 kpl kolmosia on rekisteröity vuonna-57 ja seur.vuonna 26kpl.
Jäsenten konegalleriassa ainakin nuutulla ja kari t:llä on 58 kolmosnuffi.( Ja onhan siellä muutama muukin)Onko varma että ne ovat vm. 1958 sekä tyyppikilveltään että rekisteröinniltään?
Voipiko ko.kaverit varmistaa?
Loppuis tää vänkääminen.
Nuffi= King of the road