Joo kyllähän monasti tämän ikäisillä, vajaakuntoisilla koneilla tekee ne hommat, mihin käyttöön ne melko monasti on hankittu, eli nostaa kevyen perälevyn lumihommissa, tuo rankakuorman pusikosta pihaan kärryillä ja ne kilometrin-kahden siirtymät suorittaa, sekä klapikonetta pyörittää moitteetta.
Siinä ei hirveesti välttämättä haittaa vähäsen välysksiä omaava ohjaus, viallinen keskilaakeri tai hiukkan väljähtynyt hydepumppu, kun jos paineita ei tarvita ku se vajaa sata baaria, sen sataviiskytä kiloisen perälevyn nostoon.
Itsekkin meinaan tuon turbonuffin, uusiessani lievää kulumaa omaavan laatikon keskilaakerin, laittaa vielä kierrätyskäyttöön, isomman laakerikipeän omaavaan toiseen 460 kkk-nuffin laatikkoon ......
Öljypumppu
Valvoja: automies560
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Pakko on vielä komentoida jusapen ja Nuffielmasteri kirjoituksia.jusape kirjoitti:Mitenkä iikoohoon myymä pumppu sitten muka on Nuffin "alkuperäinen" ?kari t kirjoitti: No, eihän tämä mitään kopiointia ollut, vain alkuperäisen luotetavan laadun, IKH:n pumpun parantelua
Kun pumppu on siinä kiinnityslaipassa pulteilla kiinni ja suodatin on siellä pumpun takana ja vaatii puhdistusta varten perärepun irroituksen ?????
Hintaakin näkyy olevan 759ekua nyt ..... Ennen 741€
Jusape lueppas tuo suuremalla oleva kohta uudeleen, ajatuksen kanssa. Misään vaihessa en ole sanonut IKH:n pumppua nuhvin alkuperäiseksi.
Lyödäänkö joonas vaikka satasen veikka, ettei ole suomlaista valmistetta, voit toki vapaasti nostaa summaa vaikka satasen lisää, miksei enempikin.IKH pumppu on myös kotimaista, kainuulaista valmistetta.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Lyödään vaan, se IKH:n myymä Nuffieldin pumppusarja on suomalaista valmistetta. Kokoonpanon valmistaja Akkukauppa Kemppainen. http://www.akkukauppakemppainen.fi/" onclick="window.open(this.href);return false; Tiedän kun olen liikkeen kanssa asioinut kyseisissä asioissa. Eivät myy suoraan, koska heillä on tuotantosopimus IKH:n kanssa. Sama pulju valmistaa myös IKH:n valmetin hydraulipumppusarjat.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
http://www.ikh.fi/fi/hydraulipumppu-nuf ... 6597-t4607" onclick="window.open(this.href);return false;
Tämä varmaan on sitten kotimaista, myönetään. Hintakin kertoo jo jotakin.
http://www.ikh.fi/fi/hydraulipumppu-16- ... ta-hp2f16s" onclick="window.open(this.href);return false;
Tämä varmaan on sitten kotimaista, myönetään. Hintakin kertoo jo jotakin.
Olisitpa maininnut aiemin tuon IKH:n myymä Nuffieldin pumppusarjan, ei olis tarvinut selvitää tuon lisenssi suuniteleman pumpun valmistusmaata, italialaista laatutuoteethan kyseinen pumppu on, no eihän tuossa isoa mutkaa tullu kun raahesta palatessa poikesin IKH:n myymälään.IKH pumppu on myös kotimaista, kainuulaista valmistetta.IKH:n myymä Nuffieldin pumppusarja on suomalaista valmistetta.
http://www.ikh.fi/fi/hydraulipumppu-16- ... ta-hp2f16s" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Kyllähän se lisenssinkin tekemän ja suunnitteleman Nuffieldin pumpun valmistusmaa on suomi yhtälailla. Ei se italianpojan pumppu sinne ilman kotimaista työtä sovi nuffin konttiin panipa hänet miten sattuu.
Jos samalla tavalla komponenttien valmistusmaita aletaan jahtaamaan ja ei huomioida niitä tarpeellisia muutoksia mitä tehdään, samalla ajattelutavalla valtrakaan ei ole kotimainen traktori. Harva komponentti kun kotimaassa valmistetaan puhtaasti. Esim. mahlen männät sisun koneissa, tsekkiläiset kampiraudat ja turbot, korkeintaan joku Componentan tekemä lohkon valu on saatettu tehdä (ei aina enää sekään) suomessa.
Laitanko tilinumeron vaiko käteisellä
Jos samalla tavalla komponenttien valmistusmaita aletaan jahtaamaan ja ei huomioida niitä tarpeellisia muutoksia mitä tehdään, samalla ajattelutavalla valtrakaan ei ole kotimainen traktori. Harva komponentti kun kotimaassa valmistetaan puhtaasti. Esim. mahlen männät sisun koneissa, tsekkiläiset kampiraudat ja turbot, korkeintaan joku Componentan tekemä lohkon valu on saatettu tehdä (ei aina enää sekään) suomessa.
Laitanko tilinumeron vaiko käteisellä
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Niin, Sisun kuorma-autot on suomalainen avainlipputuote, vaikka niissä on nykyään Mersun kopit, koneet ja vaihteistot.
Suomalaista niissä on runko, akselit, suunnittelu ja valmistus. Silti Avainlipputuote, koska yli 60% lasketaan olevan suomalaista työtä.
Taisi Joonas voittaa vedon
Suomalaista niissä on runko, akselit, suunnittelu ja valmistus. Silti Avainlipputuote, koska yli 60% lasketaan olevan suomalaista työtä.
Taisi Joonas voittaa vedon
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Laita vain tilinumerosi vaikka yv:llä, jos siltä tuntuu, tuleepahan sitten autettua köyhää ilomantsilaista yritäjääkin.Nuffieldmaster kirjoitti:Kyllähän se lisenssinkin tekemän ja suunnitteleman Nuffieldin pumpun valmistusmaa on suomi yhtälailla. Ei se italianpojan pumppu sinne ilman kotimaista työtä sovi nuffin konttiin panipa hänet miten sattuu.
Jos samalla tavalla komponenttien valmistusmaita aletaan jahtaamaan ja ei huomioida niitä tarpeellisia muutoksia mitä tehdään, samalla ajattelutavalla valtrakaan ei ole kotimainen traktori. Harva komponentti kun kotimaassa valmistetaan puhtaasti. Esim. mahlen männät sisun koneissa, tsekkiläiset kampiraudat ja turbot, korkeintaan joku Componentan tekemä lohkon valu on saatettu tehdä (ei aina enää sekään) suomessa.
Laitanko tilinumeron vaiko käteisellä
Hieman oli kyllä harhaanjohtava tuo sinun ensimmäinen kommenttisi.
Vaikka, jos ihan rehelisiä ollaan niin kyseesähän oli tuo "lisenssin suunitelema" pumppu, siintä ei minun mielestäni täysin suomalaista saa tekemäläkään.IKH pumppu on myös kotimaista, kainuulaista valmistetta.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Kyllä Componenta tekee paljonkin valuja valtroihin ihan suomessa. Toki myös Turkin yksikössä.
NUFFIELD UNIVERSAL FOUR
NUFFIELD 10/60 tenspeed
VALMET 1100 TURBO
AUDI 60 vm-70
SOLIFER SPEED VM-64
FARMET PROJEKTI
NUFFIELD 10/60 tenspeed
VALMET 1100 TURBO
AUDI 60 vm-70
SOLIFER SPEED VM-64
FARMET PROJEKTI
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tuosta avainlipputuoteesta: 1972 kun menimme vaimoni kanssa naimisiin saimme häälahjaksi Upo merkisen pölyimuri, oli silloinkin muka avainlipputuote. Muutaman vuoden käytön jälkeen lähti upon tarra irti ja alla olevassa lätkässä oli teksti made in japani, jotta tälläista.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
nuffiman kirjoitti:Kyllä Componenta tekee paljonkin valuja valtroihin ihan suomessa. Toki myös Turkin yksikössä.
Kuten myös Sisu Dieselille
NUFFIELD UNIVERSAL FOUR
NUFFIELD 10/60 tenspeed
VALMET 1100 TURBO
AUDI 60 vm-70
SOLIFER SPEED VM-64
FARMET PROJEKTI
NUFFIELD 10/60 tenspeed
VALMET 1100 TURBO
AUDI 60 vm-70
SOLIFER SPEED VM-64
FARMET PROJEKTI
nuffiman kirjoitti:nuffiman kirjoitti:Kyllä Componenta tekee paljonkin valuja valtroihin ihan suomessa. Toki myös Turkin yksikössä.
Kuten myös Sisu Dieselille
Sorry nykyään joku Agco Sisu Power vai mikä se nyt oli
NUFFIELD UNIVERSAL FOUR
NUFFIELD 10/60 tenspeed
VALMET 1100 TURBO
AUDI 60 vm-70
SOLIFER SPEED VM-64
FARMET PROJEKTI
NUFFIELD 10/60 tenspeed
VALMET 1100 TURBO
AUDI 60 vm-70
SOLIFER SPEED VM-64
FARMET PROJEKTI