Öljypumppu

Keskustelua Nuffield -traktoreista

Valvoja: automies560

jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

07 Tammi 2017, 21:13

kari t kirjoitti: No, eihän tämä mitään kopiointia ollut, vain alkuperäisen luotetavan laadun, IKH:n pumpun parantelua
Mitenkä iikoohoon myymä pumppu sitten muka on Nuffin "alkuperäinen" ?

Kun pumppu on siinä kiinnityslaipassa pulteilla kiinni ja suodatin on siellä pumpun takana ja vaatii puhdistusta varten perärepun irroituksen ?????

Hintaakin näkyy olevan 759ekua nyt ..... Ennen 741€
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

07 Tammi 2017, 21:22

IKH pumppu on myös kotimaista, kainuulaista valmistetta.

Miten tuota Lisenssin pumppua voi kopioksi sanoa, jos vertaa montako yhteensopivaa osaa on ikh tai alkuperäisen pumpun kanssa? Veikkaan että ei ainoatakaan. No entäs raahelaisessa kertojassa? Veikkaisin useamman olevan niin lähelle että sopivat varaosiksi alkuperäiseen kylmäkoskelaiseen varaosiksi?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
nisu
Nuhvitietäjä
Viestit: 373
Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

07 Tammi 2017, 22:00

Se ihmetyttää ,miksi harrastekoneen pitäisi olla uuden veroinen ,kun ei sillä millään niitä
käyttötunteja kuitenkaan paljon tule. Itselläkin 270 leukkussa vaihteiston keskilaakeri ollut vajaa
kuntoinen jo kymmenen vuotta ja edelleen sillä voi huoletta tehdä ne työt jotka sille parhaiten
soveltuu ,eli klapikoneen pyöritys, kivitalikolla kivien keruu ,sekä siemenlaatikoitten kuskaus ja viljan-
lajittelu-koneen pyöritys noin 100 tuntia vuodessa yhteensä.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

07 Tammi 2017, 22:14

Joo kyllähän monasti tämän ikäisillä, vajaakuntoisilla koneilla tekee ne hommat, mihin käyttöön ne melko monasti on hankittu, eli nostaa kevyen perälevyn lumihommissa, tuo rankakuorman pusikosta pihaan kärryillä ja ne kilometrin-kahden siirtymät suorittaa, sekä klapikonetta pyörittää moitteetta.
Siinä ei hirveesti välttämättä haittaa vähäsen välysksiä omaava ohjaus, viallinen keskilaakeri tai hiukkan väljähtynyt hydepumppu, kun jos paineita ei tarvita ku se vajaa sata baaria, sen sataviiskytä kiloisen perälevyn nostoon.

Itsekkin meinaan tuon turbonuffin, uusiessani lievää kulumaa omaavan laatikon keskilaakerin, laittaa vielä kierrätyskäyttöön, isomman laakerikipeän omaavaan toiseen 460 kkk-nuffin laatikkoon ......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

09 Tammi 2017, 13:10

jusape kirjoitti:
kari t kirjoitti: No, eihän tämä mitään kopiointia ollut, vain alkuperäisen luotetavan laadun, IKH:n pumpun parantelua
Mitenkä iikoohoon myymä pumppu sitten muka on Nuffin "alkuperäinen" ?

Kun pumppu on siinä kiinnityslaipassa pulteilla kiinni ja suodatin on siellä pumpun takana ja vaatii puhdistusta varten perärepun irroituksen ?????

Hintaakin näkyy olevan 759ekua nyt ..... Ennen 741€
Pakko on vielä komentoida jusapen ja Nuffielmasteri kirjoituksia.
Jusape lueppas tuo suuremalla oleva kohta uudeleen, ajatuksen kanssa. Misään vaihessa en ole sanonut IKH:n pumppua nuhvin alkuperäiseksi.
IKH pumppu on myös kotimaista, kainuulaista valmistetta.
Lyödäänkö joonas vaikka satasen veikka, ettei ole suomlaista valmistetta, voit toki vapaasti nostaa summaa vaikka satasen lisää, miksei enempikin.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

09 Tammi 2017, 14:38

Lyödään vaan, se IKH:n myymä Nuffieldin pumppusarja on suomalaista valmistetta. Kokoonpanon valmistaja Akkukauppa Kemppainen. http://www.akkukauppakemppainen.fi/" onclick="window.open(this.href);return false; Tiedän kun olen liikkeen kanssa asioinut kyseisissä asioissa. Eivät myy suoraan, koska heillä on tuotantosopimus IKH:n kanssa. Sama pulju valmistaa myös IKH:n valmetin hydraulipumppusarjat.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

09 Tammi 2017, 16:42

http://www.ikh.fi/fi/hydraulipumppu-nuf ... 6597-t4607" onclick="window.open(this.href);return false;
Tämä varmaan on sitten kotimaista, myönetään. Hintakin kertoo jo jotakin.
IKH pumppu on myös kotimaista, kainuulaista valmistetta.
IKH:n myymä Nuffieldin pumppusarja on suomalaista valmistetta.
Olisitpa maininnut aiemin tuon IKH:n myymä Nuffieldin pumppusarjan, ei olis tarvinut selvitää tuon lisenssi suuniteleman pumpun valmistusmaata, italialaista laatutuoteethan kyseinen pumppu on, no eihän tuossa isoa mutkaa tullu kun raahesta palatessa poikesin IKH:n myymälään.

http://www.ikh.fi/fi/hydraulipumppu-16- ... ta-hp2f16s" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

09 Tammi 2017, 17:09

Kyllähän se lisenssinkin tekemän ja suunnitteleman Nuffieldin pumpun valmistusmaa on suomi yhtälailla. Ei se italianpojan pumppu sinne ilman kotimaista työtä sovi nuffin konttiin panipa hänet miten sattuu.

Jos samalla tavalla komponenttien valmistusmaita aletaan jahtaamaan ja ei huomioida niitä tarpeellisia muutoksia mitä tehdään, samalla ajattelutavalla valtrakaan ei ole kotimainen traktori. Harva komponentti kun kotimaassa valmistetaan puhtaasti. Esim. mahlen männät sisun koneissa, tsekkiläiset kampiraudat ja turbot, korkeintaan joku Componentan tekemä lohkon valu on saatettu tehdä (ei aina enää sekään) suomessa.

Laitanko tilinumeron vaiko käteisellä :lol:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

09 Tammi 2017, 19:12

Niin, Sisun kuorma-autot on suomalainen avainlipputuote, vaikka niissä on nykyään Mersun kopit, koneet ja vaihteistot.
Suomalaista niissä on runko, akselit, suunnittelu ja valmistus. Silti Avainlipputuote, koska yli 60% lasketaan olevan suomalaista työtä.
Taisi Joonas voittaa vedon :wink:
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

09 Tammi 2017, 20:23

Nuffieldmaster kirjoitti:Kyllähän se lisenssinkin tekemän ja suunnitteleman Nuffieldin pumpun valmistusmaa on suomi yhtälailla. Ei se italianpojan pumppu sinne ilman kotimaista työtä sovi nuffin konttiin panipa hänet miten sattuu.

Jos samalla tavalla komponenttien valmistusmaita aletaan jahtaamaan ja ei huomioida niitä tarpeellisia muutoksia mitä tehdään, samalla ajattelutavalla valtrakaan ei ole kotimainen traktori. Harva komponentti kun kotimaassa valmistetaan puhtaasti. Esim. mahlen männät sisun koneissa, tsekkiläiset kampiraudat ja turbot, korkeintaan joku Componentan tekemä lohkon valu on saatettu tehdä (ei aina enää sekään) suomessa.

Laitanko tilinumeron vaiko käteisellä :lol:
Laita vain tilinumerosi vaikka yv:llä, jos siltä tuntuu, tuleepahan sitten autettua köyhää ilomantsilaista yritäjääkin.
Hieman oli kyllä harhaanjohtava tuo sinun ensimmäinen kommenttisi.
IKH pumppu on myös kotimaista, kainuulaista valmistetta.
Vaikka, jos ihan rehelisiä ollaan niin kyseesähän oli tuo "lisenssin suunitelema" pumppu, siintä ei minun mielestäni täysin suomalaista saa tekemäläkään.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
nuffiman
Proto suunnittelija
Viestit: 197
Liittynyt: 27 Marras 2007, 20:04
Paikkakunta: Noormarkku

10 Tammi 2017, 07:36

Kyllä Componenta tekee paljonkin valuja valtroihin ihan suomessa. Toki myös Turkin yksikössä. :wink:
NUFFIELD UNIVERSAL FOUR
NUFFIELD 10/60 tenspeed
VALMET 1100 TURBO
AUDI 60 vm-70
SOLIFER SPEED VM-64
FARMET PROJEKTI
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

10 Tammi 2017, 09:20

Tuosta avainlipputuoteesta: 1972 kun menimme vaimoni kanssa naimisiin saimme häälahjaksi Upo merkisen pölyimuri, oli silloinkin muka avainlipputuote. Muutaman vuoden käytön jälkeen lähti upon tarra irti ja alla olevassa lätkässä oli teksti made in japani, jotta tälläista.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
nuffiman
Proto suunnittelija
Viestit: 197
Liittynyt: 27 Marras 2007, 20:04
Paikkakunta: Noormarkku

13 Tammi 2017, 09:35

nuffiman kirjoitti:Kyllä Componenta tekee paljonkin valuja valtroihin ihan suomessa. Toki myös Turkin yksikössä. :wink:

Kuten myös Sisu Dieselille :wink:
NUFFIELD UNIVERSAL FOUR
NUFFIELD 10/60 tenspeed
VALMET 1100 TURBO
AUDI 60 vm-70
SOLIFER SPEED VM-64
FARMET PROJEKTI
nuffiman
Proto suunnittelija
Viestit: 197
Liittynyt: 27 Marras 2007, 20:04
Paikkakunta: Noormarkku

13 Tammi 2017, 09:37

nuffiman kirjoitti:
nuffiman kirjoitti:Kyllä Componenta tekee paljonkin valuja valtroihin ihan suomessa. Toki myös Turkin yksikössä. :wink:

Kuten myös Sisu Dieselille :wink:

Sorry nykyään joku Agco Sisu Power vai mikä se nyt oli :wink:
NUFFIELD UNIVERSAL FOUR
NUFFIELD 10/60 tenspeed
VALMET 1100 TURBO
AUDI 60 vm-70
SOLIFER SPEED VM-64
FARMET PROJEKTI
Vastaa Viestiin