Onnistuiskohan pötköstartin laitto jos hommaisit jostain tuohon startin ja vauhtipyörän kopan väliin välilaipan. Minulla oli 10/42:sessa aiemmin pötköstartti ja siinä oli samantyypinen kyseinen välilaippa mitä tuossa BMC-kuutosessa.nuhvi63 kirjoitti:Ei ole kyllä mitään välisolenoidia tässä, akulta tulee kaapeli suoraan startin solenoidiin.Staatsmann kirjoitti:Vipubendix startissa nimenomaan on erillinen solenoidi johtojen välissä.
startin kytkimestä menee pelkkä herätevirta.
sen herätekytkimen saa ainakin konekorjaamo marjakankaalta, varmasti muualtakin.
Olisiko sinulta sittenkin kulunut se välisolenoidi?
Englannin harrastaja selitti videollaan kytkinkoppien eroja startin poterojen suhteen ja vakuutti että uudempikin startti on vanhempaan koteloon sovitettavissa mutta vaatii kotelon/startinpään hiontaa että mahtuu.
jk. muistelisin että siinä startin herätekytkimessä oli jopa säätö, eli jos on väärässä kohdassa, ei lähde yhdistämään joka kerralla.Tarkista asia.
Startin solenoidi on kulunut niin väljäksi että kontaktipinnat eivät kohtisuoraan enää osu, jolloin kipinät lentää ja pyörittää milloin tykkää.
Aika rajusti pitäs vingulla työstää kytkinkoppaa ja starttia jotta pötkön sais sinne sopimaan, yli viis milliä jäi rakoa kun pultteja koitti kiristää.
Ottaa kiinni ns pohjasta ja kartion sivuilta myös.
Kolmonen tuli
Valvoja: automies560
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5067
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8910
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Jokin pötkömalli käsittääkseni vaatii tuon sovitelaipan väliin
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Nytpä pitää käydä kattomassa se nelosen kytkinkoppa jossa tuo pötkö oli kiinni, siinähän kai täytyy tuo adapteri
olla , jos syvempi kytkinkoppa tuli vasta 4/60seen.
Ei ollut hyvää kuvaa startin seudulta, mutta akulta tosiaan tulee kaapeli suoraan startin solenoidille.
Jos siellä kuuluu olla erillinen solenoidi, niin sillähän tämä kytkentäongelma myös ratkeaa
Ite startti tuntuu kuitenkin kiepovan ihan hyvin.
olla , jos syvempi kytkinkoppa tuli vasta 4/60seen.
Ei ollut hyvää kuvaa startin seudulta, mutta akulta tosiaan tulee kaapeli suoraan startin solenoidille.
Jos siellä kuuluu olla erillinen solenoidi, niin sillähän tämä kytkentäongelma myös ratkeaa
Ite startti tuntuu kuitenkin kiepovan ihan hyvin.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Nonni, erillinen solenoiti haettu, ja kytketty.
Toimii hyvin.
Vaatii vaan nyt kaksi kättä, eli toisella vedetään kammesta ja toisella käännetään avaimesta
Olkoon nyt toistaiseksi noin.
Toimii hyvin.
Vaatii vaan nyt kaksi kättä, eli toisella vedetään kammesta ja toisella käännetään avaimesta
Olkoon nyt toistaiseksi noin.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Tulipa tätäkin ihmeteltyä kun tässä nyt joutoaikaa on.
Jäähdytyspuhaltimen siivet on näköjään pienemmät kuin nelosessa
Aattelin laittaa sille yhdelle siivikolle kaverin, ja totesin että täähän on isompi.
Eipä tuo mittää haittaa, jäähtyypähän klapikoneen edessä paremmin kun on neljä lapaa ropelissa.
Muuttuko nuo lavat keltasiksi 3/42 ja 4/60 mallimuutoksessa vai jo aikasemmin?
Nuo on vielä Nuhvin väriset tuossa, mutta mein 4kuuskymppisessä jo keltaset...
Valoja ja lokasuojia arvelin rustailla tuohon seuraavaksi, täytyy vaan mennä ensin ostamaan peltiä...
Aihiot on sen verta huonot että joutuu pikkasen pellittämään...
Jäähdytyspuhaltimen siivet on näköjään pienemmät kuin nelosessa
Aattelin laittaa sille yhdelle siivikolle kaverin, ja totesin että täähän on isompi.
Eipä tuo mittää haittaa, jäähtyypähän klapikoneen edessä paremmin kun on neljä lapaa ropelissa.
Muuttuko nuo lavat keltasiksi 3/42 ja 4/60 mallimuutoksessa vai jo aikasemmin?
Nuo on vielä Nuhvin väriset tuossa, mutta mein 4kuuskymppisessä jo keltaset...
Valoja ja lokasuojia arvelin rustailla tuohon seuraavaksi, täytyy vaan mennä ensin ostamaan peltiä...
Aihiot on sen verta huonot että joutuu pikkasen pellittämään...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 781
- Liittynyt: 24 Heinä 2016, 12:42
Ikään nähnyt kuin keltaisia. Muistaakseni.nuhvi63 kirjoitti:.
Muuttuko nuo lavat keltasiksi 3/42 ja 4/60 mallimuutoksessa vai jo aikasemmin?
Nuo on vielä Nuhvin väriset tuossa, mutta mein 4kuuskymppisessä jo keltaset...
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8910
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
P4 koneissa punakit ? -61 kolmosen siipiä en nyt muista, todennäköisesti ehkä kenties keltaiset, 460 varmuudella keltainen
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Sekä kolmosen oma ja nelosesta tuleva lisäsiipi nuhvin väriset,
hioin lamellila pellille asti eikä keltasta noissa näkynyt
hioin lamellila pellille asti eikä keltasta noissa näkynyt
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5067
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Mulla 58: kolmosessa punaiset siivet, 61:sessä kolmosessa itse maalatuna punaiset, alta löytyi keltaista.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Voimme siis olettaa että noin 1960 on siivet saaneet keltaisen värin ylleen
Tulipahan tämäkin nippelitieto käsiteltyä
Tulipahan tämäkin nippelitieto käsiteltyä
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 781
- Liittynyt: 24 Heinä 2016, 12:42
No ei. 1952 ja 1955 nuhvi keltaiset siivet.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Millä koneella nuo on?
Vai onko nyt niin että jos on ollut keltasta maalia niin on keltaset ja jos ei ni punaseks kaikki
Vai onko nyt niin että jos on ollut keltasta maalia niin on keltaset ja jos ei ni punaseks kaikki
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8910
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
52 ilmeisesti bensapetrooli ja 55 BMC ?mämitääntiedä kirjoitti:No ei. 1952 ja 1955 nuhvi keltaiset siivet.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 781
- Liittynyt: 24 Heinä 2016, 12:42
Tätä epäilen. Joku alihankkija tehnyt. Maalannut sillä mikä purkki käteen sattui.nuhvi63 kirjoitti: Vai onko nyt niin että jos on ollut keltasta maalia niin on keltaset ja jos ei ni punaseks kaikki