Kylmäkosken kertojan valmistusmääristä
Valvoja: automies560
Meikäläisen koneessa on numerosarja seuraavanlainen: 1827 ja malli on 4/60 -62
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
MTM kirjoitti:
"10-60:n sivuakselissa on neulalaakerit ja hydr.pumppu, joka ei toiminut kaikilla öljyillä. "
Jos tarkoitit pakkiakselia,niin kaikissa(myös vanhoissa) nuhveissa on neulalaakerit siinä.
"10-60:n sivuakselissa on neulalaakerit ja hydr.pumppu, joka ei toiminut kaikilla öljyillä. "
Jos tarkoitit pakkiakselia,niin kaikissa(myös vanhoissa) nuhveissa on neulalaakerit siinä.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
mielenkiintoista, ei vielä yhtään lukua alle 1000
Milloin näitä muuten alettiin valmistaa, onko kellään tietoa tai edes hajua?
Milloin näitä muuten alettiin valmistaa, onko kellään tietoa tai edes hajua?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Onko ketään kysynyt valmistajalta muistaako siellä enää ketään kertojasta. www.kpsantalahti.com
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Henkilö jolta ostin tuon oman kylmäkosken kertojan, kertoi että oli kysellyt nuista jonkin verran. Oli kuulema juuri vähän ennen kuollut itse Toivo Santalahti.Jusi kirjoitti:Onko ketään kysynyt valmistajalta muistaako siellä enää ketään kertojasta. www.kpsantalahti.com
Tietojeni mukaan Toivo vei kertojan valmistuksen ohjeistuksen, ja muun tiedon mukanaan.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Nuffieldmaster kirjoitti:mielenkiintoista, ei vielä yhtään lukua alle 1000
Milloin näitä muuten alettiin valmistaa, onko kellään tietoa tai edes hajua?
On jossain, kun vaan löytäisi, se Koneviestin juttu Kylmäkosken kertojavaihteistosta. Vuosi on 100% 1960, kun se esiteltiin silloiselle Medialle!
Koneviesti ei muuten saanut edes kuvaa lehteen siitä "ratasparista", vaan siinä oli pelkkä paikka kuvattuna, mihin se Kylmäkoskelainen tulee!! Aika salamyhkäinen projekti se oli jo heti alkuvaiheessa.
Mielenkiintoinen viestiketju Kylmäkosken Kertojavaihteistosta, jossa mukana ihan oikeata asiaakin:
http://www.kuukuna.net/masinistit/2161.html
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 44
- Liittynyt: 29 Kesä 2007, 20:05
- Konekalustoani: Nuffield DM4 -59 - Nuffield 10/60 -66 - Leyland 384 -71 - Vanaja 690Turbo
- Paikkakunta: Utajärvi
- Viesti:
Tässä Nuhvi DM4 -59 "Kertojassa"
Numerosarja on stanssattu Loikkari kepin kiinnitysrautaan..
PAT HAK
959/60
Numerosarja on stanssattu Loikkari kepin kiinnitysrautaan..
PAT HAK
959/60
Nuffield DM4 -59 - Nuffield 10/60 -65 - Nuffield 10/60 -66 & Hymas - Leyland 384 -70
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1301
- Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
- Paikkakunta: Peräpohjolan piiri
Se kytkinakselin laippa taitaa olla alkuperäistä Nuhvia, joka on vain pultattu kkk:n kuoreen.nuffiko kirjoitti:Minä katsoin muuten loikkarin numerot kytkinakselin laipan päästä.Eli sielläkin on numerosarja
Meillä ainakin Tenspeedissä on samanlainen lappu vaihdelaatikossa kytkinakselin ulostulokohdassa, kuin tuossa 460:ssa Kertojalaatikon päässä. Lisäksi purkamissamme DM4:ssä ja 342:ssa oli samanlaiset laput (342:n pätkä oli ollut parikytkimellä)
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Sähköpostiini tuli ilmoitus;
10/60 Nuffieldin kkk numero: 2167, on korkein lukema tähän mennessä!
10/60 Nuffieldin kkk numero: 2167, on korkein lukema tähän mennessä!
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Minulla on irrallinen KKK ja sen numero on 2160.
Numero löytyy sekä kytkimen puoleisesta laipasta että
kertojan vaihtovivun sisäänmenosta.
Tarkoitus asentaa -61 DM4.
Kertojasta puuttuu vaihtovipu.
Jos jollakin ylimääräinen niin täällä kiinnostusta
Hyvät kuvat irtonaisesta vaihtovivusta kiinnostaa myös.
Numero löytyy sekä kytkimen puoleisesta laipasta että
kertojan vaihtovivun sisäänmenosta.
Tarkoitus asentaa -61 DM4.
Kertojasta puuttuu vaihtovipu.
Jos jollakin ylimääräinen niin täällä kiinnostusta
Hyvät kuvat irtonaisesta vaihtovivusta kiinnostaa myös.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Laitoin sähköpostia.Pulppi kirjoitti:Minulla on irrallinen KKK ja sen numero on 2160.
Numero löytyy sekä kytkimen puoleisesta laipasta että
kertojan vaihtovivun sisäänmenosta.
Tarkoitus asentaa -61 DM4.
Kertojasta puuttuu vaihtovipu.
Jos jollakin ylimääräinen niin täällä kiinnostusta
Hyvät kuvat irtonaisesta vaihtovivusta kiinnostaa myös.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.