Sivu 1/1

Uusi pumppu ja kierrokset hyytyy edelleenkin. 3-sylinterin.

Lähetetty: 07 Marras 2015, 17:49
Kirjoittaja Chili
3-sylinteriseen Nuhviin laitoin peryskorjatun, Englannista tilaamani ruiskupumpun. Kone lähtee käyntiin, mutta ei jaksa pitää kierroksia, vaan pudottaa ne max. minuutin päästä alle tyhjäkäynnin ja meinaa sammua - mutta juuri silloin saa uutta potkua ja nostaa itse kierroksia.

Käy välillä parikin minuuttia tasakierroksilla, kunnes alkaa pudottamaan kierroksia kuten edellä.

Millainen systeemi siellä alipaineputkessa on, jota kaasuvivusto ohjaa? Sieltähän menee alipaineputkia ruiskupumpun suuntaan.....

Vai voiko vika olla polttoaineen siirtopumpussa?

Voisiko hiukankaan virheellinen ajoitus aiheuttaa tuollaista humpaamista?

Re: Uusi pumppu ja kierrokset hyytyy edelleenkin. 3-sylinter

Lähetetty: 07 Marras 2015, 20:11
Kirjoittaja nuhvi63
En tiiä mut kokeileppa laittaa alipaineputket toisinpäin imusarjaan.

Re: Uusi pumppu ja kierrokset hyytyy edelleenkin. 3-sylinter

Lähetetty: 07 Marras 2015, 21:19
Kirjoittaja kari t
Mikä oli alunperäinen syy miksi vaihdoit ruiskupumpun ? Kerroppa tämä ensiksi. Toiseksi, olis hyvä jos kaikki samaa ongelmaa ja jopa traktoriakin koskevat kysymykset esitettäisiin saman otsikon alle, olis paljon helponpi seurata ja antaa neuvoja.

Mutta kuitenkin, lähtisin aluksi polttoaineen saanti mahdollisuudesta. Elikkä ensimmäiseksi, tankin puhdistus, onko mahdollisesti, kuten yleensä näissä vanhuksissa, tankin pohjalla töhnää joka tukkii sihdin, seuraavaksi, sakkakuppi ja siinä oleva sihti / tiiviste, siirtopumpun vaihto, itse vaihdan aina uuden kun tulee uusi nuhvi taloon, seuravaksi uusi polttoaine suodatin, tämän sinä tiettävästi vaihdoitkin, kaiken a ja o on tiivisteitten pitävyys.

Kaiken tärkei kuitenkin on ajoituksen säätö, elikkä, jakopään, vauhtipyörän ja ruiskupumpun ajoitusmerkkien täytyy olla kohdallaan.

Re: Uusi pumppu ja kierrokset hyytyy edelleenkin. 3-sylinter

Lähetetty: 08 Marras 2015, 12:23
Kirjoittaja Chili
kari t kirjoitti:Mikä oli alunperäinen syy miksi vaihdoit ruiskupumpun ? Kerroppa tämä ensiksi. Toiseksi, olis hyvä jos kaikki samaa ongelmaa ja jopa traktoriakin koskevat kysymykset esitettäisiin saman otsikon alle, olis paljon helponpi seurata ja antaa neuvoja.

Mutta kuitenkin, lähtisin aluksi polttoaineen saanti mahdollisuudesta. Elikkä ensimmäiseksi, tankin puhdistus, onko mahdollisesti, kuten yleensä näissä vanhuksissa, tankin pohjalla töhnää joka tukkii sihdin, seuraavaksi, sakkakuppi ja siinä oleva sihti / tiiviste, siirtopumpun vaihto, itse vaihdan aina uuden kun tulee uusi nuhvi taloon, seuravaksi uusi polttoaine suodatin, tämän sinä tiettävästi vaihdoitkin, kaiken a ja o on tiivisteitten pitävyys.

Kaiken tärkei kuitenkin on ajoituksen säätö, elikkä, jakopään, vauhtipyörän ja ruiskupumpun ajoitusmerkkien täytyy olla kohdallaan.
Ruiskutuspumpun vaihdoin, koska se oli jo vanha ja tavoite on saada kone käymään normaalisti, mitä se ei tehnyt. Lopulta kone ei lähtenyt enää käyntiinkään.

Sakkakupin puhdistin ja polttoaineen suotimen vaihdoin. Siirtopumpun ajattelin vaihtaa, kun sen saa näemmä 30 eurol

Re: Uusi pumppu ja kierrokset hyytyy edelleenkin. 3-sylinter

Lähetetty: 08 Marras 2015, 14:02
Kirjoittaja jamppi
Hanoja on menny noista tukkoon ja tankissa oleva sihtikin aiheuttaa harmia jos se vielä on paikoillaan.
Se suodattimen näköinen ilmakammio voi vuotaa liitoksistaan
Mielenkiinnosta seuraan mikä viaksi osottautuu

Re: Uusi pumppu ja kierrokset hyytyy edelleenkin. 3-sylinter

Lähetetty: 08 Marras 2015, 17:24
Kirjoittaja Chili
Nuffield on mökillä tallissa; tällä viikolla ei tapahdu sen suhteen mitään. Hanasta tuli loronaan ainetta, kun puhdustin vedenerottimen. Ilmavaivat ei varmaankaan tuollaista käyntiä aiheuta?

Pitänee kertaalleen vielä tarkistaa tuo ajoitus.

Re: Uusi pumppu ja kierrokset hyytyy edelleenkin. 3-sylinter

Lähetetty: 08 Marras 2015, 18:33
Kirjoittaja kari t
Kyllä minä ainakin lähtisin tuosta tankin puhdistamisesta. Koneen pysähdyksissä ollessa, tankin pohjalla oleva töhnä leviää tankin pohjalle. Koneen ollessa käynnissä tulee huomattavasti enemmän imua polttoaineputkistoon, josta johtuen töhnä kertyy tankissa olevaan sihtiin tukkien sen, taas kun kone pysähtyy töhnä leviää tankin pohjalle, ja polttoaine lorottaa ihan lupaavasti hanasta, kuten mainitsit sakkakupin tyhjennyksen yhteydessä.

Re: Uusi pumppu ja kierrokset hyytyy edelleenkin. 3-sylinter

Lähetetty: 09 Marras 2015, 09:50
Kirjoittaja Chili
kari t kirjoitti:Kyllä minä ainakin lähtisin tuosta tankin puhdistamisesta. Koneen pysähdyksissä ollessa, tankin pohjalla oleva töhnä leviää tankin pohjalle. Koneen ollessa käynnissä tulee huomattavasti enemmän imua polttoaineputkistoon, josta johtuen töhnä kertyy tankissa olevaan sihtiin tukkien sen, taas kun kone pysähtyy töhnä leviää tankin pohjalle, ja polttoaine lorottaa ihan lupaavasti hanasta, kuten mainitsit sakkakupin tyhjennyksen yhteydessä.
OK - teen tuon seuraavaksi. Onpahan sitten sekin varmistettu.

Re: Uusi pumppu ja kierrokset hyytyy edelleenkin. 3-sylinter

Lähetetty: 09 Marras 2015, 17:45
Kirjoittaja Miettinen
Kannattaa myös kokeilla ilman tankin korkkia, saako korvausilmaa.

Re: Uusi pumppu ja kierrokset hyytyy edelleenkin. 3-sylinter

Lähetetty: 09 Marras 2015, 18:50
Kirjoittaja NuffiPekka
Kylläpä tuo kuulostaa siltä että polttoainelinjastossa ahtautta ja tukkoisuutta tai saa sitten ilmavuoto liittimissä. Ei noita oireita oikein muu selitä. :)

Re: Uusi pumppu ja kierrokset hyytyy edelleenkin. 3-sylinter

Lähetetty: 09 Marras 2015, 21:48
Kirjoittaja jusape
Tankin korvausilma ei ihan heti ala ahdistamaan, jos tankissa esim 1/3 vaan tavaraa......
Ittellä 460pis nyt liian tiivis, sen olen huomannut.......

Re: Uusi pumppu ja kierrokset hyytyy edelleenkin. 3-sylinterin.

Lähetetty: 02 Loka 2019, 09:28
Kirjoittaja Chili
Vanha viesti, mutta sama jatkuu....

Kolmosnuhvissa on siis uusi, peruskorjattu pumppu. Oireet kuitenkin edelleen samat, kuin ennen: Nostaa itsekseen kierrokset tappiin, aloittaa heti sen jälkeen niiden pudottamisen ja muutaman sekunnin päästä - 10 sek max - kierrokset ovat lähes nollassa, josta se alkaa taas nostaa kierroksia. Kaasuvivun on oltava täysillä, muuten peli sammuu tuohon pienenten kierrosten vaiheeseen.

Ajoitus on kohdallaan - 28 astetta vauhtipyörän merkin mukaan.

Öljysin ulkoista alipainevivustoa ja jotensakin sain käynnin pysymään tasaisena tasolla i noin puolilla kierroksilla. Edistystä siis tapahtui selkeästi.

Pumppu on uusi myös - ja noista tuloksista aloin uskoa, että vika on jossain alipaineen puolella. En tosin ymmärrä, miten se toimii tai pitäisi toimia tässä laitteessa. Osaisiko joku vääntää siitä selvitystä minulle?

Ruiskutuspumpun kylkeä en ole avannut, kun laite tuli sinetöitynä.

Niin - ja käyntiin lähtee vain pakkosyötöllä, mutta silloin lähtee kyllä sekunnissa, vaikka olisi seissyt kuukausia.

Ilmansuodatin jäi vielä tarkastamatta - voisiko olla niin tukossa, että aiheuttaa tuollaista kierrosten humpaamista; jos se on alipaineesta riippuvainen? Siinä taitaa olla öljyllä toimiva suodatin?

Kun kone on käynnissä ja venttioilikoppa poissa, suhauttelee se joidenkin venttiilien välistä kaasuja ulos; Olisiko venttiiliremontin paikka, vai onko normaalia Nuhveissa?

Re: Uusi pumppu ja kierrokset hyytyy edelleenkin. 3-sylinterin.

Lähetetty: 02 Loka 2019, 12:32
Kirjoittaja kari t
Lähtisin ensi tuon ruiskumpumun alipainesäätimen kotelon päässä olevasta mutterista liikkeelle, löysää mutteri ja kääntele vaimennusventiiliä.
jk. Unehtui tuo alipainesäätäjän kalvo, katso onko ehyt.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... usohje.jpg
Avaa ruiskupumpun sivukotelo, ruiskuta vd40:stä koneen käydessä säätötankoon, nokiin ja elementteihin, vaihda tämän toimenpiteen jälkeen ruiskupumpuun öljyt.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... pumppu.jpg
Ilmansuodatin on öljykylpyinen kuten arvelitkin, puhdista suodatin ja lisää koteloon öljyä.
Ventiili remontti odotettavissa.