460 nuhvin tarkastuslistaa
Valvoja: automies560
Uutena ja tietämättömänä ajattelin lähestyä asiantuntevia. Käsiini on tulossa 460 nuhvi vm. 64. Tämä on tarkoitusta maalata ja kunnostaa ja tarvitsisinkin apua että mitkä ovat kyseisen mallin kompastuskivet ja paikat jotka ehdottomasti on tarkastettava.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Yleensä hoitoa vaativat kohteet on ohjaus ( välyksiä vähän joka paikassa ) jarrut ( usein tehottomat, kengät kuluneet, vivustoissa vikaa, öljyä jarruissa ) ja hydrauliikka ( huonon huolenpidon takia ajettu likaisilla öljyllä, joita vaihdeltu joskus vuonna papu ja vettä joukossa toisinaan litratolkulla ) monasti vähän tehoton väljistyneen pumpun takia em syistä johtuen....
Vaihteiston keskilaakeri kunnoltaan ja kiristykseltään on myös sellainen tarkistuksen kohde, ettei pahempia murheita tule...
Vaihteiston keskilaakeri kunnoltaan ja kiristykseltään on myös sellainen tarkistuksen kohde, ettei pahempia murheita tule...
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Mikä on kyseisten varaosien saatavuus markkinoilla suomesta ja englannista? Löytyykö suomenkielistä korjaamokäsikirjaa mistään? Maalauksen suhteen luin täältä että joku oli maalannut Nor-maalin normadur 65hs maalilla nuhvinsa. Vastaako kiilto lähelle alkuperäistä ja minkälainen on ollut alkuperäinen maali yleensäkin. Tuo uretaanihan olisi hyvä maali niin uv kestävyyden kuin ruosteenkeston kannalta kun maaliin on sekoitettu ruosteenestopigmenttiä. Onko IKH:lla mitään varaosaa jota voisi käyttää vai mieluiten kiertää kaukaa?
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Osia ihan hyvin saatavissa varaosatoimittajilta täältä Suomesta, melkeinpä mitä vain....
Tuohon maaliasiaan en ota paremmin kantaa, mutta omaa maalannut moottorin osalta varmaan oikeimmalla sävyllä, jota saatavana ( maalia ottanut Leypartilta ja myös suoraan maaliliikkeestä hakenut, jossa ko. sävy tehdään ).... Ja nuffin värille ei oikein taida maaliliikkeistä "virallista" koodia löytyä...
Tuohon maaliasiaan en ota paremmin kantaa, mutta omaa maalannut moottorin osalta varmaan oikeimmalla sävyllä, jota saatavana ( maalia ottanut Leypartilta ja myös suoraan maaliliikkeestä hakenut, jossa ko. sävy tehdään ).... Ja nuffin värille ei oikein taida maaliliikkeistä "virallista" koodia löytyä...
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Minulla on Normadurilla maalattu Nuffield. Nyt jos maalaisin, maalaisin lakan kanssa jotta kiiltoa saisi lisää (näyttävyyttä).
Koodeja todellakin jusapen tiedoista poiketen löytyy ne ovat:
PPG:n värikoodit:
Leyland Light blue: 9911
Leyland Dark blue: CPT9
Nuffield poppy orange: 0209 (AD49)
ICI koodeilla pystytään myös tekemään kyseiset värit (ICI on nykyään NEXA autocolors) meillä edustus myös tähän.
SUOMEN AUTOMAALIKESKUS
CORA REFINISH OY
IKH tuotteissa pakoputket ovat surkeaa laatua, eivätkä ole ollenkaan alkuperäistä vastaavia. Muutenkin ikh osavalikoima on enempi tällaista kulutusosaa, eikä entisöintiosaa. Ja tuotevalikoima surkea verrattuna mitä on oikeasti Nuffieldiin saatavissa.
Liity jäseneksi järjestöön niin eiköhän kirja järjestyne, jäsenten kirjastossakin on tooosi paljon tietoa näihin ja päivä päivältä sitä harrastajat laajentaa kukin oman aktiivisuutensa mukaan.
Koodeja todellakin jusapen tiedoista poiketen löytyy ne ovat:
PPG:n värikoodit:
Leyland Light blue: 9911
Leyland Dark blue: CPT9
Nuffield poppy orange: 0209 (AD49)
ICI koodeilla pystytään myös tekemään kyseiset värit (ICI on nykyään NEXA autocolors) meillä edustus myös tähän.
SUOMEN AUTOMAALIKESKUS
CORA REFINISH OY
IKH tuotteissa pakoputket ovat surkeaa laatua, eivätkä ole ollenkaan alkuperäistä vastaavia. Muutenkin ikh osavalikoima on enempi tällaista kulutusosaa, eikä entisöintiosaa. Ja tuotevalikoima surkea verrattuna mitä on oikeasti Nuffieldiin saatavissa.
Liity jäseneksi järjestöön niin eiköhän kirja järjestyne, jäsenten kirjastossakin on tooosi paljon tietoa näihin ja päivä päivältä sitä harrastajat laajentaa kukin oman aktiivisuutensa mukaan.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Voihan normadurin päälle vetää vielä lakan. Kiitoksia vinkistä sillä epäröin juuri että tuleeko liikaa kiiltoa lakalla. Ajatuksena korkeapaineruiskulla maalata runko että saadaan hieman enemmän kalvoja ja yläkannuruiskulla sitten konepeitot ja lokasuojan ulkopinnat yms.
Olen jättänyt hakemuksen liittymisestä ja tässä kuumeisena odotellaan että pääsisi selaamaan jäsenten kirjastoa
Olen jättänyt hakemuksen liittymisestä ja tässä kuumeisena odotellaan että pääsisi selaamaan jäsenten kirjastoa
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Ja tuolta sivuilta löytyy varaosatoimittajia, niin uusien kuin myös käytettyjenkin.
http://www.nuhvi.net/index.php/fi/tietopankki/varaosat" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nuhvi.net/index.php/fi/tietopankki/varaosat" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 575
- Liittynyt: 17 Kesä 2012, 10:26
- Konekalustoani: Nuffield DM4 -59 (konevikanen), Varaosanuffi -54, Purettu nelonen -60, Nuffield DM4 -61 (projekti), Leyland 270 -75, Leyland 272 -78, + muuta ryjää, rautaa ja romurautaa...
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Ton vaihteistoöljyjen vaihdon kannattaa ottaa vakavissaan, eli kunnolla huuhdella jollain hytikkaöljyllä ensin, ja avata vielä peräreppu ja kaapia kaikkki vanhat jämät pohjilta pois. Itse tässä toisessa projektissa en reppua aukonut, ja ylläri et on öljyt taas valkoset.
Melkeinpä sanoisin että kannattaa vähän joka paikkaa katella sillä silmällä heti alussa, ennen kun vetää sitä kiiltävää pintaa. Jollei edellisen omistajann tekemistä rempoista tai huolloista ole mitään tietoa.
Melkeinpä sanoisin että kannattaa vähän joka paikkaa katella sillä silmällä heti alussa, ennen kun vetää sitä kiiltävää pintaa. Jollei edellisen omistajann tekemistä rempoista tai huolloista ole mitään tietoa.
"Black smoke don't mean it's broke"
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Lootahuuhtelua itte tein ensin ihan kaatamalla tyhjennettyyn lootaan 40L pelkkää löpöä ja ajelua rakvaattorilla jonkin tovin ihan täysiäkin.
Sen jälkeen käytettyä hyde-löpö seosta toiseen kertaan ja sittemmin oli 46hyde liki vuoden lootassa. Nyt vissiin neljännet öljyt sisuksissa, ja ihan nyt oikein uutta kamaa...
Ei se tykkää pahaa lainkaan, kun ei kuormitusta ole, pelkällä löpöllä lootassa ajelusta....
Sen jälkeen käytettyä hyde-löpö seosta toiseen kertaan ja sittemmin oli 46hyde liki vuoden lootassa. Nyt vissiin neljännet öljyt sisuksissa, ja ihan nyt oikein uutta kamaa...
Ei se tykkää pahaa lainkaan, kun ei kuormitusta ole, pelkällä löpöllä lootassa ajelusta....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Sama täällä. Mutta minä käytin 90H, joka on kiiltävämpää, ja minusta tosi hyvin on kiiltonsa säilyttänytkin.Nuffieldmaster kirjoitti:Minulla on Normadurilla maalattu Nuffield. Nyt jos maalaisin, maalaisin lakan kanssa jotta kiiltoa saisi lisää (näyttävyyttä).
Vähän on sieltä täältä kulunut/kolhiintunut maalipinta työhommissa, onhan maalauksesta jo viitisen vuotta. Pitäisi pensselillä vähän paikkailla
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Kuumavesipesurilla + mäntypohjainen pineline läksi 20-30 vuoden ajalta pikeentyneet öljytöhnät. Ajattelin silti puhaltaa hiekalla vielä ennen maalausta aivan paljaalle pinnalle, luulen että kolmatta kertaa tuon ikäistä konetta maalata.. Kannattaa ajella ja tutkailla viat, mukavampi tehdä remonttia ennen maalausta kun ei tarvii varoa niin paljoa.
Onnea hyvästä valinnasta ja jäsenyydestä!
Onnea hyvästä valinnasta ja jäsenyydestä!
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Ei ole maalin pysymisessä ollut juurikaan ongelmia, painepesuri+joku aine oli käytössä. Ja sit rankkaa hiontatyötä vaan, eli käsikoneilla jynssäsin. Paljon parempikiin olisi voinut tulla, mutta ihan riittävä lopputulos, ottaen huomioon mitkä työvälineet silloin oli vielä käytössä ja kokemuksen taso muutenkinkadiz kirjoitti:Onko pysynyt moottorissa normadur hyvin? Millä olette hioneet/puhdistaneet nuhvin? Tässä pohtinut pesu+sooda ja myös vesihiekkapuhallus.
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!