mistä johtuu asiantuntijat?

Keskustelua Nuffield -traktoreista

Valvoja: automies560

Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

21 Joulu 2007, 17:00

forssoni kirjoitti:onhan tuo majuriki meillä vasta 51 vuotta. Uutena ostettu seki.
Otan osaa :shock:
:mrgreen: :mrgreen:
Mukana kuin peräpukama!
nuffi59
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 854
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 17:48

21 Joulu 2007, 17:01

Heikot hetkensä kullakin, tuo joulukin lähellä. :roll: :lol:
Paljon elämässä säästää kun Nuffilla päästää
anglia67
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1279
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 20:05
Konekalustoani: K-650 sivuvaunupyörä -64,DeSoto diplomat 1957 (360/904)
Paikkakunta: Elimäki (Kouvola)

21 Joulu 2007, 19:17

jamppi kirjoitti:
forssoni kirjoitti:onhan tuo majuriki meillä vasta 51 vuotta. Uutena ostettu seki.
Otan osaa :shock:
:mrgreen: :mrgreen:
JAAHA!! Jamppi kuittas taas :lol:
Hattu päähän ja hyvästi!
Avatar
automies560
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1546
Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

21 Joulu 2007, 19:38

kavahöylä kirjoitti:Eilen tuossa joutessani otin sen pumpun pään auki, Simppeli hommahan se oli, olihan tuo kerinnyt olemaan neitsyt jo kohta 50v :P Se kalvo tosiaankin oli puhki, pieni reikä reunassa, siitä se sitten hullaantukin.
Hieno homma että sait sen kuntoon ja täytyy sanoa että hyvin palvellut " neitsyt" tämäkin kone on varmaankin jo ollut ja vielä monia vuosia eteenpäinkin palvelee.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
Avatar
forssoni
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 529
Liittynyt: 01 Huhti 2007, 18:10
Paikkakunta: Teuva
Viesti:

21 Joulu 2007, 20:03

anglia67 kirjoitti:
jamppi kirjoitti:
forssoni kirjoitti:onhan tuo majuriki meillä vasta 51 vuotta. Uutena ostettu seki.
Otan osaa :shock:
:mrgreen: :mrgreen:
JAAHA!! Jamppi kuittas taas :lol:
No eiköhän se oo kuitenki sininen se ainoo oikee voiman väri :P
majuri vm.1956, sillä mennään vaikka kuuhun

http://kuvablogi.com/blog/13067/
Avatar
automies560
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1546
Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

21 Joulu 2007, 20:17

Jaa jaa näinköhän, eikös se ollut niin että ei sen värin väliä kun se vaan on punainen :lol:
Niin ja vortsonni tarkottaa varmaankin sitä että Valtraa saa sinisenäkin :wink:
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

21 Joulu 2007, 20:22

automies560 kirjoitti:Jaa jaa näinköhän, eikös se ollut niin että ei sen värin väliä kun se vaan on punainen :lol:
Niin ja vortsonni tarkottaa varmaankin sitä että Valtraa saa sinisenäkin :wink:
EI EI EI se valtraa tarkottanu vain LEYLANDIA :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Poika tietää leylandin mahdikkuuden :wink:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
lempmi
Nelos -nuffisti
Viestit: 28
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 20:23
Viesti:

21 Joulu 2007, 20:45

Toiselta saitilta kopsattua:


Kirjoittanut: nuhvieltti 18.12.2007 klo 18.46


Kyllä tehot ilmoitetaan nimelliskierroksilla. Majurit vain ovat hidaskierroksisia koneita, ei nykyaikaisten dieseleiden tyylisiä nopeakäyntisiä moottoreita.

Fordson majorin tehot ovat SAE tehoja, jotka mitattu suoraan moottorin kampiakselin päästä, ilman vesipumppua ja muita apulaitteita.

jos vertaa 70 luvun DIN normiin (usein lähellä ulos-otosta otettua tehoa), niin 50hv:n majuri vastaa noin 45 hevosvoiman DIN tehoista traktoria.

Vakola testasi super majorin, ja sai max. tehoksi 47,8 hevosvoimaa ulos-ottoakselista.
Vastaavasti Valmet 565:n tappiteho oli 45,1 hevosvoimaa.
Nuffield 460 tappitehoksi Vakola sai 55,9 hv.

No eihän sillä voimalla mitään tee jos ei sitä saa välitettyä pyöriin.

Tässä sitten vetotehoja:

10 asteen vetokulma ja asfaltti

460 Nuffield: 2020 kp
Ferguson 65: 1200 kp
super Major: 1960 kp
kolmosnuffi: 1820 kp, kumminkin vain 37 hv.
Valmet 565: 1490 kp

Supermajor ja kolmosnuffi ovat hyvin lähekkäin, milläs selittyy majorin 10 hv:n "tehonhukka"?

Nämä ovat siis vakolan koetusselosteista katsottuja, eli ovat luotettavan laboratorion mittaamat tulokset. Näitä voi jokainen tilata jos haluaa. MTT:ltä.

Kestävyydessä major sai sanallisen arvion: Kohtalaisen tyydyttävä. Maanantaimalli oli katkonut mm. nostolaitteen nostotangot vas. 7 ja oik. 3 kertaa!

Mitäs sanot "forsson"Kirjoittanut: nuhvieltti 18.12.2007 klo 18.46


Kyllä tehot ilmoitetaan nimelliskierroksilla. Majurit vain ovat hidaskierroksisia koneita, ei nykyaikaisten dieseleiden tyylisiä nopeakäyntisiä moottoreita.

Fordson majorin tehot ovat SAE tehoja, jotka mitattu suoraan moottorin kampiakselin päästä, ilman vesipumppua ja muita apulaitteita.

jos vertaa 70 luvun DIN normiin (usein lähellä ulos-otosta otettua tehoa), niin 50hv:n majuri vastaa noin 45 hevosvoiman DIN tehoista traktoria.

Vakola testasi super majorin, ja sai max. tehoksi 47,8 hevosvoimaa ulos-ottoakselista.
Vastaavasti Valmet 565:n tappiteho oli 45,1 hevosvoimaa.
Nuffield 460 tappitehoksi Vakola sai 55,9 hv.

No eihän sillä voimalla mitään tee jos ei sitä saa välitettyä pyöriin.

Tässä sitten vetotehoja:

10 asteen vetokulma ja asfaltti

460 Nuffield: 2020 kp
Ferguson 65: 1200 kp
super Major: 1960 kp
kolmosnuffi: 1820 kp, kumminkin vain 37 hv.
Valmet 565: 1490 kp

Supermajor ja kolmosnuffi ovat hyvin lähekkäin, milläs selittyy majorin 10 hv:n "tehonhukka"?

Nämä ovat siis vakolan koetusselosteista katsottuja, eli ovat luotettavan laboratorion mittaamat tulokset. Näitä voi jokainen tilata jos haluaa. MTT:ltä.

Kestävyydessä major sai sanallisen arvion: Kohtalaisen tyydyttävä. Maanantaimalli oli katkonut mm. nostolaitteen nostotangot vas. 7 ja oik. 3 kertaa!

Mitäs sanot "forsson" :?:
nuffi universal original four
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

21 Joulu 2007, 20:52

lempmi kirjoitti:Toiselta saitilta kopsattua:


Kirjoittanut: nuhvieltti 18.12.2007 klo 18.46


Kyllä tehot ilmoitetaan nimelliskierroksilla. Majurit vain ovat hidaskierroksisia koneita, ei nykyaikaisten dieseleiden tyylisiä nopeakäyntisiä moottoreita.

Fordson majorin tehot ovat SAE tehoja, jotka mitattu suoraan moottorin kampiakselin päästä, ilman vesipumppua ja muita apulaitteita.

jos vertaa 70 luvun DIN normiin (usein lähellä ulos-otosta otettua tehoa), niin 50hv:n majuri vastaa noin 45 hevosvoiman DIN tehoista traktoria.

Vakola testasi super majorin, ja sai max. tehoksi 47,8 hevosvoimaa ulos-ottoakselista.
Vastaavasti Valmet 565:n tappiteho oli 45,1 hevosvoimaa.
Nuffield 460 tappitehoksi Vakola sai 55,9 hv.

No eihän sillä voimalla mitään tee jos ei sitä saa välitettyä pyöriin.

Tässä sitten vetotehoja:

10 asteen vetokulma ja asfaltti

460 Nuffield: 2020 kp
Ferguson 65: 1200 kp
super Major: 1960 kp
kolmosnuffi: 1820 kp, kumminkin vain 37 hv.
Valmet 565: 1490 kp

Supermajor ja kolmosnuffi ovat hyvin lähekkäin, milläs selittyy majorin 10 hv:n "tehonhukka"?

Nämä ovat siis vakolan koetusselosteista katsottuja, eli ovat luotettavan laboratorion mittaamat tulokset. Näitä voi jokainen tilata jos haluaa. MTT:ltä.

Kestävyydessä major sai sanallisen arvion: Kohtalaisen tyydyttävä. Maanantaimalli oli katkonut mm. nostolaitteen nostotangot vas. 7 ja oik. 3 kertaa!

Mitäs sanot "forsson"Kirjoittanut: nuhvieltti 18.12.2007 klo 18.46


Kyllä tehot ilmoitetaan nimelliskierroksilla. Majurit vain ovat hidaskierroksisia koneita, ei nykyaikaisten dieseleiden tyylisiä nopeakäyntisiä moottoreita.

Fordson majorin tehot ovat SAE tehoja, jotka mitattu suoraan moottorin kampiakselin päästä, ilman vesipumppua ja muita apulaitteita.

jos vertaa 70 luvun DIN normiin (usein lähellä ulos-otosta otettua tehoa), niin 50hv:n majuri vastaa noin 45 hevosvoiman DIN tehoista traktoria.

Vakola testasi super majorin, ja sai max. tehoksi 47,8 hevosvoimaa ulos-ottoakselista.
Vastaavasti Valmet 565:n tappiteho oli 45,1 hevosvoimaa.
Nuffield 460 tappitehoksi Vakola sai 55,9 hv.

No eihän sillä voimalla mitään tee jos ei sitä saa välitettyä pyöriin.

Tässä sitten vetotehoja:

10 asteen vetokulma ja asfaltti

460 Nuffield: 2020 kp
Ferguson 65: 1200 kp
super Major: 1960 kp
kolmosnuffi: 1820 kp, kumminkin vain 37 hv.
Valmet 565: 1490 kp

Supermajor ja kolmosnuffi ovat hyvin lähekkäin, milläs selittyy majorin 10 hv:n "tehonhukka"?

Nämä ovat siis vakolan koetusselosteista katsottuja, eli ovat luotettavan laboratorion mittaamat tulokset. Näitä voi jokainen tilata jos haluaa. MTT:ltä.

Kestävyydessä major sai sanallisen arvion: Kohtalaisen tyydyttävä. Maanantaimalli oli katkonut mm. nostolaitteen nostotangot vas. 7 ja oik. 3 kertaa!

Mitäs sanot "forsson" :?:
Tämä on minun kirjoittamaa, kopioitu tältä palstalta "vetotehoja" osiosta :lol:

Tuolla vain nimimerkkini on nuhvieltti, kun ei jostakin kumman syystä hyväksynyt nuffieldmasteria aikanaan.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
nuffi59
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 854
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 17:48

21 Joulu 2007, 21:01

Vuoristot kuluvat ennen tasaiseksi, ennenkuin Nuffield/fordson vääntö loppuu! :shock:

Perinteitä tämäkin säilytettäväksi. :)
Paljon elämässä säästää kun Nuffilla päästää
anglia67
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1279
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 20:05
Konekalustoani: K-650 sivuvaunupyörä -64,DeSoto diplomat 1957 (360/904)
Paikkakunta: Elimäki (Kouvola)

21 Joulu 2007, 21:09

Kunhan ei mennä liian vakavalle linjalle tuossa väittelyssä niin hyvin menee :)
Hattu päähän ja hyvästi!
Avatar
forssoni
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 529
Liittynyt: 01 Huhti 2007, 18:10
Paikkakunta: Teuva
Viesti:

21 Joulu 2007, 21:27

näin on. Ainahan sitä pientä vääntöä täytyy merkkien välillä olla!! Mutta eihän ikiliikkujaakaa oo viä keksitty. Vaikka majori on aika lähellä sitä :lol:
majuri vm.1956, sillä mennään vaikka kuuhun

http://kuvablogi.com/blog/13067/
anglia67
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1279
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 20:05
Konekalustoani: K-650 sivuvaunupyörä -64,DeSoto diplomat 1957 (360/904)
Paikkakunta: Elimäki (Kouvola)

21 Joulu 2007, 21:30

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Hattu päähän ja hyvästi!
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

21 Joulu 2007, 21:30

Onhan se voorttikin jonkinlainen traktorin korvike :?
Mukana kuin peräpukama!
Avatar
forssoni
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 529
Liittynyt: 01 Huhti 2007, 18:10
Paikkakunta: Teuva
Viesti:

21 Joulu 2007, 21:32

jamppi kirjoitti:Onhan se voorttikin jonkinlainen traktorin korvike :?
No korvike ja korvike....
majuri vm.1956, sillä mennään vaikka kuuhun

http://kuvablogi.com/blog/13067/
Vastaa Viestiin