Otan osaaforssoni kirjoitti:onhan tuo majuriki meillä vasta 51 vuotta. Uutena ostettu seki.
mistä johtuu asiantuntijat?
Valvoja: automies560
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1279
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 20:05
- Konekalustoani: K-650 sivuvaunupyörä -64,DeSoto diplomat 1957 (360/904)
- Paikkakunta: Elimäki (Kouvola)
JAAHA!! Jamppi kuittas taasjamppi kirjoitti:Otan osaaforssoni kirjoitti:onhan tuo majuriki meillä vasta 51 vuotta. Uutena ostettu seki.
Hattu päähän ja hyvästi!
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1546
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Hieno homma että sait sen kuntoon ja täytyy sanoa että hyvin palvellut " neitsyt" tämäkin kone on varmaankin jo ollut ja vielä monia vuosia eteenpäinkin palvelee.kavahöylä kirjoitti:Eilen tuossa joutessani otin sen pumpun pään auki, Simppeli hommahan se oli, olihan tuo kerinnyt olemaan neitsyt jo kohta 50v Se kalvo tosiaankin oli puhki, pieni reikä reunassa, siitä se sitten hullaantukin.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
No eiköhän se oo kuitenki sininen se ainoo oikee voiman värianglia67 kirjoitti:JAAHA!! Jamppi kuittas taasjamppi kirjoitti:Otan osaaforssoni kirjoitti:onhan tuo majuriki meillä vasta 51 vuotta. Uutena ostettu seki.
majuri vm.1956, sillä mennään vaikka kuuhun
http://kuvablogi.com/blog/13067/
http://kuvablogi.com/blog/13067/
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1546
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Jaa jaa näinköhän, eikös se ollut niin että ei sen värin väliä kun se vaan on punainen
Niin ja vortsonni tarkottaa varmaankin sitä että Valtraa saa sinisenäkin
Niin ja vortsonni tarkottaa varmaankin sitä että Valtraa saa sinisenäkin
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
EI EI EI se valtraa tarkottanu vain LEYLANDIAautomies560 kirjoitti:Jaa jaa näinköhän, eikös se ollut niin että ei sen värin väliä kun se vaan on punainen
Niin ja vortsonni tarkottaa varmaankin sitä että Valtraa saa sinisenäkin
Poika tietää leylandin mahdikkuuden
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Toiselta saitilta kopsattua:
Kirjoittanut: nuhvieltti 18.12.2007 klo 18.46
Kyllä tehot ilmoitetaan nimelliskierroksilla. Majurit vain ovat hidaskierroksisia koneita, ei nykyaikaisten dieseleiden tyylisiä nopeakäyntisiä moottoreita.
Fordson majorin tehot ovat SAE tehoja, jotka mitattu suoraan moottorin kampiakselin päästä, ilman vesipumppua ja muita apulaitteita.
jos vertaa 70 luvun DIN normiin (usein lähellä ulos-otosta otettua tehoa), niin 50hv:n majuri vastaa noin 45 hevosvoiman DIN tehoista traktoria.
Vakola testasi super majorin, ja sai max. tehoksi 47,8 hevosvoimaa ulos-ottoakselista.
Vastaavasti Valmet 565:n tappiteho oli 45,1 hevosvoimaa.
Nuffield 460 tappitehoksi Vakola sai 55,9 hv.
No eihän sillä voimalla mitään tee jos ei sitä saa välitettyä pyöriin.
Tässä sitten vetotehoja:
10 asteen vetokulma ja asfaltti
460 Nuffield: 2020 kp
Ferguson 65: 1200 kp
super Major: 1960 kp
kolmosnuffi: 1820 kp, kumminkin vain 37 hv.
Valmet 565: 1490 kp
Supermajor ja kolmosnuffi ovat hyvin lähekkäin, milläs selittyy majorin 10 hv:n "tehonhukka"?
Nämä ovat siis vakolan koetusselosteista katsottuja, eli ovat luotettavan laboratorion mittaamat tulokset. Näitä voi jokainen tilata jos haluaa. MTT:ltä.
Kestävyydessä major sai sanallisen arvion: Kohtalaisen tyydyttävä. Maanantaimalli oli katkonut mm. nostolaitteen nostotangot vas. 7 ja oik. 3 kertaa!
Mitäs sanot "forsson"Kirjoittanut: nuhvieltti 18.12.2007 klo 18.46
Kyllä tehot ilmoitetaan nimelliskierroksilla. Majurit vain ovat hidaskierroksisia koneita, ei nykyaikaisten dieseleiden tyylisiä nopeakäyntisiä moottoreita.
Fordson majorin tehot ovat SAE tehoja, jotka mitattu suoraan moottorin kampiakselin päästä, ilman vesipumppua ja muita apulaitteita.
jos vertaa 70 luvun DIN normiin (usein lähellä ulos-otosta otettua tehoa), niin 50hv:n majuri vastaa noin 45 hevosvoiman DIN tehoista traktoria.
Vakola testasi super majorin, ja sai max. tehoksi 47,8 hevosvoimaa ulos-ottoakselista.
Vastaavasti Valmet 565:n tappiteho oli 45,1 hevosvoimaa.
Nuffield 460 tappitehoksi Vakola sai 55,9 hv.
No eihän sillä voimalla mitään tee jos ei sitä saa välitettyä pyöriin.
Tässä sitten vetotehoja:
10 asteen vetokulma ja asfaltti
460 Nuffield: 2020 kp
Ferguson 65: 1200 kp
super Major: 1960 kp
kolmosnuffi: 1820 kp, kumminkin vain 37 hv.
Valmet 565: 1490 kp
Supermajor ja kolmosnuffi ovat hyvin lähekkäin, milläs selittyy majorin 10 hv:n "tehonhukka"?
Nämä ovat siis vakolan koetusselosteista katsottuja, eli ovat luotettavan laboratorion mittaamat tulokset. Näitä voi jokainen tilata jos haluaa. MTT:ltä.
Kestävyydessä major sai sanallisen arvion: Kohtalaisen tyydyttävä. Maanantaimalli oli katkonut mm. nostolaitteen nostotangot vas. 7 ja oik. 3 kertaa!
Mitäs sanot "forsson"
Kirjoittanut: nuhvieltti 18.12.2007 klo 18.46
Kyllä tehot ilmoitetaan nimelliskierroksilla. Majurit vain ovat hidaskierroksisia koneita, ei nykyaikaisten dieseleiden tyylisiä nopeakäyntisiä moottoreita.
Fordson majorin tehot ovat SAE tehoja, jotka mitattu suoraan moottorin kampiakselin päästä, ilman vesipumppua ja muita apulaitteita.
jos vertaa 70 luvun DIN normiin (usein lähellä ulos-otosta otettua tehoa), niin 50hv:n majuri vastaa noin 45 hevosvoiman DIN tehoista traktoria.
Vakola testasi super majorin, ja sai max. tehoksi 47,8 hevosvoimaa ulos-ottoakselista.
Vastaavasti Valmet 565:n tappiteho oli 45,1 hevosvoimaa.
Nuffield 460 tappitehoksi Vakola sai 55,9 hv.
No eihän sillä voimalla mitään tee jos ei sitä saa välitettyä pyöriin.
Tässä sitten vetotehoja:
10 asteen vetokulma ja asfaltti
460 Nuffield: 2020 kp
Ferguson 65: 1200 kp
super Major: 1960 kp
kolmosnuffi: 1820 kp, kumminkin vain 37 hv.
Valmet 565: 1490 kp
Supermajor ja kolmosnuffi ovat hyvin lähekkäin, milläs selittyy majorin 10 hv:n "tehonhukka"?
Nämä ovat siis vakolan koetusselosteista katsottuja, eli ovat luotettavan laboratorion mittaamat tulokset. Näitä voi jokainen tilata jos haluaa. MTT:ltä.
Kestävyydessä major sai sanallisen arvion: Kohtalaisen tyydyttävä. Maanantaimalli oli katkonut mm. nostolaitteen nostotangot vas. 7 ja oik. 3 kertaa!
Mitäs sanot "forsson"Kirjoittanut: nuhvieltti 18.12.2007 klo 18.46
Kyllä tehot ilmoitetaan nimelliskierroksilla. Majurit vain ovat hidaskierroksisia koneita, ei nykyaikaisten dieseleiden tyylisiä nopeakäyntisiä moottoreita.
Fordson majorin tehot ovat SAE tehoja, jotka mitattu suoraan moottorin kampiakselin päästä, ilman vesipumppua ja muita apulaitteita.
jos vertaa 70 luvun DIN normiin (usein lähellä ulos-otosta otettua tehoa), niin 50hv:n majuri vastaa noin 45 hevosvoiman DIN tehoista traktoria.
Vakola testasi super majorin, ja sai max. tehoksi 47,8 hevosvoimaa ulos-ottoakselista.
Vastaavasti Valmet 565:n tappiteho oli 45,1 hevosvoimaa.
Nuffield 460 tappitehoksi Vakola sai 55,9 hv.
No eihän sillä voimalla mitään tee jos ei sitä saa välitettyä pyöriin.
Tässä sitten vetotehoja:
10 asteen vetokulma ja asfaltti
460 Nuffield: 2020 kp
Ferguson 65: 1200 kp
super Major: 1960 kp
kolmosnuffi: 1820 kp, kumminkin vain 37 hv.
Valmet 565: 1490 kp
Supermajor ja kolmosnuffi ovat hyvin lähekkäin, milläs selittyy majorin 10 hv:n "tehonhukka"?
Nämä ovat siis vakolan koetusselosteista katsottuja, eli ovat luotettavan laboratorion mittaamat tulokset. Näitä voi jokainen tilata jos haluaa. MTT:ltä.
Kestävyydessä major sai sanallisen arvion: Kohtalaisen tyydyttävä. Maanantaimalli oli katkonut mm. nostolaitteen nostotangot vas. 7 ja oik. 3 kertaa!
Mitäs sanot "forsson"
nuffi universal original four
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Tämä on minun kirjoittamaa, kopioitu tältä palstalta "vetotehoja" osiostalempmi kirjoitti:Toiselta saitilta kopsattua:
Kirjoittanut: nuhvieltti 18.12.2007 klo 18.46
Kyllä tehot ilmoitetaan nimelliskierroksilla. Majurit vain ovat hidaskierroksisia koneita, ei nykyaikaisten dieseleiden tyylisiä nopeakäyntisiä moottoreita.
Fordson majorin tehot ovat SAE tehoja, jotka mitattu suoraan moottorin kampiakselin päästä, ilman vesipumppua ja muita apulaitteita.
jos vertaa 70 luvun DIN normiin (usein lähellä ulos-otosta otettua tehoa), niin 50hv:n majuri vastaa noin 45 hevosvoiman DIN tehoista traktoria.
Vakola testasi super majorin, ja sai max. tehoksi 47,8 hevosvoimaa ulos-ottoakselista.
Vastaavasti Valmet 565:n tappiteho oli 45,1 hevosvoimaa.
Nuffield 460 tappitehoksi Vakola sai 55,9 hv.
No eihän sillä voimalla mitään tee jos ei sitä saa välitettyä pyöriin.
Tässä sitten vetotehoja:
10 asteen vetokulma ja asfaltti
460 Nuffield: 2020 kp
Ferguson 65: 1200 kp
super Major: 1960 kp
kolmosnuffi: 1820 kp, kumminkin vain 37 hv.
Valmet 565: 1490 kp
Supermajor ja kolmosnuffi ovat hyvin lähekkäin, milläs selittyy majorin 10 hv:n "tehonhukka"?
Nämä ovat siis vakolan koetusselosteista katsottuja, eli ovat luotettavan laboratorion mittaamat tulokset. Näitä voi jokainen tilata jos haluaa. MTT:ltä.
Kestävyydessä major sai sanallisen arvion: Kohtalaisen tyydyttävä. Maanantaimalli oli katkonut mm. nostolaitteen nostotangot vas. 7 ja oik. 3 kertaa!
Mitäs sanot "forsson"Kirjoittanut: nuhvieltti 18.12.2007 klo 18.46
Kyllä tehot ilmoitetaan nimelliskierroksilla. Majurit vain ovat hidaskierroksisia koneita, ei nykyaikaisten dieseleiden tyylisiä nopeakäyntisiä moottoreita.
Fordson majorin tehot ovat SAE tehoja, jotka mitattu suoraan moottorin kampiakselin päästä, ilman vesipumppua ja muita apulaitteita.
jos vertaa 70 luvun DIN normiin (usein lähellä ulos-otosta otettua tehoa), niin 50hv:n majuri vastaa noin 45 hevosvoiman DIN tehoista traktoria.
Vakola testasi super majorin, ja sai max. tehoksi 47,8 hevosvoimaa ulos-ottoakselista.
Vastaavasti Valmet 565:n tappiteho oli 45,1 hevosvoimaa.
Nuffield 460 tappitehoksi Vakola sai 55,9 hv.
No eihän sillä voimalla mitään tee jos ei sitä saa välitettyä pyöriin.
Tässä sitten vetotehoja:
10 asteen vetokulma ja asfaltti
460 Nuffield: 2020 kp
Ferguson 65: 1200 kp
super Major: 1960 kp
kolmosnuffi: 1820 kp, kumminkin vain 37 hv.
Valmet 565: 1490 kp
Supermajor ja kolmosnuffi ovat hyvin lähekkäin, milläs selittyy majorin 10 hv:n "tehonhukka"?
Nämä ovat siis vakolan koetusselosteista katsottuja, eli ovat luotettavan laboratorion mittaamat tulokset. Näitä voi jokainen tilata jos haluaa. MTT:ltä.
Kestävyydessä major sai sanallisen arvion: Kohtalaisen tyydyttävä. Maanantaimalli oli katkonut mm. nostolaitteen nostotangot vas. 7 ja oik. 3 kertaa!
Mitäs sanot "forsson"
Tuolla vain nimimerkkini on nuhvieltti, kun ei jostakin kumman syystä hyväksynyt nuffieldmasteria aikanaan.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
näin on. Ainahan sitä pientä vääntöä täytyy merkkien välillä olla!! Mutta eihän ikiliikkujaakaa oo viä keksitty. Vaikka majori on aika lähellä sitä
majuri vm.1956, sillä mennään vaikka kuuhun
http://kuvablogi.com/blog/13067/
http://kuvablogi.com/blog/13067/
No korvike ja korvike....jamppi kirjoitti:Onhan se voorttikin jonkinlainen traktorin korvike
majuri vm.1956, sillä mennään vaikka kuuhun
http://kuvablogi.com/blog/13067/
http://kuvablogi.com/blog/13067/