nelos nuhvin pumpun jako hukassa
Valvoja: automies560
Empä tiedä mitä tuossa postissa on, joten pistetäämpä kaikkien nähtäville yksi tapa.
Katsotaan, minkä pytyn mukaan nuffield ajoitetaan. Yleisesti ennakko on ilmoitettu ykköspytyn mukaan. Otetaan pumpusta sen pytyn polttoaineputki pois ja puhalletaan nipasta liika polttoaine pois. Tämän jälkeen pistetään kaasu pohjaan ja tarkistetaan, ettei sammutin tai pakkosyöttö ole päällä. Sitten pyöritetään moottoria kunnes polttoaineen pinta nipan reiässä liikahtaa. Pitää pyörittää hyvin hitaasti, koska ruiskutus on nopea ja muuten sieltä reiästä vain ruikkaa polttoainetta. Tässä kohti on ruiskutuksen alkuhetki. Oikea merkki kannattaa nyt merkitä kunnolla pumpun kytkimeen tulevaisuutta varten.
Tämä konsti toimii rivipumpullisiin moottoreihin. Tällä menetelmällä etsin viimeviikolla scanian moottorin pumpusta oikean ajoitusmerkin, siinäkin oli ylimääräisiä.
Katsotaan, minkä pytyn mukaan nuffield ajoitetaan. Yleisesti ennakko on ilmoitettu ykköspytyn mukaan. Otetaan pumpusta sen pytyn polttoaineputki pois ja puhalletaan nipasta liika polttoaine pois. Tämän jälkeen pistetään kaasu pohjaan ja tarkistetaan, ettei sammutin tai pakkosyöttö ole päällä. Sitten pyöritetään moottoria kunnes polttoaineen pinta nipan reiässä liikahtaa. Pitää pyörittää hyvin hitaasti, koska ruiskutus on nopea ja muuten sieltä reiästä vain ruikkaa polttoainetta. Tässä kohti on ruiskutuksen alkuhetki. Oikea merkki kannattaa nyt merkitä kunnolla pumpun kytkimeen tulevaisuutta varten.
Tämä konsti toimii rivipumpullisiin moottoreihin. Tällä menetelmällä etsin viimeviikolla scanian moottorin pumpusta oikean ajoitusmerkin, siinäkin oli ylimääräisiä.
Näinhän löytää sen kohdan johon pumppu on asennettu, jos vielä ottaa pumpun 1 syl. paineventtiilin irti niin tulos on vielä tarkempi, mutta se mihin pumppu kuuluu ajoittaa jos ajoitusmerkkiä ei löydy vauhtipyörältä, niin laskemalla hihnapyörän kehälle uusi merkki kun tietää yläkuolokohdan