Nuffi oheissälää

Keskustelua Nuffield -traktoreista

Valvoja: automies560

Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

02 Helmi 2015, 00:14

onko kartiopalat ja pidemmät tangot myös, nehän ne tarpeellisimmat 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Miettinen
Vitos -nuffisti
Viestit: 35
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 07:52
Konekalustoani: Nuffield 3/45 -69, MF 50R -69
Paikkakunta: Pohjois-Karjala, Eno

19 Helmi 2015, 21:17

Tänne toi posti 3/45-4/65 käyttöohjekirjan ja 10/42,10/60, 3/45 ja 4/65 traktoreihin sopivan korjausohjekirjan. Aika kattavanoloinen tietopaketti on tuo korjausohjekirja 8)
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

19 Helmi 2015, 21:50

Oliko alkuperäisiä, vai kopioita :?:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2551
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

20 Helmi 2015, 17:09

Jos tältä jepeltä, niin olivat vissiin kopsuja. Soittelin itsekin.

http://www.tori.fi/keski-suomi/Nuffield ... m?ca=8&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
One thistle, maybe two among the roses.
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2551
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

20 Helmi 2015, 17:10

Warpu kirjoitti:onko kartiopalat ja pidemmät tangot myös, nehän ne tarpeellisimmat 8)
oli. :D
One thistle, maybe two among the roses.
Miettinen
Vitos -nuffisti
Viestit: 35
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 07:52
Konekalustoani: Nuffield 3/45 -69, MF 50R -69
Paikkakunta: Pohjois-Karjala, Eno

20 Helmi 2015, 18:03

Kopioita oli molemmat. Mutta ei minnuu haittaa, onpahan aapinen josta kahtoa vinkkiä jos rupeaa nuhvi kujjeilemmaan joskus :)
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2551
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

20 Helmi 2015, 18:06

Miettinen kirjoitti:Kopioita oli molemmat. Mutta ei minnuu haittaa,
Juuri näin. Jokainen ostaa sitä mitä haluaa.
One thistle, maybe two among the roses.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

20 Helmi 2015, 18:59

Ei kopioissa mitään vikaa ole, itselläkin muutama kopio mm. tuo sama korjausohjekirja kuten Miettisellä, lisäksi leukkujen korjausohjekirjakin :D
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2551
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

17 Maalis 2015, 10:38

Joku muukin oli tästä kiinnostunut... :?
Liitteet
lahja.jpg
merkki.jpg
merkki.jpg (63.13 KiB) Katsottu 13532 kertaa
One thistle, maybe two among the roses.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

17 Maalis 2015, 11:47

nuffiko kirjoitti:Joku muukin oli tästä kiinnostunut... :?
Mistä tuollainen löytyi?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2551
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

17 Maalis 2015, 17:40

Nuffieldmaster kirjoitti: Mistä tuollainen löytyi?
joku kontiolahtelainen möi tori.fi:lla .. :D

nyt löytyy sekä leukku et nuffi kravatti...
One thistle, maybe two among the roses.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

30 Kesä 2015, 05:53

35 sivua eka pompsissa 67-69 väliltä BMC technical information eli näitä huoltotiedotteita. Toisessa pompsissa 115 sivua tulossa ulkomailta. Outoa, ettei näistä ollut minkäänlaista kilpahuutoa :o

mm. 4/65 venttiilinostintankojen sivukopan muutoksesta tiedotus ja kehoitus kolmesylinterisessä käyttää 2 tiivistettä, syötönmäärää on lisätty myös ruikkapumpusta jossain välissä, ja siitä poly v hihnasta monta ohjetta kuinka se kiritään oikein. hienoa teknistä tietoa ja monessa ilmoitus, että tuhoa korjaamokirjan vanhentunut tieto ja korvaa tällä sivulla.

Esmes sitten huoltomuutos tullut laturiin, liekkö laakerit olleet tiukilla poly v hihnan kanssa kun edellinen laturin määräaikaishuolto ohjekirjan mukaan 1200 tuntia muutettu 200 tunnin välein tehtäväksi.

ym.
Liitteet
20150630_063826.jpg
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

19 Heinä 2015, 18:08

n. reilu 200 sivua nuffield ja muutama Leyland huoltotiedote pelastettu maailmalta. Jäsenten kirjastoon niitä skannailen kun kerkeän.

Mitä pikaselailulla tarkastelin, niin moni asia käännetäänkin toisinpäin mitä korjausoppaissa/ohjekirjoissa. Hirveän paljon uutta tietoa miten asiat pitäisikin tehdä kun on huomattu tehtaalla, että oops.. ei toiminnukkaan noin.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

19 Heinä 2015, 20:06

Nuffieldmaster kirjoitti:n. reilu 200 sivua nuffield ja muutama Leyland huoltotiedote pelastettu maailmalta. Jäsenten kirjastoon niitä skannailen kun kerkeän.

Mitä pikaselailulla tarkastelin, niin moni asia käännetäänkin toisinpäin mitä korjausoppaissa/ohjekirjoissa. Hirveän paljon uutta tietoa miten asiat pitäisikin tehdä kun on huomattu tehtaalla, että oops.. ei toiminnukkaan noin.
Tästä asiasta eräskin vääntö varmaan käyty foorumilla, kun joku tiukasti pysyy korjauskirjan ohjeiden kannalla, toiset tekee niitä vastaan "uudemman ajan" tiedon ja kokemuksen perusteella, vastoin korjausoppaan ohjeita.....

Koska ei se korjaamokäsis jostain -60 luvun alusta mikään lakikirja ole kuitenkaan.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

19 Heinä 2015, 20:15

Juu ei, kyllä asiansa osaavalla korjaajalla on ollut aina tuorein tieto käsissään, eli nämä huoltotiedotteet. Kun nykyään muutoksia aineisiin ym. tulee, ja käyttäessä harrastajat niitä huomaavat, olisiko BMC BLMC aikakauden jälkeen NLCF ry:n aloitettava ns. huoltotiedotteiden jako jäsenilleen? Esmerkkinä juuripa vaikka Leyland jarru ja kytkin nesteenä käytetyn Castrol React -nesteen havaittu ongelmaton käyttö -suositus.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Vastaa Viestiin