Talvi-ajon ihanuutta

Keskustelua Nuffield -traktoreista

Valvoja: automies560

Nuhvelentin veli
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1298
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
Paikkakunta: Peräpohjolan piiri

02 Joulu 2007, 22:12

Pitäisiköhän allekirjoittaneen rauhoittua ja alkaa käyttäytymään ikäistensä tavoin :?
Käytiin tänään Nuhvelentin kanssa pikku Sunnuntaiajeluilla... :twisted:
No tuo kymppi halusi sitten eräässä kurvissa ruveta tutkimaan ojanpohjan kasvustoa (eipä naurattanut siinä vaiheessa :oops: ) Nuhvi pysähtyi 20cm ennen poikittain menevää veto-ojaa. Olisipa ollut naurussa piteleminen, jos oikea etupyörä olisi sukeltanut sinne ojaan n.40km/t vauhdissa (on tuo avotraktori niin turvallinen nuissa kuperkeikkatilanteissa :shock: :shock: ).
Ylös tuolta ojasta päästiin kuitenkin omin voimin. Nuhvi ensin suoraan, Lukko päälle ja sen veto-ojan yli suorassa (alkutilanne oli n 30 astetta linkussa) ja loivemmasta paikasta ylös.

Loppuyhteenveto: Tapahtumien kulkuun vaikuttivat ainakin: Liukas tie, Lumisade ja eturengas liian laidassa (haukkasi penkasta) :roll:

Eli ystävät hyvät VAROVAISUUTTA nuiden nopeampien Nuhvien kanssa talvella ajellessa.
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Avatar
forssoni
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 529
Liittynyt: 01 Huhti 2007, 18:10
Paikkakunta: Teuva
Viesti:

03 Joulu 2007, 10:01

niin ja hitaampien majorienki kans!! On sillä tuos luisuteltu jo aiva tarpeeksi. Pitääsköhän laittaa ketjut jo paikalle. Toista kertaa :lol:
majuri vm.1956, sillä mennään vaikka kuuhun

http://kuvablogi.com/blog/13067/
nuffield 460/62
Vitos -nuffisti
Viestit: 59
Liittynyt: 20 Kesä 2007, 16:40
Paikkakunta: myrskylä

03 Joulu 2007, 15:44

Juu tuli tuossa itsekin vedettyä kunnon sladissa nuhvin kanssa.Onneksi on rajattomasti voimaa niin on helppo kaasun kanssa hallita :twisted:
Avatar
automies560
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1546
Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

03 Joulu 2007, 15:47

No tottakai nyt takatuuppareissa pitää ketjut olla päällä kun tuntuu että ei aina pärjää nelivedoillakaan.
Varsinkin silloin kun on peilikirkas jäätikkö ja tie on kalteva niin lähtee sivuluisuun vaikka mitä tekis :roll:
No nää kevytketjut on siinä hyvä vaihtoehto vaikka kallis kylläkin.
Nelivedossa riittää kun laittaa eturenkaisiin niin ne on helppo laittaa ja otta taas pois päältä :)
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
Vastaa Viestiin