jakopään modifiointi

Keskustelua Nuffield -traktoreista

Valvoja: automies560

Tuusaaja
Proto suunnittelija
Viestit: 193
Liittynyt: 30 Syys 2019, 20:58
Konekalustoani: Nuffield 4DM x2 , 10/42. Valmet 500, Fordson Major

09 Kesä 2023, 16:22

Heräsipä tästä vanhasta aiheesta vähän kysymyksiä. Onko tälläinen muutos tosiaan tehty että ketjujakopää on muutetettu rattaille? Tallissa on nyt levällään pari nuhvin konetta ja jakopäätä. Jos ratasjakopään laittaa vanhan nelosen lohkoon niin keskiakseli jää ainakin ilman voitelua, poraus öljykanavaan on ainakin eri kohdassa eikä lohkossa ole edes tasoa sillä kohdalla mihin porata. :roll: minulla on yksi leukun moottori jossa on ketjujakopää, tämä muutos on ainakin minulla toiminut mutta uuden porauksen öljykanavaan vaatii kai tämäkin.
Massey-Nuffield
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 877
Liittynyt: 23 Kesä 2018, 10:32
Konekalustoani: 2 rattoria ja niihin työkalut käsityövalineitä
NLCF r.y jäsen Nro: 477

10 Kesä 2023, 16:31

Hahton Mauri on osapaikka ja Tanskassa JCL Parts eikä mene tulleja
Oli talvi tai kesä on Nuffield voiman pesä
Tuusaaja
Proto suunnittelija
Viestit: 193
Liittynyt: 30 Syys 2019, 20:58
Konekalustoani: Nuffield 4DM x2 , 10/42. Valmet 500, Fordson Major

10 Kesä 2023, 19:43

Joo osia saa kyllä maurilta ja mailmalta tilailemalla. Tämä jakopään muutos vaan kiinnostaa miten on toteutettu voitelu välipyörän akselille, vanhassa lohkossa kun ei edes ole paikkaa mihin porata ja öljynpaineen se akseli kuitenki vaatii. Löytyy myös kolmosen lohko joka lie myyty varaosa lohkona aikoinaan, tässä olisi kannas koneistettuna mihin tuo ratasjakopään poraus tulisi. Poraus kuitenki on tehty siihen kohtaan missä se on ketjujakopäässä :o
Vastaa Viestiin