Nuffield 10/42
Valvoja: automies560
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 290
- Liittynyt: 14 Loka 2013, 19:13
- Konekalustoani: 4/60-Ukko-Mestari 64 10/42 66 MF 165 DEUTZ 6-koneella VALTRA
- Paikkakunta: Keski-suomen akseli
No niin, taisi onnistua kannen auki käyttö ja raplaus.
Ainakin sain käyntiin ja ääni ehjän oloinen,
Uudet venttiilit, suuttimen kärjet, tiivisteet ym.
Olihan tuo aika kauan "työn alla" vaan hiljaa hyvä tulee...
Pääsee nuffi klapikonetta käyttämään ja tietysti muihin pikkuhommiin..
Ei ihan pelkkää pellin kiillotusta.. vaikka hyvä aihio onkin
Ainakin sain käyntiin ja ääni ehjän oloinen,
Uudet venttiilit, suuttimen kärjet, tiivisteet ym.
Olihan tuo aika kauan "työn alla" vaan hiljaa hyvä tulee...
Pääsee nuffi klapikonetta käyttämään ja tietysti muihin pikkuhommiin..
Ei ihan pelkkää pellin kiillotusta.. vaikka hyvä aihio onkin
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Muistithan kannen jälkikiristyksen
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 290
- Liittynyt: 14 Loka 2013, 19:13
- Konekalustoani: 4/60-Ukko-Mestari 64 10/42 66 MF 165 DEUTZ 6-koneella VALTRA
- Paikkakunta: Keski-suomen akseli
Kyllä on kansi vedetty jo toiseen kertaan, ensin lämpimäksi käyttelyä ja pientä ajoa.
Aion vielä kolmannen kerran tarkata/kiristää, kunhan ensin tulee joku kymmenen tuntia käyttöä.
Voi olla turhakin toimenpide, se kolmas kerta, vaan sehän toden sanoo..
Eipä tuu enää "kitkua" putkesta, eli polttaa kuin pitääkin ja se käyntiinlähtö! Kuin pikkuisen raapaisee avainta, ni syttyy ku tytöt
Aion vielä kolmannen kerran tarkata/kiristää, kunhan ensin tulee joku kymmenen tuntia käyttöä.
Voi olla turhakin toimenpide, se kolmas kerta, vaan sehän toden sanoo..
Eipä tuu enää "kitkua" putkesta, eli polttaa kuin pitääkin ja se käyntiinlähtö! Kuin pikkuisen raapaisee avainta, ni syttyy ku tytöt
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
50v nuffilla kirjoitti: syttyy ku tytöt
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Johan nyt
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
nuhvi63 kirjoitti:50v nuffilla kirjoitti: syttyy ku tytöt
Jaa.... Hilijaasta ollut täällä, nuffikin on paremmin yhteistyöhaluinen, kuin hameväki....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 290
- Liittynyt: 14 Loka 2013, 19:13
- Konekalustoani: 4/60-Ukko-Mestari 64 10/42 66 MF 165 DEUTZ 6-koneella VALTRA
- Paikkakunta: Keski-suomen akseli
Niin se vain on ja menee...kovasti on täällä flikat innoissaan!
Tietäähän sen...jo äänikin saa kuulemma punastumaan..
Siis, nuffin...mittasin tänään hyd, paineet. Piirun yli 140 näytti mittari ja tyhjäkäynnillä.
Mukavaa ajella, klapit on pois ohjauksesta, soratiet sopivasti jäässä ja peltotiellä ei lumi haittaa.
Vielä, jos raaskis hankkia konepeltiin uudet tarrat/tyyppikilvet. Kumpihan olis fiksupi, oikein peltiset, vai vaan tarrat?
Aikas hintavat vaan näyttäs olevan, ne peltiset 10/42 tunnukset..
Tietäähän sen...jo äänikin saa kuulemma punastumaan..
Siis, nuffin...mittasin tänään hyd, paineet. Piirun yli 140 näytti mittari ja tyhjäkäynnillä.
Mukavaa ajella, klapit on pois ohjauksesta, soratiet sopivasti jäässä ja peltotiellä ei lumi haittaa.
Vielä, jos raaskis hankkia konepeltiin uudet tarrat/tyyppikilvet. Kumpihan olis fiksupi, oikein peltiset, vai vaan tarrat?
Aikas hintavat vaan näyttäs olevan, ne peltiset 10/42 tunnukset..
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 456
- Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
- Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
- NLCF r.y jäsen Nro: 161
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Tottakai peltisemmät on fiksumman ja viimeistellymmän näköiset sekä niiden paikallaanpysyminen on taattu. Sellaisia "kohomuovisia" 3D tarroja älä osta. Jos ihan vaan tavalliset tarrat hommaat niin muista laittaa pari lakkakerrosta niiden päälle.
Mulla oli joskus rusinatankkinen Honda Manki. Siinä tankissahan kuuluisi olla ne alumiinivaluiset merkit. Tässä raadossa, jonka ostin, ei ollut niitä. Päätin sitten fiksuna miehenä tilata siihen sellaiset 3D -tarrat ja otin lamellilaikalla tankkiin pistehitsatut alumiinimerkkien kiinnityslistat pois. Maalasin tankin hienosti akryylipaukulla mustaksi ja Motipin kalliimpi kirkaslakka päälle ja näky oli päinvastainen kuin spraymaalista olettaisi. Eli helevatun hieno. Tarrat tulivat, lämmitin niitä ja tankkia hieman, otin liimapinnan paperit pois, liimasin ne ja pidin niistä puolisen tuntia kiinni. Jäivät hienosti paikalleen ja vein mopon ulos kun oli hieno toukokuinen keli. Ajoin värkin sisälle viileään talliin ja tulin illalla takaisin. Mitä näinkään? Tarrat olivat hienosti repineet itsensä irti tankista ja lerpattivat siinä. Siinä se nähtiin. Hieno maalipinta, jossa oli tarrojen liiman rääppeet ja ruma tyhjä kohta.
Tämä on mun osalta varoitusmerkki kohotarroille ja kaarevalle pinnalle.
Mulla oli joskus rusinatankkinen Honda Manki. Siinä tankissahan kuuluisi olla ne alumiinivaluiset merkit. Tässä raadossa, jonka ostin, ei ollut niitä. Päätin sitten fiksuna miehenä tilata siihen sellaiset 3D -tarrat ja otin lamellilaikalla tankkiin pistehitsatut alumiinimerkkien kiinnityslistat pois. Maalasin tankin hienosti akryylipaukulla mustaksi ja Motipin kalliimpi kirkaslakka päälle ja näky oli päinvastainen kuin spraymaalista olettaisi. Eli helevatun hieno. Tarrat tulivat, lämmitin niitä ja tankkia hieman, otin liimapinnan paperit pois, liimasin ne ja pidin niistä puolisen tuntia kiinni. Jäivät hienosti paikalleen ja vein mopon ulos kun oli hieno toukokuinen keli. Ajoin värkin sisälle viileään talliin ja tulin illalla takaisin. Mitä näinkään? Tarrat olivat hienosti repineet itsensä irti tankista ja lerpattivat siinä. Siinä se nähtiin. Hieno maalipinta, jossa oli tarrojen liiman rääppeet ja ruma tyhjä kohta.
Tämä on mun osalta varoitusmerkki kohotarroille ja kaarevalle pinnalle.
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Ehdottomasti ne 10/42 merkit kuuluvat olla pellin päällä, eikä tarroina. Huolellisesti pidettynä ovat "ikuiset" ja jos tulee mieli maalata konetta joskus niin peltimerkit on helppo napata pois, pellit hiekkapuhaltaa ja maalata ja taas merkit paikoilleen.
Ettei Kultavuoren lassella tahi maurilla olisi käytettyjä hyviä?
Ettei Kultavuoren lassella tahi maurilla olisi käytettyjä hyviä?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Eihän nuo pahan hintaisia.. http://www.verkkari.fi/product_details.php?p=1247" onclick="window.open(this.href);return false;
One thistle, maybe two among the roses.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 456
- Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
- Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
- NLCF r.y jäsen Nro: 161
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Kympin säästö ja takuu siitä, että merkit pysyvät.
Jatkan sen verran offtopikkia että olisin ostanut ne merkit ja olin tekemässä osatilausta Ruotsiin, mistä ne olisi saanut. Mutta hintaa oli muistaakseni 600kr/kpl.
Jatkan sen verran offtopikkia että olisin ostanut ne merkit ja olin tekemässä osatilausta Ruotsiin, mistä ne olisi saanut. Mutta hintaa oli muistaakseni 600kr/kpl.
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 290
- Liittynyt: 14 Loka 2013, 19:13
- Konekalustoani: 4/60-Ukko-Mestari 64 10/42 66 MF 165 DEUTZ 6-koneella VALTRA
- Paikkakunta: Keski-suomen akseli
Laitoin alumiiniset merkit tilaukseen saman tien!
Kiitoksia vaan vihjeestä, nuffiko. Oli puolet halavemmat, ku mitä olin kattonu aiemmin.
Niin ne taitaa tosiaan olla tarrat vähän piip..jos ei ne sitte pysykkää, eikä kestä kylmää, eikä kosteutta.
Kuitenkin nuffi ulkoilee aika reippaasti pikkuaskareissa
Ja tehtiinhän meillä 3 sella ennen kaikki työt ja vielä naapureillekin, eikä ollu edes kiiruutta.
Tosin olihan peltoa "hivenen" vähemmän...
Mutta kova peli on nuffi peltotöissä, vieläkin!!
Kiitoksia vaan vihjeestä, nuffiko. Oli puolet halavemmat, ku mitä olin kattonu aiemmin.
Niin ne taitaa tosiaan olla tarrat vähän piip..jos ei ne sitte pysykkää, eikä kestä kylmää, eikä kosteutta.
Kuitenkin nuffi ulkoilee aika reippaasti pikkuaskareissa
Ja tehtiinhän meillä 3 sella ennen kaikki työt ja vielä naapureillekin, eikä ollu edes kiiruutta.
Tosin olihan peltoa "hivenen" vähemmän...
Mutta kova peli on nuffi peltotöissä, vieläkin!!
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 456
- Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
- Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
- NLCF r.y jäsen Nro: 161
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Komppaan edellistä. Yhdellä traktorilla pärjää vielä 20ha tilallakin, jos on vielä nurmea kierrossa
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 290
- Liittynyt: 14 Loka 2013, 19:13
- Konekalustoani: 4/60-Ukko-Mestari 64 10/42 66 MF 165 DEUTZ 6-koneella VALTRA
- Paikkakunta: Keski-suomen akseli
Siihen viljelyhommaan...kyllä tahtoo nykyään olla työkoneet niin isoja, että ainoastaan hinattavat
soveltuu kevyemmän traktorin perään. Ja kuskit niin herkkähipiäisiä, että sadekuuro saa hytittömällä
ajaessa sarvipäät karjattomankin tilan pellolle.... Eihän sitä ennen sadetta pelätty ja tuli lunta
niskaan metsässä.
Kohta liian raskaita alkaa olla koneet, tallaa kovan anturan ja jos vielä hätäinen pellollemeno,
eli liian aikaisin, enkä tarkoita aamulla varhain
Nuffi ja paripyörät, sopiva kones, kun vain löytää koneita perään..
soveltuu kevyemmän traktorin perään. Ja kuskit niin herkkähipiäisiä, että sadekuuro saa hytittömällä
ajaessa sarvipäät karjattomankin tilan pellolle.... Eihän sitä ennen sadetta pelätty ja tuli lunta
niskaan metsässä.
Kohta liian raskaita alkaa olla koneet, tallaa kovan anturan ja jos vielä hätäinen pellollemeno,
eli liian aikaisin, enkä tarkoita aamulla varhain
Nuffi ja paripyörät, sopiva kones, kun vain löytää koneita perään..
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Ei niitä kaikkia rahoja kannata konekauppaan viedä, 135 fergu on aikalailla kolmosen kokoinen (muttei tehoinen..)
Semmoisella kotipaikan naapurissa kylvetään, jyrätään, ajetaan apulannat nurmelle
Semmoisella kotipaikan naapurissa kylvetään, jyrätään, ajetaan apulannat nurmelle