Nuffield 10/42

Keskustelua Nuffield -traktoreista

Valvoja: automies560

50v nuffilla
Nuhvitietäjä
Viestit: 290
Liittynyt: 14 Loka 2013, 19:13
Konekalustoani: 4/60-Ukko-Mestari 64 10/42 66 MF 165 DEUTZ 6-koneella VALTRA
Paikkakunta: Keski-suomen akseli

28 Helmi 2014, 14:05

No niin, taisi onnistua kannen auki käyttö ja raplaus.
Ainakin sain käyntiin ja ääni ehjän oloinen,
Uudet venttiilit, suuttimen kärjet, tiivisteet ym.
Olihan tuo aika kauan "työn alla" vaan hiljaa hyvä tulee...
Pääsee nuffi klapikonetta käyttämään ja tietysti muihin pikkuhommiin..

Ei ihan pelkkää pellin kiillotusta.. :D vaikka hyvä aihio onkin :roll:
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

28 Helmi 2014, 18:28

Muistithan kannen jälkikiristyksen :shock:
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
50v nuffilla
Nuhvitietäjä
Viestit: 290
Liittynyt: 14 Loka 2013, 19:13
Konekalustoani: 4/60-Ukko-Mestari 64 10/42 66 MF 165 DEUTZ 6-koneella VALTRA
Paikkakunta: Keski-suomen akseli

28 Helmi 2014, 19:44

Kyllä on kansi vedetty jo toiseen kertaan, ensin lämpimäksi käyttelyä ja pientä ajoa.
Aion vielä kolmannen kerran tarkata/kiristää, kunhan ensin tulee joku kymmenen tuntia käyttöä.
Voi olla turhakin toimenpide, se kolmas kerta, vaan sehän toden sanoo.. :D

Eipä tuu enää "kitkua" putkesta, eli polttaa kuin pitääkin ja se käyntiinlähtö! Kuin pikkuisen raapaisee avainta, ni syttyy ku tytöt :wink:
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

28 Helmi 2014, 19:55

50v nuffilla kirjoitti: syttyy ku tytöt :wink:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

28 Helmi 2014, 20:23

Johan nyt :mrgreen:
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

28 Helmi 2014, 21:56

nuhvi63 kirjoitti:
50v nuffilla kirjoitti: syttyy ku tytöt :wink:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Jaa.... Hilijaasta ollut täällä, nuffikin on paremmin yhteistyöhaluinen, kuin hameväki....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
50v nuffilla
Nuhvitietäjä
Viestit: 290
Liittynyt: 14 Loka 2013, 19:13
Konekalustoani: 4/60-Ukko-Mestari 64 10/42 66 MF 165 DEUTZ 6-koneella VALTRA
Paikkakunta: Keski-suomen akseli

02 Maalis 2014, 20:20

Niin se vain on ja menee...kovasti on täällä flikat innoissaan!
Tietäähän sen...jo äänikin saa kuulemma punastumaan.. :D
Siis, nuffin...mittasin tänään hyd, paineet. Piirun yli 140 näytti mittari ja tyhjäkäynnillä.
Mukavaa ajella, klapit on pois ohjauksesta, soratiet sopivasti jäässä ja peltotiellä ei lumi haittaa.
Vielä, jos raaskis hankkia konepeltiin uudet tarrat/tyyppikilvet. Kumpihan olis fiksupi, oikein peltiset, vai vaan tarrat?
Aikas hintavat vaan näyttäs olevan, ne peltiset 10/42 tunnukset..
Osmo_
Nuhvitietäjä
Viestit: 456
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
NLCF r.y jäsen Nro: 161
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

03 Maalis 2014, 01:20

Tottakai peltisemmät on fiksumman ja viimeistellymmän näköiset sekä niiden paikallaanpysyminen on taattu. Sellaisia "kohomuovisia" 3D tarroja älä osta. Jos ihan vaan tavalliset tarrat hommaat niin muista laittaa pari lakkakerrosta niiden päälle.
Mulla oli joskus rusinatankkinen Honda Manki. Siinä tankissahan kuuluisi olla ne alumiinivaluiset merkit. Tässä raadossa, jonka ostin, ei ollut niitä. Päätin sitten fiksuna miehenä tilata siihen sellaiset 3D -tarrat ja otin lamellilaikalla tankkiin pistehitsatut alumiinimerkkien kiinnityslistat pois. Maalasin tankin hienosti akryylipaukulla mustaksi ja Motipin kalliimpi kirkaslakka päälle ja näky oli päinvastainen kuin spraymaalista olettaisi. Eli helevatun hieno. Tarrat tulivat, lämmitin niitä ja tankkia hieman, otin liimapinnan paperit pois, liimasin ne ja pidin niistä puolisen tuntia kiinni. Jäivät hienosti paikalleen ja vein mopon ulos kun oli hieno toukokuinen keli. Ajoin värkin sisälle viileään talliin ja tulin illalla takaisin. Mitä näinkään? Tarrat olivat hienosti repineet itsensä irti tankista ja lerpattivat siinä. Siinä se nähtiin. Hieno maalipinta, jossa oli tarrojen liiman rääppeet ja ruma tyhjä kohta.
Tämä on mun osalta varoitusmerkki kohotarroille ja kaarevalle pinnalle.
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

03 Maalis 2014, 08:48

Ehdottomasti ne 10/42 merkit kuuluvat olla pellin päällä, eikä tarroina. Huolellisesti pidettynä ovat "ikuiset" ja jos tulee mieli maalata konetta joskus niin peltimerkit on helppo napata pois, pellit hiekkapuhaltaa ja maalata ja taas merkit paikoilleen.

Ettei Kultavuoren lassella tahi maurilla olisi käytettyjä hyviä?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2551
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

03 Maalis 2014, 08:51

Eihän nuo pahan hintaisia.. http://www.verkkari.fi/product_details.php?p=1247" onclick="window.open(this.href);return false;
One thistle, maybe two among the roses.
Osmo_
Nuhvitietäjä
Viestit: 456
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
NLCF r.y jäsen Nro: 161
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

03 Maalis 2014, 12:11

Kympin säästö ja takuu siitä, että merkit pysyvät.
Jatkan sen verran offtopikkia että olisin ostanut ne merkit ja olin tekemässä osatilausta Ruotsiin, mistä ne olisi saanut. Mutta hintaa oli muistaakseni 600kr/kpl.
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
50v nuffilla
Nuhvitietäjä
Viestit: 290
Liittynyt: 14 Loka 2013, 19:13
Konekalustoani: 4/60-Ukko-Mestari 64 10/42 66 MF 165 DEUTZ 6-koneella VALTRA
Paikkakunta: Keski-suomen akseli

03 Maalis 2014, 17:05

Laitoin alumiiniset merkit tilaukseen saman tien!
Kiitoksia vaan vihjeestä, nuffiko. Oli puolet halavemmat, ku mitä olin kattonu aiemmin.
Niin ne taitaa tosiaan olla tarrat vähän piip..jos ei ne sitte pysykkää, eikä kestä kylmää, eikä kosteutta.
Kuitenkin nuffi ulkoilee aika reippaasti pikkuaskareissa :D
Ja tehtiinhän meillä 3 sella ennen kaikki työt ja vielä naapureillekin, eikä ollu edes kiiruutta.
Tosin olihan peltoa "hivenen" vähemmän... :wink:

Mutta kova peli on nuffi peltotöissä, vieläkin!!
Osmo_
Nuhvitietäjä
Viestit: 456
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
NLCF r.y jäsen Nro: 161
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

03 Maalis 2014, 18:04

Komppaan edellistä. Yhdellä traktorilla pärjää vielä 20ha tilallakin, jos on vielä nurmea kierrossa 8)
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
50v nuffilla
Nuhvitietäjä
Viestit: 290
Liittynyt: 14 Loka 2013, 19:13
Konekalustoani: 4/60-Ukko-Mestari 64 10/42 66 MF 165 DEUTZ 6-koneella VALTRA
Paikkakunta: Keski-suomen akseli

04 Maalis 2014, 20:58

Siihen viljelyhommaan...kyllä tahtoo nykyään olla työkoneet niin isoja, että ainoastaan hinattavat
soveltuu kevyemmän traktorin perään. Ja kuskit niin herkkähipiäisiä, että sadekuuro saa hytittömällä
ajaessa sarvipäät karjattomankin tilan pellolle.... :roll: Eihän sitä ennen sadetta pelätty ja tuli lunta
niskaan metsässä.
Kohta liian raskaita alkaa olla koneet, tallaa kovan anturan ja jos vielä hätäinen pellollemeno,
eli liian aikaisin, enkä tarkoita aamulla varhain :D
Nuffi ja paripyörät, sopiva kones, kun vain löytää koneita perään..
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

04 Maalis 2014, 21:01

Ei niitä kaikkia rahoja kannata konekauppaan viedä, 135 fergu on aikalailla kolmosen kokoinen (muttei tehoinen..)

Semmoisella kotipaikan naapurissa kylvetään, jyrätään, ajetaan apulannat nurmelle 8)
Vastaa Viestiin