Nuo sitten joku kun vielä kääntäis Simmsin numeroiksiNuffieldmaster kirjoitti:BMC OEA suuttimet cmk1569 bdll150s6194
BMC OEB suuttimet cmk1571 bdll150s6310
Lähde: Service Bulletin (huoltotiedote) no. t251
Fouri savuuttaa
Valvoja: automies560
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Löytyihän ne simssin numerotkin tuosta korjausohjekirjasta, kun osas oikeasta paikasta hakea
NL 159, löytyykö nuhvi63:selta tuollaisia
NL 159, löytyykö nuhvi63:selta tuollaisia
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Tuota nroa löysin omistakin varasuuttimista,ei valitettavasti ole
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Toi IKH:n myymä suutin on NL 341 eli uudempiin moottoreihin, erona fouriin suhkutuskulma ja reikäkoko
Mukana kuin peräpukama!
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Mikäli tuohon edelliseen kirjoittamaani lähteeseen on uskomista, on 4/60 ja 10/60 suuttimet erilaisia, mutta menisi tuo SEVEN kärki kaikkiin neljäkuuskymppiä tuoreempiin malleihin Ts. Mekaanisella säätäjällä olevat
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Nyt löytyi lähes samanlaiset suutimet, ainostaan 1 sadasosa milliä suurempi reikä, suihkutuskulma sama mitä simssin suutimissa, alkuperäiset simmsin suutimet 65 € kpl, korvaavat, jotka laitetaan 35 €.
Noissa IKH: suutimissa reikä 4 sadasosaa suurempi, suihkutuskulmassa 10 asteen ero.
Aika mielenkiintoinen ratkaisu tehty tuohon koplinkiin, yritetty nähtävästi hakea merkkejä kohdalleen
Noissa IKH: suutimissa reikä 4 sadasosaa suurempi, suihkutuskulmassa 10 asteen ero.
Aika mielenkiintoinen ratkaisu tehty tuohon koplinkiin, yritetty nähtävästi hakea merkkejä kohdalleen
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
No, eiköhän se savutus jossainvaiheessa ala loppumaan....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Uskoisin että loppuu, koplinki tilattu marjakankaalta, suutimet haetaan huomenna Oulun Diesel Turuselta
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Oliko tuo nl159 150asteen kulmalla ja 0, 26reiällä. Uudemmassa 140astetta vai miten päin se meni?
Kaivelin keväällä noita tietoja netistä kun kuutoseen kärkiä metsästin. Ei vain enää ole tuoreessa muistissa. Moottorihan on sama kuin karilla, pyttyluku vain eri. Päätin testata f609 volvon kärkiä kun sellaset oli aikanaan virheellisesti perkinssiin myyty ja ne siis lähes käyttämättömänä hyllyssä olivat. Ne ovat 150 asteen kulmalla reikäkoko oli 3 satasta isompi kuin alkuperäisessä, eli ilmeisesti 0, 29mm. Saa nähdä miten toimii.
Muita ominaisuuksia en saanut koodista purettua kuten vaikka sitä missä kulmassa suihkukulma on suuttimeen nähden. Arvelen kuitenkin että suutin on jotakuinkin saman verran kallellaan volvossa ja bmc:ssä. Se erohan oli perkinsin ja volvon välillä, että perkinsissä tuo kulma oli juuri toiseen suuntaan. Kyllä tuli kitkua.
Kaivelin keväällä noita tietoja netistä kun kuutoseen kärkiä metsästin. Ei vain enää ole tuoreessa muistissa. Moottorihan on sama kuin karilla, pyttyluku vain eri. Päätin testata f609 volvon kärkiä kun sellaset oli aikanaan virheellisesti perkinssiin myyty ja ne siis lähes käyttämättömänä hyllyssä olivat. Ne ovat 150 asteen kulmalla reikäkoko oli 3 satasta isompi kuin alkuperäisessä, eli ilmeisesti 0, 29mm. Saa nähdä miten toimii.
Muita ominaisuuksia en saanut koodista purettua kuten vaikka sitä missä kulmassa suihkukulma on suuttimeen nähden. Arvelen kuitenkin että suutin on jotakuinkin saman verran kallellaan volvossa ja bmc:ssä. Se erohan oli perkinsin ja volvon välillä, että perkinsissä tuo kulma oli juuri toiseen suuntaan. Kyllä tuli kitkua.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Eipä ollut mitään puhetta astekulmista taikka reiän koosta, ainoastaan mitä tuossa aiemmin sanoin, "1 sadasosa milliä suurempi reikä, suihkutuskulma sama mitä simssin suutimissa", mutta kysytään huomenna ja laitan lapulle NL159:sin astekulman ja reiän koon, muistin varaan ei voi enään kaikkia jätää
Tuossa IKH: suutimessa kuitenkin astekulma 140, reikä 0,30 mm.
Tuossa IKH: suutimessa kuitenkin astekulma 140, reikä 0,30 mm.
Viimeksi muokannut kari t, 08 Tammi 2014, 18:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Simss NL159, astekulma 150, reikä 0,26 mm.Velu kirjoitti:Oliko tuo nl159 150asteen kulmalla ja 0, 26reiällä. Uudemmassa 140astetta vai miten päin se meni?
Kaivelin keväällä noita tietoja netistä kun kuutoseen kärkiä metsästin. Ei vain enää ole tuoreessa muistissa. Moottorihan on sama kuin karilla, pyttyluku vain eri. Päätin testata f609 volvon kärkiä kun sellaset oli aikanaan virheellisesti perkinssiin myyty ja ne siis lähes käyttämättömänä hyllyssä olivat. Ne ovat 150 asteen kulmalla reikäkoko oli 3 satasta isompi kuin alkuperäisessä, eli ilmeisesti 0, 29mm. Saa nähdä miten toimii.
Muita ominaisuuksia en saanut koodista purettua kuten vaikka sitä missä kulmassa suihkukulma on suuttimeen nähden. Arvelen kuitenkin että suutin on jotakuinkin saman verran kallellaan volvossa ja bmc:ssä. Se erohan oli perkinsin ja volvon välillä, että perkinsissä tuo kulma oli juuri toiseen suuntaan. Kyllä tuli kitkua.
Korvaava
BDLL 150 S 6582, astekulma 150, reikä 0,27 mm.
BMC 6:seen dieselhuollon kirja antoi pelkästään BDLL 140 S 6433, astekulma 140, reikä 0,27.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Kyllä osaa vastustaa tämän nuhvin remontti Marjakankaalta tuli koplinki, pumpun puolen kartio 17 / 13 mm, pitäis olla 19,8 / 16,1 mm, kiilaura 3 mm, pitäis olla 4 mm, jakopää puoleinen lieriöreikä sentään oikean kokoinen, joten jos eivät saa hommattua sopivaa niin käytää hovisorvarillakari t kirjoitti:Uskoisin että loppuu, koplinki tilattu marjakankaalta, suutimet haetaan huomenna Oulun Diesel Turuselta
Kaiken huipuksi, nyt tästä nuhvista taitaa tulla majori, kun jouduttiin laittamaan majorin suutimet
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Minä ostin kans samanlaisen käyvättömän toissakesänä. Onneksi tarvitsin vain fiiberin ja sen millä ajoitus muutetaan ja mikä kiristetään itse koplinkiin. Vanhasta sai pumpunpuolen ehjänä niin sai kasattua uusilla osilla toimivan.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Tuommosen taulukon netistä kaivoin. Kuutosessa voi olla tai ainakin luulisi olevan eri suutin riipuen siitä onko se 5.1 vai 5.7. Samat osathan siinä on kuin pienemmissä moottoreissa. Pitää katsoa vielä kuutosen kirjasta kun pääsen tallille. Luulen että tähän minun moottoriin kuitenkin kuuluisi se sama suutin kuin karin moottoeriin, onhan tässä samat männätkin.
Tuo NL159 olisi siis 150 asteinen ja nuo uudemmat 140 asteisia.
DM4 NL 159
10/42 NL342
10/60 NL341
3/45 and 4/65 NL341
Tuo NL159 olisi siis 150 asteinen ja nuo uudemmat 140 asteisia.
DM4 NL 159
10/42 NL342
10/60 NL341
3/45 and 4/65 NL341
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tuossa kirjassa josta nuo suutimien tyypit kirjasin lapulle oli vain tuon BMC 5,7 litran tiedot.
Tuollaisia sitten lisäksi.
Lassen nuhviin laitettiin majorin suutimet, sattui olemaan hyllyssä.
BDLL 150 S 685
Astekulma 150
Reikä 0,27
Nuffield unifersaal 4 / BMC
Simssin suutin NL 159 Korvaava BDLL 150 S 6582
Astekulma 150
Reikä 0,27 mm
Nuffield Unifersaal 460, 10/ 60, 4/65 vm. 68
Simssin NL 382 Korvaava BDLL 150 S 6581
Nuffield 4/65 vm. 68-69
Simms 341 Korvaava BDLL 140 S 6581
BMC 6 5,7 l
BDLL 140 S 6433
Astekulma 140
Reikä 0,27
Avautumispaineet 175
IKH:n suutimet
Astekulma 140
Reikä 0,30 mm
Tuollaisia sitten lisäksi.
Lassen nuhviin laitettiin majorin suutimet, sattui olemaan hyllyssä.
BDLL 150 S 685
Astekulma 150
Reikä 0,27
Nuffield unifersaal 4 / BMC
Simssin suutin NL 159 Korvaava BDLL 150 S 6582
Astekulma 150
Reikä 0,27 mm
Nuffield Unifersaal 460, 10/ 60, 4/65 vm. 68
Simssin NL 382 Korvaava BDLL 150 S 6581
Nuffield 4/65 vm. 68-69
Simms 341 Korvaava BDLL 140 S 6581
BMC 6 5,7 l
BDLL 140 S 6433
Astekulma 140
Reikä 0,27
Avautumispaineet 175
IKH:n suutimet
Astekulma 140
Reikä 0,30 mm
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !