Dl 3 tyhjäkäynti

Keskustelua Nuffield -traktoreista

Valvoja: automies560

Avatar
automies560
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1546
Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

03 Joulu 2007, 21:55

No sehän on kiva kuulla että ei kaikilla :)
Ja on kyllä tarkoitus tuostakin se kitkeä pois on se vaan senverran ärsyttävä kun ei oo tottunut siihen :evil:
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
Nuutu
Nuhvitietäjä
Viestit: 343
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 17:45
Paikkakunta: Polvijärvi

03 Joulu 2007, 21:59

voi muuten olla myös paskaa siinä vaimennusventtiilissä että jos sen toiminta hivenen takertelis
Nuffi= King of the road
Avatar
automies560
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1546
Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

03 Joulu 2007, 22:04

Siis hetkinen kerrotko mikä venttiili ja missä sijaitsee?
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
lempmi
Nelos -nuffisti
Viestit: 28
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 20:23
Viesti:

03 Joulu 2007, 22:14

Omassani aikoinaan lähti heijjaus (vaeltelu) seuraavasti:

Ajoitus kohdilleen, alipainesäätimen takaa lukkomutteri auki ja kierretään säätöpulttia aukipäin niin kauan, että heijaus loppuu. (edellyttäen, että ei ole jo "täysin" auki) Voi olla että ei lopu tällä, vaan on lisäksi säädettävä syöttöä.

Nyrkki sääntö: mikäli ajoitus ja syöttö on kohdillaan, eikä ilmavuotoja ole, on säätöpultin oltava näkyvissä lukkomutterista n. 5 - 7 mm.

Ei vaeltele kylmänä eikä kuumana, kun on kohdillaan. Samat neuvot pätee fouriin.

Katso myös, että sammutin vipu ei ole yhtään päällä.

Ellei näillä neuvoilla, niin otan osaa.
nuffi universal original four
Nuutu
Nuhvitietäjä
Viestit: 343
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 17:45
Paikkakunta: Polvijärvi

03 Joulu 2007, 22:22

lempmi kirjoitti:Omassani aikoinaan lähti heijjaus (vaeltelu) seuraavasti:

Ajoitus kohdilleen, alipainesäätimen takaa lukkomutteri auki ja kierretään säätöpulttia aukipäin niin kauan, että heijaus loppuu. (edellyttäen, että ei ole jo "täysin" auki) Voi olla että ei lopu tällä, vaan on lisäksi säädettävä syöttöä.

Nyrkki sääntö: mikäli ajoitus ja syöttö on kohdillaan, eikä ilmavuotoja ole, on säätöpultin oltava näkyvissä lukkomutterista n. 5 - 7 mm.

Ei vaeltele kylmänä eikä kuumana, kun on kohdillaan. Samat neuvot pätee fouriin.

Katso myös, että sammutin vipu ei ole yhtään päällä.

Ellei näillä neuvoilla, niin otan osaa.
juuri tämä säätöpultti on hienosti sanottuna vaimennusventtiili :)
Viimeksi muokannut Nuutu, 03 Joulu 2007, 22:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nuffi= King of the road
Avatar
automies560
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1546
Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

03 Joulu 2007, 22:22

Oikein paljon kiitoksia tiedoista pitää kokeilla säätää heti kun ehdin :)
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
nuffi59
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 854
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 17:48

06 Joulu 2007, 17:14

Kyllä tuo nelosenkin kone "laukkaa" kummasti, jos ei säädöt, alipainesäätimen kalvo ja ilmanpuhdistin ole asianmukaisessa kunnossa.

Onhan se ovelankuuloinen käyntiääni toki, mutta ärsyttävää ajella esim.tyhjäkäynnillä kun nopeus vaihtelee koko ajan.

Tuo oma universaali teki alkuhun just tota, vaan ei tehnyt kauan. :)
Paljon elämässä säästää kun Nuffilla päästää
Avatar
automies560
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1546
Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

07 Joulu 2007, 00:10

Jaa,a no se DM 4 mikä mulla oli ei kyllä aaltoillu ja tämäkin osaa joskus käydä kunnolla ja toisinaan taas ei. :evil:
Todella ikävää kuunnella kyllä ja täytyykin asialle tehdä jotain kun tässä vaan ehtii :roll:
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
Vastaa Viestiin