Dl 3 tyhjäkäynti

Keskustelua Nuffield -traktoreista

Valvoja: automies560

Avatar
automies560
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1546
Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

30 Marras 2007, 16:07

Kolmosen omistajat onko kokemusta kuuluuko kolmonen aaltoilla tyhjäkäynnillä? Eli käyntikierrokset heijjaa edestakaisin mutta joskus kyllä käy ns. normaalistikin.
Dm4 universal mikä oli aikoinaan meikäläisellä ei tehnyt moista vaikka olikin varustettu samalla alipainesäätimellä.
Tähän tuskin auttaa pumpun huohottimen puhdistus, kalvo on kyllä ehjä.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
ESM
Nuhvitietäjä
Viestit: 239
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 18:31
Paikkakunta: Koria

30 Marras 2007, 16:55

Kylmällä koneella täysin normaalia,että kolmonen ottaa"laukkaa"
3DL -60,4DM-61
Avatar
automies560
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1546
Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

30 Marras 2007, 22:07

Kylläpä tuo vaan tahtoo lämpimänäkin temppuilla, vaikka sattuuhan sitä paremmissakin vehkeissä kuten Volvon b10 linjurissakin säädin kulunut ja aaltoili samaan tapaan :lol:
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
-jukkis-
Proto suunnittelija
Viestit: 196
Liittynyt: 03 Heinä 2007, 20:27
Paikkakunta: Oulu

30 Marras 2007, 23:33

Pumpun päässä säätö josta saa heijauksen pois, olettaen että olet ottanut llia öljyn pois kalvon välistä
Avatar
automies560
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1546
Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

30 Marras 2007, 23:42

Pittääpäs kokeilla sitä konstia sitten. Ja kiitoksia tiedosta :)
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
Avatar
automies560
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1546
Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

02 Joulu 2007, 14:28

Elikkäs sieltä alipainesäätimen takaa löytyy säätö mutta onkohan missään kirjoissa kerrottu tai onko joku omakohtaisesti säätänyt niin voisi kertoa että mihin suuntaan sirtä pitää kiertää?
Tuossa pyörittelin sitä molempiin suuntiin eikä mitään tapahtunut.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
pygmis
Mini -nuhvisti
Viestit: 1
Liittynyt: 29 Marras 2007, 21:02
Paikkakunta: Peräseinäjoki

02 Joulu 2007, 18:19

mulla on kolmonen rauhoottunu,kun lisää öljyä syöttöpumpulle mutteritulppa pumpun kyljessä
Save the junkyards
Avatar
automies560
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1546
Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

02 Joulu 2007, 18:26

No juuri laitoin uutta öljyä sisään muuta ei mitään vaikutusta.
Edellinen omistaja vaan naurahti ja kertoi että aina se tuollanen ollu :lol:
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
Avatar
automies560
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1546
Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

02 Joulu 2007, 18:37

Näissä tämän ikäluokan traktoreissa on onneksi melko vähän noit huoltokohteita kun vertaa uusiin joille ei sitten pajlon pysty tekemäänkään itse.
Yleensä on riittänyt kun on muistanut että ei yritä ajaa ilman polttoainetta niin kuin eräät joskus :lol:
No huomasin vaan heti kun olin hankkinut tämän kolmosen niin edellinen omistaja kertoi että halus hukata sen koska ohjaus on raskas eikä ole lämmintä hyttiä.
No rengasvalinta vaikuttaa kyllä paljon ohjattavuuteen ja tielläpysymiseenkin talvella mutta eniten vaikutta tietenkin se että muistaa tarkastaa onko ohjausvaihteessa öljyä ja tässäkään sitä ei sitten ollut.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
nuffield 342
Nuhvitietäjä
Viestit: 318
Liittynyt: 08 Huhti 2007, 19:29

02 Joulu 2007, 20:21

Itellä vaikutti heijaamiseen se että oli ilman puhdistimen suodatin tinautunu aika pahasti tukkoon. Sen puhdistamalla käynti tasautu siten, että enää vain kylmänä heijaa jonku verran. No puhdistuksen jälkeen isäntä sano että tuon verran se heijas uutenakin. Vain sitten jos tosi paljon heijaa, niin voi olla että on säätimen kalvo venähtänyt.
Avatar
automies560
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1546
Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

02 Joulu 2007, 20:45

Joo pitää varmaankin puhdistaa se koko pönttö eli se teräsvillalla vuorattu osuuskin joka saattaa olla pikeentynyt.
Tulee yleensä vaan putsattua se kuppi ja laitettua uudet öljyt sinne.
Kalvo ei ole kovin vanha vielä.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
nuffield 342
Nuhvitietäjä
Viestit: 318
Liittynyt: 08 Huhti 2007, 19:29

02 Joulu 2007, 21:02

Justiisa se teräsvilla osuus oli ainakin tuossa minun nuhvetissa suurin heijaamisen syy
Nuutu
Nuhvitietäjä
Viestit: 343
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 17:45
Paikkakunta: Polvijärvi

03 Joulu 2007, 21:17

myöskin kaasuvivuston välys aiheuttaa aaltoilevaa käyntiä :wink:
Nuffi= King of the road
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2551
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

03 Joulu 2007, 21:21

Kyllä se on kolmosen ominaisuus kylmänä... :P
-jukkis-
Proto suunnittelija
Viestit: 196
Liittynyt: 03 Heinä 2007, 20:27
Paikkakunta: Oulu

03 Joulu 2007, 21:51

nuffiko kirjoitti:Kyllä se on kolmosen ominaisuus kylmänä... :P
No eipä ole ainakaan allekirjottaneella
Vastaa Viestiin