Dl 3 tyhjäkäynti
Valvoja: automies560
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1546
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Kolmosen omistajat onko kokemusta kuuluuko kolmonen aaltoilla tyhjäkäynnillä? Eli käyntikierrokset heijjaa edestakaisin mutta joskus kyllä käy ns. normaalistikin.
Dm4 universal mikä oli aikoinaan meikäläisellä ei tehnyt moista vaikka olikin varustettu samalla alipainesäätimellä.
Tähän tuskin auttaa pumpun huohottimen puhdistus, kalvo on kyllä ehjä.
Dm4 universal mikä oli aikoinaan meikäläisellä ei tehnyt moista vaikka olikin varustettu samalla alipainesäätimellä.
Tähän tuskin auttaa pumpun huohottimen puhdistus, kalvo on kyllä ehjä.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1546
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Kylläpä tuo vaan tahtoo lämpimänäkin temppuilla, vaikka sattuuhan sitä paremmissakin vehkeissä kuten Volvon b10 linjurissakin säädin kulunut ja aaltoili samaan tapaan
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1546
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Pittääpäs kokeilla sitä konstia sitten. Ja kiitoksia tiedosta
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1546
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Elikkäs sieltä alipainesäätimen takaa löytyy säätö mutta onkohan missään kirjoissa kerrottu tai onko joku omakohtaisesti säätänyt niin voisi kertoa että mihin suuntaan sirtä pitää kiertää?
Tuossa pyörittelin sitä molempiin suuntiin eikä mitään tapahtunut.
Tuossa pyörittelin sitä molempiin suuntiin eikä mitään tapahtunut.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1546
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
No juuri laitoin uutta öljyä sisään muuta ei mitään vaikutusta.
Edellinen omistaja vaan naurahti ja kertoi että aina se tuollanen ollu
Edellinen omistaja vaan naurahti ja kertoi että aina se tuollanen ollu
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1546
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Näissä tämän ikäluokan traktoreissa on onneksi melko vähän noit huoltokohteita kun vertaa uusiin joille ei sitten pajlon pysty tekemäänkään itse.
Yleensä on riittänyt kun on muistanut että ei yritä ajaa ilman polttoainetta niin kuin eräät joskus
No huomasin vaan heti kun olin hankkinut tämän kolmosen niin edellinen omistaja kertoi että halus hukata sen koska ohjaus on raskas eikä ole lämmintä hyttiä.
No rengasvalinta vaikuttaa kyllä paljon ohjattavuuteen ja tielläpysymiseenkin talvella mutta eniten vaikutta tietenkin se että muistaa tarkastaa onko ohjausvaihteessa öljyä ja tässäkään sitä ei sitten ollut.
Yleensä on riittänyt kun on muistanut että ei yritä ajaa ilman polttoainetta niin kuin eräät joskus
No huomasin vaan heti kun olin hankkinut tämän kolmosen niin edellinen omistaja kertoi että halus hukata sen koska ohjaus on raskas eikä ole lämmintä hyttiä.
No rengasvalinta vaikuttaa kyllä paljon ohjattavuuteen ja tielläpysymiseenkin talvella mutta eniten vaikutta tietenkin se että muistaa tarkastaa onko ohjausvaihteessa öljyä ja tässäkään sitä ei sitten ollut.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 318
- Liittynyt: 08 Huhti 2007, 19:29
Itellä vaikutti heijaamiseen se että oli ilman puhdistimen suodatin tinautunu aika pahasti tukkoon. Sen puhdistamalla käynti tasautu siten, että enää vain kylmänä heijaa jonku verran. No puhdistuksen jälkeen isäntä sano että tuon verran se heijas uutenakin. Vain sitten jos tosi paljon heijaa, niin voi olla että on säätimen kalvo venähtänyt.
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1546
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Joo pitää varmaankin puhdistaa se koko pönttö eli se teräsvillalla vuorattu osuuskin joka saattaa olla pikeentynyt.
Tulee yleensä vaan putsattua se kuppi ja laitettua uudet öljyt sinne.
Kalvo ei ole kovin vanha vielä.
Tulee yleensä vaan putsattua se kuppi ja laitettua uudet öljyt sinne.
Kalvo ei ole kovin vanha vielä.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 318
- Liittynyt: 08 Huhti 2007, 19:29
Justiisa se teräsvilla osuus oli ainakin tuossa minun nuhvetissa suurin heijaamisen syy