No sehän on kiva kuulla että ei kaikilla
Ja on kyllä tarkoitus tuostakin se kitkeä pois on se vaan senverran ärsyttävä kun ei oo tottunut siihen
Dl 3 tyhjäkäynti
Valvoja: automies560
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1546
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1546
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Siis hetkinen kerrotko mikä venttiili ja missä sijaitsee?
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
Omassani aikoinaan lähti heijjaus (vaeltelu) seuraavasti:
Ajoitus kohdilleen, alipainesäätimen takaa lukkomutteri auki ja kierretään säätöpulttia aukipäin niin kauan, että heijaus loppuu. (edellyttäen, että ei ole jo "täysin" auki) Voi olla että ei lopu tällä, vaan on lisäksi säädettävä syöttöä.
Nyrkki sääntö: mikäli ajoitus ja syöttö on kohdillaan, eikä ilmavuotoja ole, on säätöpultin oltava näkyvissä lukkomutterista n. 5 - 7 mm.
Ei vaeltele kylmänä eikä kuumana, kun on kohdillaan. Samat neuvot pätee fouriin.
Katso myös, että sammutin vipu ei ole yhtään päällä.
Ellei näillä neuvoilla, niin otan osaa.
Ajoitus kohdilleen, alipainesäätimen takaa lukkomutteri auki ja kierretään säätöpulttia aukipäin niin kauan, että heijaus loppuu. (edellyttäen, että ei ole jo "täysin" auki) Voi olla että ei lopu tällä, vaan on lisäksi säädettävä syöttöä.
Nyrkki sääntö: mikäli ajoitus ja syöttö on kohdillaan, eikä ilmavuotoja ole, on säätöpultin oltava näkyvissä lukkomutterista n. 5 - 7 mm.
Ei vaeltele kylmänä eikä kuumana, kun on kohdillaan. Samat neuvot pätee fouriin.
Katso myös, että sammutin vipu ei ole yhtään päällä.
Ellei näillä neuvoilla, niin otan osaa.
nuffi universal original four
juuri tämä säätöpultti on hienosti sanottuna vaimennusventtiililempmi kirjoitti:Omassani aikoinaan lähti heijjaus (vaeltelu) seuraavasti:
Ajoitus kohdilleen, alipainesäätimen takaa lukkomutteri auki ja kierretään säätöpulttia aukipäin niin kauan, että heijaus loppuu. (edellyttäen, että ei ole jo "täysin" auki) Voi olla että ei lopu tällä, vaan on lisäksi säädettävä syöttöä.
Nyrkki sääntö: mikäli ajoitus ja syöttö on kohdillaan, eikä ilmavuotoja ole, on säätöpultin oltava näkyvissä lukkomutterista n. 5 - 7 mm.
Ei vaeltele kylmänä eikä kuumana, kun on kohdillaan. Samat neuvot pätee fouriin.
Katso myös, että sammutin vipu ei ole yhtään päällä.
Ellei näillä neuvoilla, niin otan osaa.
Viimeksi muokannut Nuutu, 03 Joulu 2007, 22:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nuffi= King of the road
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1546
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Oikein paljon kiitoksia tiedoista pitää kokeilla säätää heti kun ehdin
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
Kyllä tuo nelosenkin kone "laukkaa" kummasti, jos ei säädöt, alipainesäätimen kalvo ja ilmanpuhdistin ole asianmukaisessa kunnossa.
Onhan se ovelankuuloinen käyntiääni toki, mutta ärsyttävää ajella esim.tyhjäkäynnillä kun nopeus vaihtelee koko ajan.
Tuo oma universaali teki alkuhun just tota, vaan ei tehnyt kauan.
Onhan se ovelankuuloinen käyntiääni toki, mutta ärsyttävää ajella esim.tyhjäkäynnillä kun nopeus vaihtelee koko ajan.
Tuo oma universaali teki alkuhun just tota, vaan ei tehnyt kauan.
Paljon elämässä säästää kun Nuffilla päästää
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1546
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Jaa,a no se DM 4 mikä mulla oli ei kyllä aaltoillu ja tämäkin osaa joskus käydä kunnolla ja toisinaan taas ei.
Todella ikävää kuunnella kyllä ja täytyykin asialle tehdä jotain kun tässä vaan ehtii
Todella ikävää kuunnella kyllä ja täytyykin asialle tehdä jotain kun tässä vaan ehtii
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."