Ruiskupumpun öljy
Valvoja: automies560
Minkä verran ruiskupumpussa pitäisi olla öljyä?
Kone on -59 four, Simsin pumpulla, ymmärtääkseni alipaineohjattu.
Oon hommannu parikin ohjekirjaa englannin ja ruotsin kieliset Kummassakaan ei mainita mitään ruiskupumpun öljyista, niiden vaihdosta, tarkistamisesta tahi määrästä. Mikäli noita oon oikein tavaillu.
Olen ymmärtänyt että ton pitäis saada öljyä moottorin öljynkierrosta?
Pumpun kyljessä olevasta tulpasta ei öljypintaa näy.
Pumpun keskivaiheilla. (Ylemmän osan alareunassa) on proppu. Onko tyhjennys vai ylärajan mittausproppu?
Alaosasta en tyhjennysproppua löytänyt.
En tota heti täyteenkään uskaltanut kaataa. Ylitäyttökin kun saattaa olla vaarallista.
Kone on -59 four, Simsin pumpulla, ymmärtääkseni alipaineohjattu.
Oon hommannu parikin ohjekirjaa englannin ja ruotsin kieliset Kummassakaan ei mainita mitään ruiskupumpun öljyista, niiden vaihdosta, tarkistamisesta tahi määrästä. Mikäli noita oon oikein tavaillu.
Olen ymmärtänyt että ton pitäis saada öljyä moottorin öljynkierrosta?
Pumpun kyljessä olevasta tulpasta ei öljypintaa näy.
Pumpun keskivaiheilla. (Ylemmän osan alareunassa) on proppu. Onko tyhjennys vai ylärajan mittausproppu?
Alaosasta en tyhjennysproppua löytänyt.
En tota heti täyteenkään uskaltanut kaataa. Ylitäyttökin kun saattaa olla vaarallista.
Universal Four -59
Paitti notta uudemmissa minimec pumpuissa on öljy...jamppi kirjoitti:Ruiskutuspumppu saa voitelunsa polttoaineesta eli öljyä ei tarvi laittaa
Mutta tuollekkin MiniVac pumpulle tehdään korjauksen jälkeen alkuvoitelu
Nuffi= King of the road
Kyllä simmsin pumppu öljyä tarttee, ainakin minulla on majorissa ja 3dl:ssä pumpussa öljyt. ei pumpun alakerta polttoaineessa ui ja ilman öljyä laakerit kyllä leikkaavat kiinni. elementit kyllä saavat voitelunsa polttoaineesta. molempien pumpuissa on jopa ylivuotoputki, josta alkaa valumaan kun on tarpeeksi. jakajapumput on asia erikseen, rivipumpuissa aina öljyä joko koneen kierrosta tai kyljen ropusta. moottoriöljy on sopivaa siihenkin.
meirän majuri oli kolmisen vuotta sitte huollos pumpustaan kun alkoi paukkua niin pirusti kylmänä. No vikana oli että laakerit oli aivan loppu. Oli paapalta kysytty että koskas on pumppuun viimeksi laitettu öljyä. Niin vastaus oli vain että ei ikinä kun oli luultu sen saavan tarpeeksi hyvän voitelun polttoaineesta. Että melkein 50 vuotta se kesti. Olikohan ollu jotaki valmistus virheitä laakeriis
No mutta nyt se renaa taas vähä jostaki ku ei laske kierroksia "tarpeeksi nopeasti". Masinistiis onki siitä lisää..
No mutta nyt se renaa taas vähä jostaki ku ei laske kierroksia "tarpeeksi nopeasti". Masinistiis onki siitä lisää..
majuri vm.1956, sillä mennään vaikka kuuhun
http://kuvablogi.com/blog/13067/
http://kuvablogi.com/blog/13067/
- UniversalDM4
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 906
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00
On suositeltu, että myös alipainesäätöisessä pumpussa käytetään moottoriöljyä. Paremmin toimii ja kestää Usein on laitettu sivuluukkuun täyttötulppa. Ylimääräiset tulee ylivuotoputkesta ulos.
Simsin pumpussa tahtoo öljy vaihtua polttoaineeksi . Nykyisin lisään
joskus muistaessa öljyä että ylivuotoputkesta valuu ensin polttoaine .
Se on kevyempänä pinnalla . Lopetan lisäyksen kun alkaa näyttää
voiteluöljyltä . Kai se pohjaproppukin pitäisi joskus avata , jos on
sakkaa kertynyt .
joskus muistaessa öljyä että ylivuotoputkesta valuu ensin polttoaine .
Se on kevyempänä pinnalla . Lopetan lisäyksen kun alkaa näyttää
voiteluöljyltä . Kai se pohjaproppukin pitäisi joskus avata , jos on
sakkaa kertynyt .
Eli öljyä pönttöön..
Noinhan mä sitä aattelin, mutta tarttin hiukka uskon vahvistusta.
Noita käyttäjän oppaitahan noikin mulla olevat on. Ihan hyvää tietoa, mutta kun pitää alkaa oikeesti korjaamaan niin lisätietoa kaivataan.
Mun kokemuksen mukaan vanhojen Eurooppalaiten vehkeitten tehdasmanuaalit on kiven alla verrattuna Amerikkalaisiin.
Ongelmanahan mulla alunperin on huono käynnistyvyys. Startatessa ei puske paljonkaan savua. Joten aineen saanti pyttyihin lienee puuttellista. Käyntiin saatua käy kyllä kunnolla.
Noinhan mä sitä aattelin, mutta tarttin hiukka uskon vahvistusta.
Noita käyttäjän oppaitahan noikin mulla olevat on. Ihan hyvää tietoa, mutta kun pitää alkaa oikeesti korjaamaan niin lisätietoa kaivataan.
Mun kokemuksen mukaan vanhojen Eurooppalaiten vehkeitten tehdasmanuaalit on kiven alla verrattuna Amerikkalaisiin.
Ongelmanahan mulla alunperin on huono käynnistyvyys. Startatessa ei puske paljonkaan savua. Joten aineen saanti pyttyihin lienee puuttellista. Käyntiin saatua käy kyllä kunnolla.
Universal Four -59
Toimiiko pakkosyöttö, kun se tahtoo joskus jäädä jumiin. sitten on suuttimien kärjet tarkistettava ja tietysti pumpun ajoitus, on aika ronkeli jollei ole kohdallaan. jollei kone ole peräti harva. onko puristuksia, vai pyöriikö herkästi. vielä tarkasta ilmanpuhdistin, jos on öljysuodin niin vaihda öljyt. voit myös lisätä syötön määrää pumpun päästä, auttaa kylmäkäynnistykseen pakkosyöttö päällä.
Merkillistä, kun mulla on sellainen jälkipainos jossa kannessa lukee 460/342 ja myös DM4/DL3 siis käyttöohjekirja.jamppi kirjoitti:Jopas nyt on
Tuo minun eka väite oli suoraan DM4:n käyttö ja huolto-ohjekirjasta kopioitu
Siinä kehotetaan laittamaan moottoriöljyä pumppuun tuon 4 desiä!
Paljon elämässä säästää kun Nuffilla päästää