Sivu 13/13

Re: Nuffielt numero yksi

Lähetetty: 22 Syys 2016, 17:42
Kirjoittaja Tunkki
IMG_20160921_183342 – kopio (2).jpg
Nyt on vältit Nuhvin perässä. Nostolaitekin jaksaa nostaa :mrgreen:

Sivurajottimet viel vaiheessa

Re: Nuffielt numero yksi

Lähetetty: 22 Syys 2016, 19:02
Kirjoittaja kari t
aina ei ole korvien malli osunut kotimaisen koukun kanssa kohdalleen :D tuota enemmän porrastavaa korvaa löytyy ainakin nelisylinterisistä koneista... 8)
Korkeampaa korvaa löytyy esim.4DM, 3DL, 460 ja 342, osanumerot 20 ja 21, kiintällä tapilla olevia.

Re: Nuffielt numero yksi

Lähetetty: 22 Syys 2016, 19:28
Kirjoittaja jusape
Vetovarsien kiinnityspistettä korkeammalla olevien rajoittimien rungonpuoleiset kiinnityspisteet on tarkoituksenmukaisia, ja ajateltu / suunniteltu juttu jo paperilla.
Nostolaitteen kun nostaa, ne kiristyvät tai siis säätyvät kulmasuhteiden takia piukemmalle, vähentäen näin työkoneen heiluntaa ylhäällä, kuljetusasennossa ollessa.
Kun työkone lasketaan alas, rajoittajiin tulee enemmän liikevaraa, antaen peltotyöskentelyssä työkoneelle sivusuuntaista liikevaraa enemmän.
Näin on myös muissa merkeissä ollut, iät ja ajat, tänäkin päivänä aika yleinen asia uusissa ja uudehkoissa koneissa.

Re: Nuffielt numero yksi

Lähetetty: 23 Syys 2016, 00:12
Kirjoittaja Tunkki
Ok. hyvä tietää tuokii. Pitää vaan kattoo miten paljon tuo vaikutus on ja löystyykö vai kiristyykö ulkopuolisilla rajottimilla ku nostaa ylös. Siis ku nyt tuo korkeusero mulla on tuota 40 mm luokkaa. No eihän ne pinkeellään kai tarvii oikeestaan milloinkaan olla.

Tai siis että ketjurajottimilla löystyy mut putkirajottimil kirraa keskelle päin. Niinkös se menee

Re: Nuffielt numero yksi

Lähetetty: 23 Syys 2016, 08:49
Kirjoittaja HL-Zetor
Nii eli kirraa ylhäällä vetovarsia suppuun ettei sokat katkeis vetotappien päistä.

Re: Nuffielt numero yksi

Lähetetty: 23 Syys 2016, 16:59
Kirjoittaja ESM
jusape kirjoitti:Vetovarsien kiinnityspistettä korkeammalla olevien rajoittimien rungonpuoleiset kiinnityspisteet on tarkoituksenmukaisia, ja ajateltu / suunniteltu juttu jo paperilla.
Nostolaitteen kun nostaa, ne kiristyvät tai siis säätyvät kulmasuhteiden takia piukemmalle, vähentäen näin työkoneen heiluntaa ylhäällä, kuljetusasennossa ollessa.
Kun työkone lasketaan alas, rajoittajiin tulee enemmän liikevaraa, antaen peltotyöskentelyssä työkoneelle sivusuuntaista liikevaraa enemmän.
Näin on myös muissa merkeissä ollut, iät ja ajat, tänäkin päivänä aika yleinen asia uusissa ja uudehkoissa koneissa.
Nuffieldissa ei ole tehtaan jäljiltä näin ja tuskin suomalaisessa vetokoukkuverstaassa on ajateltu muuta kuin että tapit kiinni.Alkuperäisen maatalousvetolaitteen kanssa tapit on kohdakkain.Vetolaitteita on ollut useampaa mallia ja sen takia on kahta sivurajoittimen korvaketta.Three ja four-malleissa ainakin oli samaa vetolaiterunkoa ja matalat korvakot tapilla.Myöhemmin taisi olla kolmesylinterissä matalat ja neloskoneessa korkeat.

Re: Nuffielt numero yksi

Lähetetty: 23 Syys 2016, 22:03
Kirjoittaja Tunkki
Rakensin ensin toiselle puolelle ja teen vielä toisellekkin sivurajoittimen, jossa on sekä tappisäätö reikäjaolla ja vapaalla kellunnalla että kierresäätö (vähän niinku Fortson Majurissa, ketjua tosin ei rakenteessa ole). Nostin alhaalta ylös nostovarret ja hieman kirraa ylhäällä vetovarsia yhteen muttei liiaksi tuolla eritasoisella sijoituksella.

Siks rakensin ite kun sain vähän halvemmalla kuin kaupasta ostaen osat ja työllehän ei mitään lasketa kun sain sen varjolla perusteltua itelleni Walliuksen i1690 puikkoinvertterin oston 8)

Kuvia en laita nyt kun hitsaustaito puikolla on viel vähän hakuses. Viimeks varmaan toistakytä vuotta sitten hitsannut puikolla ja sen jälkeen vaan migillä silloin tällöin

Re: Nuffielt numero yksi

Lähetetty: 29 Syys 2016, 21:47
Kirjoittaja Tunkki
Tein tuossa jarruremonttia Power Majuriini ja siinä tosiaan on ne ketjurajottimet, jotka ovat vetovarsien ulkopuolella. Siinä näyttää alkuperäsenä olevan vetovarsien ja rajoitinketjujen tukipiste aivan samalla linjalla, minkä ymmätää ketjujen kyseessä ollen. Näinhän tiukkuus pysyy koko noston ja laskun ajan samana

Re: Nuffielt numero yksi

Lähetetty: 10 Joulu 2018, 06:02
Kirjoittaja Tunkki
Nuhvi on toiminut hyvin, nyt vaan oli käyttämättä pari kuukautta perunannoston jälkeen ja tuli polttoainelinjaan vuotovika. Sakkakupin yhteydes oleva sulkuventtiili tässä 1965 vm 10/42 kolmosNuhvissa lakkas pitämästä ja nyt polttoaine vuotaa tipoittain ulos linjasta.

Yritin Guuklella ja joiltain varatoimittajien sivuiltakin ettiä mutta hetimiten en löytänyt korvaavaa laitetta, jossa siis olis sekä polttoainelinjan hana että sen alla samas rakentees lasinen sakkakuppi. Toki nykyinenkin yritetään korjata mutta josko löytyis uutta ehjää ja korvaavaa tai toki käytettykin ehjä kelpais

Re: Nuffielt numero yksi

Lähetetty: 10 Joulu 2018, 10:00
Kirjoittaja kolmetonnine
Hei

Älä suotta osta uutta, luultavasti markan vika! Siellä on O-rengas siinä hanassa ja tämä rengas on luultavasti perstunut pilalle.
En muista pitikö ne talttapäiset ruuvit päältä avata että "hanan" sai ylös, mutta tankki tulisi olla tyhjä kun sitä rassaa.

Laitoin ihan millikokoisen lähimpänä oikeaa olevan renkaan 2012 ja toistaiseksi pitänyt.
10/60 pitäisi olla samanlainen hana/kuppi kuin 10/42.

Re: Nuffielt numero yksi

Lähetetty: 16 Joulu 2018, 16:02
Kirjoittaja Tunkki
Okkei, pitääpä kokeilla tuo kun siittä sulkuhanan karasta näyttäs tihkuvan. Kiitos vinkistä. Pitää yrittää varoen avata ne ruuvit talttapäämensselillä.