Nuffielt numero yksi
Valvoja: automies560
Olemme tässä etsiskelleet kaverin Eka1-Nuhviin keulapumpun akselitiivistettä.
Pumppu on niin vanha Caseppa C 80 S, että Italian Parmassa oleva tehdas ei enää tee eikä toimita edes tiivistesarjaa.
Nyt tarvitsisimme lähinnä paineenkestävää stefaa, siinä on ollut millikäs 28 x 42 x 10 mutta mittailin ja siihen voisi sopia myös tuumakas 1 3/32" x 1 21/32" x 3/8" eli noin 27,78 x 42,06 x 9,26 mm. Tuo tuumakas olis hiukan tiukempi mutta tuolla mitoituksella liekö olemassakaan
Olen kvg-näppäillyt ja etsinyt monilta sivuilta, joilta jotkut ovan avun löytäneet mutta en ole netistä löytänyt. Osaako kukaan neuvoa vielä mistä etsisin. Pumppu on muuten kunnollinen ja kykenevä, nosti reilun tonnin mukisematta tyhjäkäynnillä mutta tipottelee muutaman pisaran minuutissa öljyä olipa sitten töissä tai vapaalla
Pumppu on niin vanha Caseppa C 80 S, että Italian Parmassa oleva tehdas ei enää tee eikä toimita edes tiivistesarjaa.
Nyt tarvitsisimme lähinnä paineenkestävää stefaa, siinä on ollut millikäs 28 x 42 x 10 mutta mittailin ja siihen voisi sopia myös tuumakas 1 3/32" x 1 21/32" x 3/8" eli noin 27,78 x 42,06 x 9,26 mm. Tuo tuumakas olis hiukan tiukempi mutta tuolla mitoituksella liekö olemassakaan
Olen kvg-näppäillyt ja etsinyt monilta sivuilta, joilta jotkut ovan avun löytäneet mutta en ole netistä löytänyt. Osaako kukaan neuvoa vielä mistä etsisin. Pumppu on muuten kunnollinen ja kykenevä, nosti reilun tonnin mukisematta tyhjäkäynnillä mutta tipottelee muutaman pisaran minuutissa öljyä olipa sitten töissä tai vapaalla
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Lappeenrannan Laakerikeskus, aina on apu löytynyt. http://laakerikeskus.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
https://www.google.fi/#q=teollisuus+tasanto+raahe" onclick="window.open(this.href);return false;
Raahen Teolisuus Tasannolta olen saanut kaikki tarvittavat tuumakoon stefat / laakerit.
Raahen Teolisuus Tasannolta olen saanut kaikki tarvittavat tuumakoon stefat / laakerit.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Ekanuhvi saatiin toimimaan, keulapumppuun vaihdettiin stefa akselille ja o-renkaita pumpun laippaan. Kuntoon tuli ja on toistaiseks toiminut vuotamatta hyvin.
Suunnitelmissa on edelleen vetoakselien stefaremontti ja laitankin oheen aiheesta löytämäni videon. Tuo havainnollistaa jo etukäteen mitä on tulossa ja siitä on jätetty diy-malliin joidenkin hankalien vaiheiden kuvaus . Kommentoikaa silti te jotka olette tuon kerran tai useinkin tehneet ja muutenkin yleisesti
https://www.youtube.com/watch?v=-kKXKVgcfs0" onclick="window.open(this.href);return false;
Suunnitelmissa on edelleen vetoakselien stefaremontti ja laitankin oheen aiheesta löytämäni videon. Tuo havainnollistaa jo etukäteen mitä on tulossa ja siitä on jätetty diy-malliin joidenkin hankalien vaiheiden kuvaus . Kommentoikaa silti te jotka olette tuon kerran tai useinkin tehneet ja muutenkin yleisesti
https://www.youtube.com/watch?v=-kKXKVgcfs0" onclick="window.open(this.href);return false;
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
vaikuttais hyvinkin käyttökelpoiselta ohjeistukselta, tuo pätee 342/460 ja kaikki uudemat mallit. näitä vanhemmissa koneissa on sisemmän laakerin ja rattaan välissä rikka jonka putoaminen pitää estää esim ruuvimeisselillä. tuosta haku jossa lisää juttua aiheesta.. : http://www.nuhvi.net/foorumi/search.php ... ubmit=Etsi" onclick="window.open(this.href);return false;
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Jonkin aikaa on Eka1 Nuhvissa ilmennyt semmoinen piirre että lähtee huonosti käyntiin jos on painettu kytkin pohjaan ja paremmin jos kytkin on ylhäällä. Mihinkähän viittaisi tuo.
Normaalistihan kytkimen painaminen mielestäni helpottaa käynnistystä kun vaihteiston pyörimisvastus on poissa ahistamasta
Normaalistihan kytkimen painaminen mielestäni helpottaa käynnistystä kun vaihteiston pyörimisvastus on poissa ahistamasta
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ottaa kampiakselin päittäislaakerista pyörintävastusta. Mullakin tyhjäkäyntikierrokset laskee varsinkin ns. kylmällä koneella, jotain 25-40rpm kytkintä painaessa.... No joo, mulla ei ole ihan vakiokytkin voimiltaan .....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
muistelisin että vanhoissa ohjekirjoissa neuvotaan painamaan kytkin pohjaan kylmäkäynnistyksen helpottamiseksi, siis talvella. näissä lämpötiloissa ei kyllä pitäis startatessa olla isompia erotuksia. kannattaa tarkistaa että kampiakselin päittäisvälys on ok eli joku n.0,20mm sekä melkeinpä todennäköisemmin kytkimen painehiilen kunto, näissä kun ei ole varsinaista painelaakeria. nyt en katsomatta muista että näkeekö EKAssa painehiiltä sivuluukusta vai joutuuko käyttämään kytkinkopan auki, kumpikaan ei mahdoton homma...
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Nyt olis tuommoinen kysymys; mitenkähän onnistuu tuon säätökammen korvakkeen hitsaus. On ajan saatossa ratkennut ja kun vielä tuo materiaali ilmiselvästi on valua. Oletteko migillä onnistuneet tuota hitsaamaan kun ei puikkokonetta ole käytettävissä itellä. Ja kolmosNuhvista siis kyse
-
- Vuoden Nuhvisti 2013
- Viestit: 1280
- Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
- Konekalustoani: Nuffield 4/65
- NLCF r.y jäsen Nro: 408
Kannattaako ylipäätään hitsata. Eikö tuota osaa saisi ehjää esim romuttamolta? Jos se ratkennut osa on tallella, niin sen voisi saada ruuveillakin kiinni. Tässä nyt pari vaihtoehtoa hitsaukselle.
Poispudonnut osa on jo edeltävien omistajien aikana murtunut ja kadonnut. Varmaan löytyy purkuosakin mut jos tuon viel sais kuntoon niin tämmöisessä käyttökoneessa menis korjattukin. Nyt kun herkistelin kierteet ja oikaisin tuon säätövivun akselin niin pyörii kyllä herkästi. Varmaan on säretty kun korkeussäätökierre ollut jumissa ja voimalla runnottu.
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Leikkaa loputkin tuosta lohjenneesta ja tee vaikka mutterista siihen uusi holkki tilalle.
On ne ainakin mulla kestäny ja kukaan ei ole huomannu. Muista hioa mutterien kulmat pois.
On ne ainakin mulla kestäny ja kukaan ei ole huomannu. Muista hioa mutterien kulmat pois.
Mukana kuin peräpukama!