Nuffielt numero yksi
Valvoja: automies560
Järviseudun Traktorilta tilasin imusihdin magneettikeräimellä. Kohtapuoliin pitäisi siis öljyn puhtaana kiertää.
Oulun suunnalta sain myös neuvoja ylipaineventtiilien tarkastamiseen jos vaikka sieltä paine karkaisi.
Jostain täältä olen myös lukenut paineen tarkastamisesta, joka siis oikealta sivulta tehtäneen. Olen vaan lukenut niin monta keskustelua läpi, että jo menin sekaisin mittausyhteen kierteistä ja mittarista. No eiköhän nuo mennessä selviä jollei jollakulla satu suoraan muistissa ohjetta olemaan
Oulun suunnalta sain myös neuvoja ylipaineventtiilien tarkastamiseen jos vaikka sieltä paine karkaisi.
Jostain täältä olen myös lukenut paineen tarkastamisesta, joka siis oikealta sivulta tehtäneen. Olen vaan lukenut niin monta keskustelua läpi, että jo menin sekaisin mittausyhteen kierteistä ja mittarista. No eiköhän nuo mennessä selviä jollei jollakulla satu suoraan muistissa ohjetta olemaan
Pientä edistystä tai miten nyt onkaan. Kun otin irronneen sihdin pois kokonaan ja kokeilin ilman imusuodatinta tuota hydrauliikkaa niin nostihan se muutaman sata kiloa. Nyt on pohdittava vaihtaakko pumppu vai hankkiakko lisäsylinterisysteemi. Nyt pääsee kumminkin tuon paineenkin mittaamaan
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tuollaisen mittarin tarviit.Tunkki kirjoitti:Järviseudun Traktorilta tilasin imusihdin magneettikeräimellä. Kohtapuoliin pitäisi siis öljyn puhtaana kiertää.
Oulun suunnalta sain myös neuvoja ylipaineventtiilien tarkastamiseen jos vaikka sieltä paine karkaisi.
Jostain täältä olen myös lukenut paineen tarkastamisesta, joka siis oikealta sivulta tehtäneen. Olen vaan lukenut niin monta keskustelua läpi, että jo menin sekaisin mittausyhteen kierteistä ja mittarista. No eiköhän nuo mennessä selviä jollei jollakulla satu suoraan muistissa ohjetta olemaan
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+per ... ittari.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Tulppa, joka yleensä on ollut tuossa hydrauliikan ulosotossa on 1/2" BSP suljettu tulppa, jospa poijat sitten kertoo onko mahdollisesti ulkorierre 13/16"
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Mittareissa on yleensä varttituuman kierre joten hieman supistusnippaa tarvii..
0-250 baarin mittari maksanee 30-40 euroa ja nipat kympin verran
0-250 baarin mittari maksanee 30-40 euroa ja nipat kympin verran
Mukana kuin peräpukama!
Tuommoinen on tuo vasen plugi, johon käsittäisin olevan mahdollista liittää lisäsylinteri nostolaitteelle. Näyttäis olevan 14 kierrettä tuumalle tuo jengan nousu mutta se on silmävarasesti mitattu eli kolme ja puol varttituumalle. Vaikka miten puristin en ihan saanut mauseria tuohon 13/16 tuumaan mutta lähellä on ulkokierre sitä
Ehkä huomenna löydän mittarin ja liittimet
Ehkä huomenna löydän mittarin ja liittimet
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ehkä 13/16" ? ( ~20,65 mm nimellismitta )
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Mittasin tuon 13/16" hydraulinipasta, hydraulinippahan on kartio, kuten myös vesijohtonipat, alkukierre tavallisella tönärillä 13/16", tikitönärillä 0,811", ( 20,63mm ), kierteitten paksummastapäästä tikitönärillä 0,836" (21,30 mm).
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Selvä homma
Tämä vähän näyttää suoralta kierteeltä, just sama halkaisija tyvellä ja latvassa. Tiukkaan oli vedetty mutta vanhalla perintötyökalulla, Bahcon jakoavaimella aukesi. Tuo avainvälin kohta on neliskulmainen, saattaa siis olla alkuperäinen tulppa tai sitten ei.
Reilu kuparitiiviste on tuossa plugin laipassa, sen lämmitän ennen kasausta.
Tämä vähän näyttää suoralta kierteeltä, just sama halkaisija tyvellä ja latvassa. Tiukkaan oli vedetty mutta vanhalla perintötyökalulla, Bahcon jakoavaimella aukesi. Tuo avainvälin kohta on neliskulmainen, saattaa siis olla alkuperäinen tulppa tai sitten ei.
Reilu kuparitiiviste on tuossa plugin laipassa, sen lämmitän ennen kasausta.
Nyt on mittari, hydrauliliikkeen mies sanoi, että on puolen tuuman vesijohtokierre tuo, aloin miettimään otinko edes oikean plugin auki
Ei muuten mutta tuo liitin on hyvällä liimalla tuossa kiinni, toivottavasti ei säry jos joudun vaihtamaan toisen liittimen.
Miten olette hydrauliikan asentajat noita liitoksia tiivistäneet just esim paineenmittauksessa, hamppu ei liene se paras mahdollinen noilla paineilla
Meinaan siis jos puretaan samantien. Kiinteissa liitoksissa varmaan tuo liimantyyppinen tiiviste on nykyaikaa
Ei muuten mutta tuo liitin on hyvällä liimalla tuossa kiinni, toivottavasti ei säry jos joudun vaihtamaan toisen liittimen.
Miten olette hydrauliikan asentajat noita liitoksia tiivistäneet just esim paineenmittauksessa, hamppu ei liene se paras mahdollinen noilla paineilla
Meinaan siis jos puretaan samantien. Kiinteissa liitoksissa varmaan tuo liimantyyppinen tiiviste on nykyaikaa
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Karvat olkoon pillussa, mutta joskus niilläkin saa hyvän tiivistyksen
Tuo karin mainitsema kartiokierre on aikalailla poisjäänyttä hytikassa
Älä käytä kovin järeää liimaa karvojen kanssa, on aika hankala purkaa
Tuo nipan kierrehän on puolentuuman ärrä eli BSB
Tuo karin mainitsema kartiokierre on aikalailla poisjäänyttä hytikassa
Älä käytä kovin järeää liimaa karvojen kanssa, on aika hankala purkaa
Tuo nipan kierrehän on puolentuuman ärrä eli BSB
Mukana kuin peräpukama!
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Voi olla ettei enään nykyisin ole tuota 1/2" BSP kierrettä hydrauliikassa, lieneekö etes vesijohdoissa, muutama vuosi sitten vielä oli
http://www.hydrauliikkakauppa.fi/kulmanippa-p-1177.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nykyiset näyttää olevan tasapaksulla kierteellä:http://www.hydrauliikkakauppa.fi/kulmanippa-p-1177.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !