Nuffielt numero yksi

Keskustelua Nuffield -traktoreista

Valvoja: automies560

Tunkki
Proto suunnittelija
Viestit: 158
Liittynyt: 20 Syys 2013, 19:57

28 Elo 2016, 15:33

Ok. Hitsattavaa valuterästä tuntuu siis olevan :) :D
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

28 Elo 2016, 17:40

Putkenpätkästä on meilläkin tuo kohta korjattu, hitsaus kestäny jo vuosikymmenet. Hitsaa vaan.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunkki
Proto suunnittelija
Viestit: 158
Liittynyt: 20 Syys 2013, 19:57

03 Syys 2016, 11:58

IMG_20160831_190504 – kopio.jpg
Hyvin tuntui migin hitsuu tarttuvan, säästin harvenevaa alkuperäiskuntoista ja ehjää materiaalia niille, jotka arvostuksen ansaiten entisöi historiallista kalustoa. Tällä mennään toivottavasti pitkälle eteenpäin, ainakin mukavasti tuntui vetovarren korkeus säätyvän.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

03 Syys 2016, 16:34

Juuri noin se on meillläkin korjattu, toimii :D
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

03 Syys 2016, 21:06

Ja ihan siistihän tuo noinkin on, ei olleskaan tökerön näköinen .....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
lisenssi
Vuoden Nuhvisti 2013
Viestit: 1280
Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
Konekalustoani: Nuffield 4/65
NLCF r.y jäsen Nro: 408

04 Syys 2016, 09:49

On kuin tehtaassa tehty. Jostain vähän tukevammasta aineesta näyttäisi olevan...
Tunkki
Proto suunnittelija
Viestit: 158
Liittynyt: 20 Syys 2013, 19:57

04 Syys 2016, 12:40

Kiitos kommenteista. Hitsi tarttui hyvin kun maltoin putsata liitospinnat. Muuten kuva onnistui ehkä paremmin kuin itse työ :wink: mutta uskon kestävän kumminkin kun sitä vähän puunhalkaisukoneen painolla testailin. Luultavasti vesijohtoputkee on tuo korjausosa, löytyi malmikeosta valmis pala
Tunkki
Proto suunnittelija
Viestit: 158
Liittynyt: 20 Syys 2013, 19:57

05 Syys 2016, 19:01

IMG_20160905_161411 – kopio.jpg
Tänään innostuin tarkastamaan oikeanpuoleisen levyjarrun tästä 10-42 Nuhvista. On ollut aika tehoton ja jäykkä.

Ja pitihän se sitten purkaa astinlautakin poies kun jarruvivun sokka uupui ja ol niin ahtaassa paikassa ettei päässyt oikein muuten käsiksi
Tunkki
Proto suunnittelija
Viestit: 158
Liittynyt: 20 Syys 2013, 19:57

05 Syys 2016, 19:06

IMG_20160905_161620 – kopio.jpg
Helppo tuo jarru on avata. Tätä samaa lienee muissakin koneissa. Kansi auki ja sokka irti vetotangosta niin jopas purkautui. Ja voi helposti tehdä purkamatta esim. lokasuojaa. No sisäosat on sit aika pinttyneet kun suojuskumi levittäjän vetoaukosta on joskus matkalla pudonnut kyydistä. Pistin uudet kuulat ja jouset sekä levyt tilaukseen
Tunkki
Proto suunnittelija
Viestit: 158
Liittynyt: 20 Syys 2013, 19:57

19 Syys 2016, 22:09

Sain nuo jarrut kasaan, molemmilla puolilla ol toisen levyn, sisemmällä puolella olevan, pinnat lopussa ja niihin niittasin uudet. Rasvasin tuolla jäsenten kirjastossa olevan ohjeen mukaan kevyesti ne pinnat ja kyllä muuttu jarrujen luonne aivan täysin. Kuulien kanssa nuukailin ja pistin kokeeks vanhat takasi ja hyvin läks toimimaan

Toinen lokasuoja ol murtunut alareunastaan ja sen kävin hitsaamassa, vielä pitää hioa ja maalata korjattu kohta ja pistää lokasuoja paikoilleen ja sit ehkä värkkään sivurajottimet vetovarsiin
Tunkki
Proto suunnittelija
Viestit: 158
Liittynyt: 20 Syys 2013, 19:57

20 Syys 2016, 09:41

IMG_20160920_102458 – kopio.jpg
Nyt tuli tuommonen kysymys kun meinasin noita sivurajottimia vetovarsille.

Tässä 10/42 Nuhvissa on tuommoinen liitoskappale valmiina missä vasemmalla puolen on tuo tappi laitettuna malliksi. Se on kumminkin noin 40 mm korkeemmalla kuin tuon vetovarren tappi ja minusta silloin sivurajoitin ei toimi oikein jos sen tuohon uuteen tappiin yhdistää. Eli pitäs saada sen nelisenkytä milliä alemmas tuo vasen tappi. Nyt just ei tässä ole muita Nuhveja joista voisin kattoo mallia joten kysyn miten alunperin on tuo järjestetty. Onko jokin välipala tuossa kohtaa asennettuna.

Ja tuo tappi tulee oleen vähän erilainen mutta suunnilleen tuommonen kuin koneen keskelle osottava pää
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

20 Syys 2016, 10:24

Varaosakuvat sivurajoittimista ja osaluettelo.
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+var ... ettelo.PDF" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa kuva oman 10/42:sen peräpäästä
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Omat+nuhvi ... an+009.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Tunkki
Proto suunnittelija
Viestit: 158
Liittynyt: 20 Syys 2013, 19:57

20 Syys 2016, 11:28

Juuri tuota arvelin. Näkyy olevan alemmas ulottuvat valuosat nuo joita tarvitsen.

Kiitos
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

20 Syys 2016, 18:15

aina ei ole korvien malli osunut kotimaisen koukun kanssa kohdalleen :D tuota enemmän porrastavaa korvaa löytyy ainakin nelisylinterisistä koneista... 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Tunkki
Proto suunnittelija
Viestit: 158
Liittynyt: 20 Syys 2013, 19:57

20 Syys 2016, 21:08

Niinhän tuossa on tosiaan käynyt. Aiemmin tässä on ollut pelkät järeet kettingit sivurajottimina kun nähtävästi ollut pääasiassa puskulevy perässä ja ketjunkiinnikkeinä noihin korvakkeisiin hitsatut pultinkiinnikkeet
Vastaa Viestiin