nostolaite rupesi temppuilemaan
Valvoja: automies560
tossa eilen lanailin ja yhtäkkiä katosi nostolaitteesta voima. pitää melkein kaasupohjassa huudattaa nyt että saa lanan ilmaan. värkkäilin kyllä eilen kipin vivun kanssa, joka oli äsähtänyt jumiin. onko jäänyt jotenkin auki vai ottanut ilmaa jonnekkin väärän väliin? vaihteisto ja peräöljy on vissiinkin samalla tikulla mikä on tuossa vaihdekepin vieressä? paljonko sinne kuuluu öljyä ja millaista? entä onko nostolaitteen öljy erikseen?
Täytökset:
Polttoainesäiliö: 64 litraa
Hydrauliikka ja peräöljy määrä: 54,5 Litraa.
Moottoriöljy: 9,0l
Ohjausvaihde: 1,84l
Jäähdytysjärjestelmä:10,2l
Ilmanpuhdistin; 0,85l
Polttoainesäiliö: 64 litraa
Hydrauliikka ja peräöljy määrä: 54,5 Litraa.
Moottoriöljy: 9,0l
Ohjausvaihde: 1,84l
Jäähdytysjärjestelmä:10,2l
Ilmanpuhdistin; 0,85l
One thistle, maybe two among the roses.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Eikä haittaa vaikka hyd/perä/vaihteistossa olisi hiukan liikaakin öljyä, esim vaiks 60litraa...
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 59
- Liittynyt: 17 Tammi 2013, 18:45
- Konekalustoani: Nuffi 460+kkk, Valmet 702
- NLCF r.y jäsen Nro: 453
- Paikkakunta: Valkeakoski
Omassani oli samoja oireita.Öljyä liian vähän ja vettä päässy liikaa.
Pohjasta ne kolme isoo proppua auki ja uudet öljyt sisään,käytän teboilin 10/30w yleisöljyä.
Sopii vaihteisto-,hydrauliikka- ja perä- sekä moottoriöljyksi.
Pohjasta ne kolme isoo proppua auki ja uudet öljyt sisään,käytän teboilin 10/30w yleisöljyä.
Sopii vaihteisto-,hydrauliikka- ja perä- sekä moottoriöljyksi.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Muutamavikko sitten erälle nuhvinomistajalle sattui samantyyppinen tapaus, elikkä nostolaiteesta katos nostotehot yllätäen, aikansa tehtiin yhteistyötä kuvien / puhelimen välityksellä, no löytyihän syy loppujen lopuksi
Venttiliyksikön korkeapaineventtiilin istukan alla oleva O-rengas oli saanut yllätäen kipeää, elikkä murtunut ja pätkä välistä pois, omistaja vaihtoi kaikki tiivisteet, nyt nostolaite toimii moitteettomasti.
Venttiliyksikön korkeapaineventtiilin istukan alla oleva O-rengas oli saanut yllätäen kipeää, elikkä murtunut ja pätkä välistä pois, omistaja vaihtoi kaikki tiivisteet, nyt nostolaite toimii moitteettomasti.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 93
- Liittynyt: 09 Loka 2012, 10:17
- Konekalustoani: Nuffiel universal Four vm.1960
Oiskohan mullakin nelosessa tuolla venttiilissä vikaa kun ei nostolaite taho jaksaa kunnolla nostaa enään ja suht äkkiä laskeutuu alas. Mut hydrauliikka muuten toimii hyvin. Jaksaa trukkimastolla nostaa tyhjäkäynnilla isonkin kiven ylos. Mistä toi venttiili löytyy. Onks se siinä perärepun kannessa missä on nostovarret? Kuvia kiitos jos löytyy???
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tuolta löytyy kuva, tosin 344 / 384:sen leukun, mutta nuhvissa samanlaiset hilut. http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+var ... %C3%A4.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Venttilistö löytyy perärepun kannen alta, perärepusta ei kannesta. Kyseinen tiiviste löytyy vasemmanpuoleisen jousen alapuolelta, alimmainen osa.
Kun rupeat purkamaan venttilistöä paikallaan niin tuki kaikki aukot vaikka vaateräteillä, mahdollisten osien tippumisien varalta.
Venttilistö löytyy perärepun kannen alta, perärepusta ei kannesta. Kyseinen tiiviste löytyy vasemmanpuoleisen jousen alapuolelta, alimmainen osa.
Kun rupeat purkamaan venttilistöä paikallaan niin tuki kaikki aukot vaikka vaateräteillä, mahdollisten osien tippumisien varalta.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !