Talviunilta herätys (on se ihme ikiliikkuja!)

Keskustelua Nuffield -traktoreista

Valvoja: automies560

Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

19 Huhti 2013, 20:46

Painoimpa tänään 4/60:sen starttinappulasta nestepintojen tarkistuksen jälkeen,heti oli samaa mieltä että töihin töihin ja heti! Pari viikkoa sitten latailin kaikkien koneitten akut,muuta huoltoa näköjään tarvikkaan tehhä. Porukkakoneena olevan Klapi-Tuikon kuljettimen tossa korjailin,nyt on Nuhvi valjastettu sen eteen,en anna seuraavalle ennen ku on polttopuut tehty,noin 50 pinomottia ois rankaa taas pilkottavana...
Se tuo Nuhvi täyttää tänä vuonna 50 vuotta,pitäsköhän sille tarjota ryypyt :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

19 Huhti 2013, 20:49

Älä liikaa ainakaan sitten anna ettei se saa rapulaa ja kilahda.... :mrgreen:
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

19 Huhti 2013, 20:57

Taitaa olla juu viisaampaa ottaa ne ryypyt ihan itte vaan :mrgreen: :wink:
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

19 Huhti 2013, 21:19

Pilottia vaan..
Mukana kuin peräpukama!
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

19 Huhti 2013, 21:22

eikai sitä nyt kovempia aineita... 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

19 Huhti 2013, 21:24

jamppi kirjoitti:Pilottia vaan..
Ei kai noin tujuja aineita :o :lol:
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

19 Huhti 2013, 21:28

Bensa on pehmeetä, sitä desi imusatsiin ja starttaamaan...... :mrgreen: :mrgreen: :lol:
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

20 Huhti 2013, 16:41

Eikös se pilotti ole eetteriä,pistää nukuttamaan jos sitä ottaa :lol: :lol: :lol:
Taidan otta Viruvalgiaa vaan...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
jokke
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 644
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 06:39
Konekalustoani: Nuffield M4 -51 Nuffield Universal -58 Nuffield 460/ Ukkomestari -63 Nuffield 460 KKK -64 Nuffield 10/60-64 Eka-Nuffield 10/60 -67 Nuffield 4/65 -69 Nuffield 3/45 -69 Major Roadless Manuel -59 David Brown 880 -70 Austin ka-auto WFK 100 -65
NLCF r.y jäsen Nro: 9

20 Huhti 2013, 19:34

Viime viikonloppuna koitin herätellä 460/KKK tulille, mutta eikös startista tullut käyttösavu ulos :evil:

Eipä juuri olisi kannattanut :oops:
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

20 Huhti 2013, 19:36

Hyvinpä kausi alkaa...... :evil:
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

20 Huhti 2013, 22:00

Startista puheenollen, eikö olekkin niin, että mikäli starttia pitää "herätellä" solenoidilla naksuttelemalla ovat hiilet loppu? Kun hieman nitkahtaa niin saa kontaktin ja alkaa pyörittämään. Naksuu kuin virta olisi loppu, ja kun "planeetat sattuvat kohdilleen" pyörittää kuin uutena.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

20 Huhti 2013, 22:04

Saattaa olla myös solkun kontaktipinnat kovin palaneet kipenöinnistä, tätä pitäisin todennäköisempänä.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
tv43
Nuhvitietäjä
Viestit: 200
Liittynyt: 01 Huhti 2007, 17:08
Paikkakunta: Tampere

21 Huhti 2013, 07:15

jusape kirjoitti:Saattaa olla myös solkun kontaktipinnat kovin palaneet kipenöinnistä, tätä pitäisin todennäköisempänä.....
Niissähän ne . -70 luvulla tehtiin kuparisesta viiden pennin kolikosta uudet ainakin corttiinaan .
Lucas varmaankin kysessä . Rahaa oli vielä vähemmän kun nykyisin , ja olihan se oikeaa
masinisti henkeä tehdä itse . Talvella tein taavetin laturinhiilen jostain nurkista löytyneestä
porakoneen hiilestä kun en viitsinyt lähteä varaosaliikkeitä kiertään . Sen verran oli sorvia
kellarissa että sai kollektorin sileäksi . Luonnevika tämä kai on , tai sitten kasvanut kieroon
jo silloin kun tavaraa ei ollut . Eikä ollut rahaakaan .
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

23 Huhti 2013, 19:36

Herättelyyn liittyen,onko kukaan purkanut 4/60pin virtalukkoa,onko se purettavissa? Jotain kontaktihäiriötä on kun pitää kääntää avain ihan pohjaan ennen kuin starttinappula tottelee...
Vai eikö tuokaan Pimeyden Ruhtinaan (Lucas) sähköhärpäke
kestänyt kuin 50 vuotta,on ne heikkoja on :mrgreen: :mrgreen:
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
TwelveSpeed
Kylmäkoskelainen
Viestit: 96
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:58
Konekalustoani: 10/60
Paikkakunta: Oulu

29 Huhti 2013, 19:15

Syksyllä purin ja putsasin 10-42:sen virtalukon kun ei muuten saanut ex. omistajan katkaisemaa avaimen kärkeä lukosta ulos.
Lukkoliikkeessä saivat tehtyä jopa uuden avaimen mallin mukaisesti vaikka oli jo hiukan vuodesta 1965 terävimmät särmät hioutuneet.

Käynnistyvyyttä täytyy kyllä ihmetellä. Verrokkina Englannin mallin Natikka, joka tuntuu ettei kesällä varjosta lähde kun Nuhvin käynnistyvyyteen vertaa.
Vastaa Viestiin