Nyt ku jäähdytin on löytynyt ois sitten sylinteri kannen irroitos ja vilkaisu Onko jotain ihmeellistä mitä pitäis ottaa huomioon??
Onko kansitiiviste saatavilla? onko tieto millä momentilla kansi pannaan kiinni
ja missä järjestyksessä pultit kiristetään?
460 Kansi
Valvoja: automies560
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
En nyt äkkiseltään muista mikä nuffissasi oli vikana, mutta jos moottorissa ei kummempia ole ollut niin ei kannata aukaista, mutta jos tiiviste vuotaa niin sitten vaihtoon...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Joopa.
Kyl se oli näin että moottoriöljyn väri oli vähän harmaa,ja siitä tämä kannen avaus lähti liikkeelle. No nyt on kansi pois ja purettu ja on kyllä huollon tarpeessa, kiva näin että ne viat löytyy , Huomenna vien kannen koneistamoon niin eiköhän se siitä
Kyl se oli näin että moottoriöljyn väri oli vähän harmaa,ja siitä tämä kannen avaus lähti liikkeelle. No nyt on kansi pois ja purettu ja on kyllä huollon tarpeessa, kiva näin että ne viat löytyy , Huomenna vien kannen koneistamoon niin eiköhän se siitä
Vw Syncro Transporter
Nuffield 460 vm-63
Valmet 500 vm-68
Nuffield 460 vm-63
Valmet 500 vm-68
Kansi viety tohtorille, ja sieltähän neuvoja tulikin...
Onko kokemuksia sylinteriputkien O-renkaista, onko ne ollut heikko kohta nuffessa? Enpä tiedä, ajattelin täyttää lohkon vesikanavat löpöllä ja katsoa tulisko O-rengas vuoto tai tai tiiveys esiin onko joku ehkä kokeillut vastaavaa? Kannessa oli ehkä merkki vesivuodosta ja ei sinne öljyyn paljoakaan vettä mee, pitää kai toivoa parasta.Tässäpähän mie ajattelen "ääneen"
Että tämmöistä projektia täällä, Ei olis virtaa lähteä avaamaan koko kone.
Pääseekö alakautta sylinteriputkien kimppuun ilman että kone irroitetaan???
Onko kokemuksia sylinteriputkien O-renkaista, onko ne ollut heikko kohta nuffessa? Enpä tiedä, ajattelin täyttää lohkon vesikanavat löpöllä ja katsoa tulisko O-rengas vuoto tai tai tiiveys esiin onko joku ehkä kokeillut vastaavaa? Kannessa oli ehkä merkki vesivuodosta ja ei sinne öljyyn paljoakaan vettä mee, pitää kai toivoa parasta.Tässäpähän mie ajattelen "ääneen"
Että tämmöistä projektia täällä, Ei olis virtaa lähteä avaamaan koko kone.
Pääseekö alakautta sylinteriputkien kimppuun ilman että kone irroitetaan???
Vw Syncro Transporter
Nuffield 460 vm-63
Valmet 500 vm-68
Nuffield 460 vm-63
Valmet 500 vm-68
kyllä esim nostokorvakon mutterin alla on parempi paikkaOttilia kirjoitti:Tolikin mieleen.
Kun mun nuffessa oli akun maadoitus johto kiinni yhden sylinterikannen mutterin alla. EI HYVÄÄ. Missä se pitäis olla?
Nuffi= King of the road
Kun sulla on kansi pois niin se on jo puolivoittoa. Elä nyt kuitenkaan koeta polttoöljyllö tiiveyttä vaan pakkasnesteellä. Putket lähtee ylöspäin mäntineen niin ei tartte hoonata jos ei halua ja pääseee vaihtamaan o-renkaatOttilia kirjoitti:Kansi viety tohtorille, ja sieltähän neuvoja tulikin...
Onko kokemuksia sylinteriputkien O-renkaista, onko ne ollut heikko kohta nuffessa? Enpä tiedä, ajattelin täyttää lohkon vesikanavat löpöllä ja katsoa tulisko O-rengas vuoto tai tai tiiveys esiin onko joku ehkä kokeillut vastaavaa? Kannessa oli ehkä merkki vesivuodosta ja ei sinne öljyyn paljoakaan vettä mee, pitää kai toivoa parasta.Tässäpähän mie ajattelen "ääneen"
Että tämmöistä projektia täällä, Ei olis virtaa lähteä avaamaan koko kone.
Pääseekö alakautta sylinteriputkien kimppuun ilman että kone irroitetaan???
Moro tööltä vaasasta!
Aika on antanut taas myötä ja olen päässyt viettämään aikaa nuffen kanssa.
Kansi huollettu,5 venttiliä meni vaihtoon ja kaikki suuttimien kärjet vaihtoon.
Noudatin täältä saannutta vihjettä (kiitos) ja tarkistin putkien O-renkaat glykolilla, myös silmämääräisesti alhaalta päin, ei näkyviä vuotoja .
MUTTA. löysinpä öljypohjasta kaksi laakerin puoliskoja... eli vevaxel aksial lager oli siinä. oisko se suomeksi kiertokangen pitkittäis laakeri....????? Anyway jos joku tietää niin hyvä on pääasia vissin että mie tiedän. Mutta ku mulla ei oo räjähdyskuva koneesta niin kysyisin kuuluuko olla yksi vai kaksi sellaista laakeria? taitaa mennä runkolaakerit ja kk lakerit kin vaihtoon..
Ja sit pitäis lähteä 10 pv töihinkin
Että näin täällä!
Kiitos muuten muistakin vinkeistä mitä olen täältä saannut!
Aika on antanut taas myötä ja olen päässyt viettämään aikaa nuffen kanssa.
Kansi huollettu,5 venttiliä meni vaihtoon ja kaikki suuttimien kärjet vaihtoon.
Noudatin täältä saannutta vihjettä (kiitos) ja tarkistin putkien O-renkaat glykolilla, myös silmämääräisesti alhaalta päin, ei näkyviä vuotoja .
MUTTA. löysinpä öljypohjasta kaksi laakerin puoliskoja... eli vevaxel aksial lager oli siinä. oisko se suomeksi kiertokangen pitkittäis laakeri....????? Anyway jos joku tietää niin hyvä on pääasia vissin että mie tiedän. Mutta ku mulla ei oo räjähdyskuva koneesta niin kysyisin kuuluuko olla yksi vai kaksi sellaista laakeria? taitaa mennä runkolaakerit ja kk lakerit kin vaihtoon..
Ja sit pitäis lähteä 10 pv töihinkin
Että näin täällä!
Kiitos muuten muistakin vinkeistä mitä olen täältä saannut!
Vw Syncro Transporter
Nuffield 460 vm-63
Valmet 500 vm-68
Nuffield 460 vm-63
Valmet 500 vm-68