Hydraulinen työntövarsi
Valvoja: automies560
Tälläinen ajatus on muhinut tuolla pääkopassa jonkun aikaa, että jos laittaisi nuffiin hydraulisen työntövarren.
Olishan se vissiin ihan näppärä lisämauste noiden työkoneiden nopeaan säätämiseen.Hintaahan sille tulee näin harrastekäyttöä ajatellen kohtalaisesti, vaan elämä kallis....
Tartteepiko siinä muuta, kuin 3-tieventtiilin , siihen tulevat letkut työntövarrelta ja lisäpainelinjalta(jossa jo naarasliitin valmiina)letku työntövarrelle?
Ei oikein ole tullut nuijen kanssa roplailtua ja siksipä tyhmiä kyselen.
Olishan se vissiin ihan näppärä lisämauste noiden työkoneiden nopeaan säätämiseen.Hintaahan sille tulee näin harrastekäyttöä ajatellen kohtalaisesti, vaan elämä kallis....
Tartteepiko siinä muuta, kuin 3-tieventtiilin , siihen tulevat letkut työntövarrelta ja lisäpainelinjalta(jossa jo naarasliitin valmiina)letku työntövarrelle?
Ei oikein ole tullut nuijen kanssa roplailtua ja siksipä tyhmiä kyselen.
Paljon elämässä säästää kun Nuffilla päästää
Onko kukaan nuffiin noita hydraulisia työntövarsia viritellyt?
Kun tuon paineen ottaa siitä lisähydrauliikkaliittimesta siihen kakstoimiventtiilille, niin silloinhan sen traktorin vivun pitää olla ylösnostettuna ja silloin ei nostolaite tietenkään pelaa yhtäaikaa.
Eli onko järkeä sittenkään moiseen ryhtyä?
Kun tuon paineen ottaa siitä lisähydrauliikkaliittimesta siihen kakstoimiventtiilille, niin silloinhan sen traktorin vivun pitää olla ylösnostettuna ja silloin ei nostolaite tietenkään pelaa yhtäaikaa.
Eli onko järkeä sittenkään moiseen ryhtyä?
Paljon elämässä säästää kun Nuffilla päästää
mullahan on hytraulinen työntövarsi tuossa etulevyssä. oon aina tarvittaessa kääntänyt sen taakse.
mulla paine tulee sivujärjestelmän liittimeltä kakstomiselle venttiilille josta paluu vaihteistoöljykorkin kautta laatikkoon
Tuossa on joku kuva liekö sitten apua eli ei...
http://kuvablogi.com/nayta/720771/
mulla paine tulee sivujärjestelmän liittimeltä kakstomiselle venttiilille josta paluu vaihteistoöljykorkin kautta laatikkoon
Tuossa on joku kuva liekö sitten apua eli ei...
http://kuvablogi.com/nayta/720771/
Viimeksi muokannut Nuutu, 17 Loka 2007, 20:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nuffi= King of the road
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Ja ohje nuffi59:lle suoraan viimetalven rojektista:
Jos rakennat ulkopuolisen lohkon, laita se kolme karaa, tulet tarviamaan joskus kaikkia! Minä meinasin säästää, mutta kesällä olikin jo tarvetta kaikille!
Jos rakennat ulkopuolisen lohkon, laita se kolme karaa, tulet tarviamaan joskus kaikkia! Minä meinasin säästää, mutta kesällä olikin jo tarvetta kaikille!
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- UniversalDM4
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 906
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00
Eipäs, ulkopuolinen järjestelmä on oma piirinsä.nuffi59 kirjoitti:Onko kukaan nuffiin noita hydraulisia työntövarsia viritellyt?
Kun tuon paineen ottaa siitä lisähydrauliikkaliittimesta siihen kakstoimiventtiilille, niin silloinhan sen traktorin vivun pitää olla ylösnostettuna ja silloin ei nostolaite tietenkään pelaa yhtäaikaa.
Eli onko järkeä sittenkään moiseen ryhtyä?
UniversalDM4 kirjoitti:Eipäs, ulkopuolinen järjestelmä on oma piirinsä.nuffi59 kirjoitti:Onko kukaan nuffiin noita hydraulisia työntövarsia viritellyt?
Kun tuon paineen ottaa siitä lisähydrauliikkaliittimesta siihen kakstoimiventtiilille, niin silloinhan sen traktorin vivun pitää olla ylösnostettuna ja silloin ei nostolaite tietenkään pelaa yhtäaikaa.
Eli onko järkeä sittenkään moiseen ryhtyä?
Ahaa, että pelaa kummatkin jotenkuten vaikka käyttää yhtäaikaa.Ei ole yhtäaikaa tullut milloinkaan kokeiltua, joten oletin vain niin.
Nuffin pumppuhan tuottaa jotain 31l/min.Vissiin toi 2-toiminen hydraulilohko pitää sitten valita tuolle virtausmäärälle sopiva.
Mistähän toi lohko olis edullista ostatella ja missä hinnoissa ylipäätään mahtavat sopivat olla?
Paljon elämässä säästää kun Nuffilla päästää
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
IKH:lla on edullisia lohkoja, itse kumminkin ostin ihan hydrauliikkaliikkeestä ja ovh. oli 490€, hinta kumminkin oli kovan tinkaamisen jälkeen 250€. Niissä hinnoissa on tosiaan ilmaa
Lisäksi vielä letkut, liittimet ja muut niin hintaa tulee äkkiä!
Tietysti jos vain sen yksi karaisen hommaa niin hinta lohkolle on alle 100€+tarvikkeet.
3/8 liittimillä varustettu lohko riittää näillä ajoilla, ja nuhvin suuren öljytilan takia (vaikka kuumenisi, niin kerkeää jäähtyä).
Sen lohkon paikka kannattaa miettiä tarkkaan, ergonominen ja hyvä paikka, missä se ei ole huoltojen tiellä.
Öljykorkin paikalle saa ihan omaa sellaista hydrauliikka nippaa, ja tulee nätti paluu laitos. Monet itsetehdyt sötökset ovat niin saakelin rumia!
Tässä yksi siisti versio:
Tunnistaako kuka omakseen
Lisäksi vielä letkut, liittimet ja muut niin hintaa tulee äkkiä!
Tietysti jos vain sen yksi karaisen hommaa niin hinta lohkolle on alle 100€+tarvikkeet.
3/8 liittimillä varustettu lohko riittää näillä ajoilla, ja nuhvin suuren öljytilan takia (vaikka kuumenisi, niin kerkeää jäähtyä).
Sen lohkon paikka kannattaa miettiä tarkkaan, ergonominen ja hyvä paikka, missä se ei ole huoltojen tiellä.
Öljykorkin paikalle saa ihan omaa sellaista hydrauliikka nippaa, ja tulee nätti paluu laitos. Monet itsetehdyt sötökset ovat niin saakelin rumia!
Tässä yksi siisti versio:
Tunnistaako kuka omakseen
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
No on totisesti ollut löysiä tuon ostamasi lohkon hinnassa
Täytyy katsella ihan rauhassa, josko vaikkapa käytettyä hyväkuntoista lohkoa sattuisi kiikariin näin aluksi.
Toi kuvan mukainen kiinnitys lokasuojaan oli itelläkin heti mielessä.Taitaa vaan tämä kaveri olla vasuri kun vasemmalla puolella on.
Täytyy katsella ihan rauhassa, josko vaikkapa käytettyä hyväkuntoista lohkoa sattuisi kiikariin näin aluksi.
Toi kuvan mukainen kiinnitys lokasuojaan oli itelläkin heti mielessä.Taitaa vaan tämä kaveri olla vasuri kun vasemmalla puolella on.
Paljon elämässä säästää kun Nuffilla päästää
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
yks pikku vinkki! perärepussa takaa katsoen oikeella on ylhäällä ns. sokea tulppa,käännä auki ja mee hydrauliikkakauppaaa sen tulpan kanssa, sillä jenkalla nippa siihen ni ei tule vapaa paluu siihen jalkojen välii hänksättelemää.siisti juttu ku siihen ysikympin mutka ja pikaliitin,toimii! leukussa sama juttu,tulppa vaa vähä taaempana...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.