Kylmäkosken kertojasta Raahelaiseen kertojaan
Valvoja: automies560
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 456
- Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
- Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
- NLCF r.y jäsen Nro: 161
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
+1. Eiköhän olisi fiksuinta lopettaa kinastelu tähän kommenttiin ja siirtää viestit jäsenalueelle tai poistaa kokonaan?
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Osmo_ kirjoitti:+1. Eiköhän olisi fiksuinta lopettaa kinastelu tähän kommenttiin ja siirtää viestit jäsenalueelle tai poistaa kokonaan?
Poistaa tuskin voi, koska joillekkin, ja ehkä monille, epäselvää asiaa hieman käytiin läpi.
Toiseksi, kaikki lukijat ja asiasta kiinnostuneet, ja kerhon myymiä tuotteita ostaneet, eivät ole jäseniä, niin mielestäni ( oma mielipide ) asia on julkinen, koska se muutenkin on tavallaan julkinen
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Minun mielestä Raahen miehen kannattaa perustaa nopiasti oma osakeyhtiö valmistusta, myyntiä ja markkinointia varten, ja hakia heti uusiopatentti kertojaan, ennen kuin joku kateellinen ehtii. Sen jälkeen ottaa yhteys esim. yhteen suurimpaan kotimaiseen netissä toimivaan varaosavälittäjään, ja A Vot. Sopivalla comissiolla rupiaisi euroja lappaan yhtenä köytenä Raahen miehen pankkitilile.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Kuten tuossa aiemmin kerroinkin että liityis jotenkin alviin, no liityyhän se aika vahvasti myös alviin, vaikka jusape aiemmin väitti ettei liityisi mitenkään, tämä on yksi syy miksi yhdistyksemme luopui stefaholkkien myynistä.Nuffieldmaster kirjoitti:Voi se raahen seutu olla oikeassakin monessakin asiassa, mutta
-Väite kilpailuviraston puuttumisesta normaaliin liiketoimintaan on täyttä puppua.
-Väite, että järjestön tekemä varaosakauppa on ihan sallittua on erheellinen. Siinä tulen vastaan, että kari on oikeassa, kyllä järjestöt voivat tehdä liiketoimintaa, mutta ei muodossa jossa sitä on stefaholkki/stefapaketin yhteydessä tehty.
Nimittäin, kun liiketoimintaa tehdään, ja kun järjestömme budjetti vuositasolla ylittää kirkkaasti alvirajan 8500 € epäilen pienellä päässälaskulla, täytyisi yhdistyksen olla rekisteröitynyt alvilliseen liiketoimintaan ja ilmoittautua verovelvolliseksi ENNEN toimintaa ja rajojen ylitystä, ja näinollen osahinnoissa olla alv mukana jne. Mutta se tuo taas omat työnsä kirjanpitäjälle ym. Silloin toiminta on yhdistyslain mukaista, ja yhdistyksen jäsentenkin mukaista ja läpinäkyvää, jota sen on tarkoitus olla.
Tätä koetin hakea, ja kysyin tarkennuksen järjestömme lakiasiantuntijaltamme. Voi olla että joku muotoseikka ylempänä on väärin, mutta osapuilleen nuin.
Toinen syy:
Eräs tunnettu eteläsuomalainen varaosavälittäjä oli valittanut ettei hän ole saanut myytyä yhtään stefaholkkia sen jälkeen kun yhdistyksemme rupes kyseistä artikkelia myymää, tämän voivat joonas ja kumppanit varmistaa kyseiseltä myyjältä.
Esim. Hahton Mauri ei ole koskaan valittanut kyseisestä asiasta, muutaman kerran olen käynyt maurin hajoittamolla ja aina siellä näkyy stefaholkkeja, englannista tilattuja olevan hyllyssä, ja sanoo muutaman silloin tällöin myyneenkin.
Miksi tämä meikäläistä kyrsii:
Olin tämänkin projektin alullepanossa aika vahvasti mukana, lisenssi ainakin muistaa. Alunperinhän tämä suuniteltii nimenomaan vain ja ainoastaan yhdistyksemme myytäväksi jäsenten hyväksi kohtuu hinnalla. Eikä niin suuria määriä valmistettukaan 20 paria lahjoituksena yhdistykselle, lahjoitus piti sisällää osto option, olikoha toiset 20 paria hintaa en satavarmaksi muista olikohan 20 € kpl
Nyt näistä edellä mainituista syistä stefaholkkien myynti ohjattiin ainostaa yhdelle varaosamyyjälle, kuitenki sivutoimisesti toimii varaosamyyjänä. Tämä tässä eniten kyrsii, miksi ei tarjota esim. näille päätoimisesti varaosamyyntiä / hajoittamotoimintaa tekeville, Marjakankaalle, Hahton Maurille, Kultavuoren Lasselle, ja mitä näitä varaosamyyjiä nyt onkaan
Minullehan stefaholkkien saanti ei ole mikään ongelma, saan niitä teetetty kohtuuhinnalla, mutta ajattelen etupäässä näitä syrjäkylissä asuvia nuhvisteja, joissa ei ole sorvareita omassa kylässä kute meillä täällä raahenseudulla
Sainpahan sanottua, nyt ei ole enään mitään hampankolossa tämän asian tiimoilta, kaikeksi onneksi vieläpä selvinpäin
Viimeksi muokannut kari t, 21 Helmi 2015, 13:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Kuuleppas "Raataja" aivan vapaati saa joku nuorempi yrittää valmistaa ja myydä näitä kertojia, me olemme kuitenkin näytäneet ettei tämä mikää ylipääsemätön este ole.Raataja kirjoitti:Minun mielestä Raahen miehen kannattaa perustaa nopiasti oma osakeyhtiö valmistusta, myyntiä ja markkinointia varten, ja hakia heti uusiopatentti kertojaan, ennen kuin joku kateellinen ehtii. Sen jälkeen ottaa yhteys esim. yhteen suurimpaan kotimaiseen netissä toimivaan varaosavälittäjään, ja A Vot. Sopivalla comissiolla rupiaisi euroja lappaan yhtenä köytenä Raahen miehen pankkitilile.
Eikä tämä mikään rahasampo ole, pääsenenkö koskaan etes omille, näyttää noita hankintoja tähänkin projektiin vai ilmestyvän
Tässä yhteydessä voisin laittaa ostoilmoituksen tähän projektiin liityen.
Hakusessa olis 20 - 30:nen tonnin hydrauliprässi, vaihtoehtoisesti 8:n tonninkin riitäis, jos halvalla saa, miellusti 100:dan kilometrin säteeltä raahea.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Kiitoksia Leyparttille kun oikaisit kirjoituksiani. Muistinvaraisesti kirjoitin että myös stefaholkien myynti oli sovittu samoin kuin Bolt-in hydraulipumppujen myynti, Leypartin ja Lisenssin välisellä keskinäisellä sopimuksella. Kuten lupasin, luen, ja luin, jusapen kirjoituksen uudellen, ja näin oli kuten kerroit.jusape kirjoitti:Ei se suoranaisesti alviin liittynyt. Kerhon tarkoitus ei ole kuitenkaan toimia varaosamyyjänä, se ei kuulu mitenkään yhdistyksen periaatteisiin.
Ja holkkeja ja tiivisteitä on koko ajan ollut saatavilla osatoimittajan kautta ongelmitta, vaikka jossain on toisin sanottu ja väitetty.
Ei yhdistyksen kuulu toisten tontille ja varpaille hyppiä.......
Bolt-in hydrauliikkapumppua ei ajateltu juurikaan siksi edes ottaa kerhon myyntiin, vaan se hoituu Leypartin kautta, Lisenssin ja Leypartin välisellä keskinäisellä sopimuksella.
Kertoja sinänsä eri asia, kun sitä ei varaosamyyjät pysty toimittamaan, mutta siinäkin kerho voi ainoastaan mainostaa ja markkinoida, mutta kaupankäynti tapahtuisi silti ostajan ja myyjän välillä suoraan, ei kerhon kautta.
Kuten kerroit, sinulla ei ole ollut yhtään Lisenssin valmistamia stefaholkkia myynissä, joten pyydän näin julkisesti anteeksi töppäystäni, yritetään kaikesta huolimatta tulla toimeen keskenämme.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Kiitoksia itsellesi, näin ne asiat selviää, ei tarvii kuin soitellaan ja keskustellaan asiat selviksiLeypart kirjoitti:Kiitos Kari.
Tämä iltakin on mennyt pitkälti luuri korvalla, kiitoksia tuesta nuhvisteille, nyt sitten saunan jälkeen purkki lonkkua ja tavallista pitempi ryyppy brändyä, eiköhän se sitten uni maitakkin
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Nimenomaan, hommat selkiää ja eiköhän se järjestötoimintakin ole kuin viini, paranee vanhetessaan. Sponssaajia ja tukijia toimintaan tarvitaan ja varaosiakin, kyllä me tästä selvitään eteenpäin. Sama into kun laitetaan kehitykseen mitä jänkäykseen, niin mitä me porukalla saataisiinkaan aikaan? Tästä eteenpäin
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Nimenomaan näin, ja offtopic Karille, allekirjoitustasi pitäisi varmaan päivittää, eikös se Petterin kone ole jo pois Nuhvin nokalta
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Jätänpä päivityksen myöhenpään ajankotaan,neliveto on toistaiseksi ilman mootorianuhvi63 kirjoitti:Nimenomaan näin, ja offtopic Karille, allekirjoitustasi pitäisi varmaan päivittää, eikös se Petterin kone ole jo pois Nuhvin nokalta
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Okei
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
30 tonnin hydrauliprässi tänään kootu, ehki jo tulevalla viikolla pääsen raahelaiseen kertojaan sisähiluja asentelemaan, elikkä luatussa aikataulussa ollaan
Yhdistyksemme vuosikokouksessa sitten muutama raahelainen kertoja vaihtaa omistajaa
Yhdistyksemme vuosikokouksessa sitten muutama raahelainen kertoja vaihtaa omistajaa
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Paljonkos tuolle ilmoitettiin painoa ?
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
http://www.puuilo.fi/epages/puuilo.sf/f ... iewProduct" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !