Kylmäkosken kertojasta Raahelaiseen kertojaan
Valvoja: automies560
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Mistähän saisin Antti J. Jussilan puhelin numeron, voisin kysellä
Eniron hakukone ei tuntenut.
Eniron hakukone ei tuntenut.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 644
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 06:39
- Konekalustoani: Nuffield M4 -51 Nuffield Universal -58 Nuffield 460/ Ukkomestari -63 Nuffield 460 KKK -64 Nuffield 10/60-64 Eka-Nuffield 10/60 -67 Nuffield 4/65 -69 Nuffield 3/45 -69 Major Roadless Manuel -59 David Brown 880 -70 Austin ka-auto WFK 100 -65
- NLCF r.y jäsen Nro: 9
Kari, laitan yv:nä..kari t kirjoitti:Mistähän saisin Antti J. Jussilan puhelin numeron, voisin kysellä
Eniron hakukone ei tuntenut.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Ei tiennyt Antti J. Jussilakaan missä on kertojan kuoret valettu.
Ei muuta kuin guukleen haku Santalahden konepaja, ja löytyihän sieltä Konepaja Santalahti Oy.
Laitoin sähköpostilla kyselyn onko jatkajilla tietoa valupaikasta, kysyin myös onko minkäänlaisia esteitä uustuotannosta, joko heidän, taikka sitten jonkun muun tekemänä.
Ei muuta kuin guukleen haku Santalahden konepaja, ja löytyihän sieltä Konepaja Santalahti Oy.
Laitoin sähköpostilla kyselyn onko jatkajilla tietoa valupaikasta, kysyin myös onko minkäänlaisia esteitä uustuotannosta, joko heidän, taikka sitten jonkun muun tekemänä.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Santalahden konepajalta vastasivat aikoinaan, että Topi vei tiedot mennessään.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Olipa itsekeskeinen yrityksen omistaja aikoinaan, jos kukaan muu kyseisessä yrityksessä ei tiennyt missä tuotannossa olevien osien valut suoritettiin, no, odotellaan vastausta, jospa topi puhuis, sieltä jostainNuffieldmaster kirjoitti:Santalahden konepajalta vastasivat aikoinaan, että Topi vei tiedot mennessään.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Ajatellaan, että näiden kulta-aika oli 1960 luvun taite. 50 vuotta sitten... Uskoisin, että yritys on ollut melko pieni, 1-5 henkeä kuten monet pienet konepajat tuolloin olivat. Tähän päivään tullessa, vaikka yritys olisi saman suvun hallinnassa, ei välttämättä nippelitieto kulkenut nuoremmille, vanhan rengin jäädessä eläkkeelle, hekin tyhjensivät taskunsa ja läksivät pois. Kun vuodet vieri, on saattanut vanha johtaja olla se ainut joka yrityksessä hääräsi "nykyaikaan asti", mutta ei enää tarpeettomana kaivellut ja kertonut vanhoja asioita uudemmille työntekijöille tai jälkipolville... lie konepajan 60 luvun työntekijät siellä samalla konepajalla missä toivokin nykyisin on. Valitettavasti perustimme järjestön tämän asian kohdalla 10 v liian myöhäänkari t kirjoitti:Olipa itsekeskeinen yrityksen omistaja aikoinaan, jos kukaan muu kyseisessä yrityksessä ei tiennyt missä tuotannossa olevien osien valut suoritettiin, no, odotellaan vastausta, jospa topi puhuis, sieltä jostainNuffieldmaster kirjoitti:Santalahden konepajalta vastasivat aikoinaan, että Topi vei tiedot mennessään.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Tunteeko muute kukaan tätä logoa?
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3363535.jpg
Löytyi 462:n Leylandin perärepusta, väri musta ko. repussa.
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3363535.jpg
Löytyi 462:n Leylandin perärepusta, väri musta ko. repussa.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
No katotaan, katotaan, elä sinä Joonas tyrmää yritystä vai haluatko että heitään hanskat tiskiin ja lopetetaan homma tähän, kuten muutamassa muussakin projektissa, mitä olemme yhdistyksemme piirissä yritäneet viedä eteenpäin, esim leukun perärepun,/ keulapainojen ja nuhvin työkalulaatikon valmistus ?Nuffieldmaster kirjoitti:Ajatellaan, että näiden kulta-aika oli 1960 luvun taite. 50 vuotta sitten... Uskoisin, että yritys on ollut melko pieni, 1-5 henkeä kuten monet pienet konepajat tuolloin olivat. Tähän päivään tullessa, vaikka yritys olisi saman suvun hallinnassa, ei välttämättä nippelitieto kulkenut nuoremmille, vanhan rengin jäädessä eläkkeelle, hekin tyhjensivät taskunsa ja läksivät pois. Kun vuodet vieri, on saattanut vanha johtaja olla se ainut joka yrityksessä hääräsi "nykyaikaan asti", mutta ei enää tarpeettomana kaivellut ja kertonut vanhoja asioita uudemmille työntekijöille tai jälkipolville... lie konepajan 60 luvun työntekijät siellä samalla konepajalla missä toivokin nykyisin on. Valitettavasti perustimme järjestön tämän asian kohdalla 10 v liian myöhäänkari t kirjoitti:Olipa itsekeskeinen yrityksen omistaja aikoinaan, jos kukaan muu kyseisessä yrityksessä ei tiennyt missä tuotannossa olevien osien valut suoritettiin, no, odotellaan vastausta, jospa topi puhuis, sieltä jostainNuffieldmaster kirjoitti:Santalahden konepajalta vastasivat aikoinaan, että Topi vei tiedot mennessään.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Ei, ei tarkoitukseni ollenkaan ollut tyrmätä. Kerroin vain mihin omissa kyselyissäni olen päässyt, jotta jos joku pääsisi siittä pidemmälle, toivotaan
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Viesteistä lukemani perusteella tämä asia on todella hyvällä mallilla.
Vaikkei mitään, ensimmäistäkään osaa ole vielä "uustuotantona" valmistettukkaan.
Mutta aikaa/vaivaa karit on tämän asian eteen jo käyttänyt ja tehnyt paljon pohjustustyötä.
Iso peukku siitä ylös täältä
Vaikkei mitään, ensimmäistäkään osaa ole vielä "uustuotantona" valmistettukkaan.
Mutta aikaa/vaivaa karit on tämän asian eteen jo käyttänyt ja tehnyt paljon pohjustustyötä.
Iso peukku siitä ylös täältä
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Santalahden konepajalta tuli vastaus:
Onpahan nyt ainakin tieto, etteivät vastusta valmistustaItse selvittelin jokunen vuosi sitten kertojan historiaa. En saaneet selville mikä valimo teki laatikonkuoren. Meillä ei ole mitään vastaan jos joku valmistaa osia tai kokonaisen laatikon.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
No niin, nyt tämäkin asia nytkähti lupaavasti eteenpäin Pattijokinen tuttu mies lupautui tekemään muotit, ja suorittaa työkavereitten kanssa myöskin valut / koneistukset Alustavan suunitelman mukaa valettaisiin ensin viidet kuoret, tämän jälkeen sitten jos jää ylimääräistä sulaa metallia, niin sitten tekevät vaikka yhden kerrallaan.
Booriteräksestä ovat suunitelleet valettavaksi, on kuulemma hyvää koneistaa ja jopa hitsatakin.
Lupasin ettei olla jäniksen selässä tämän asian suhteen, vaan edetään hänen aikataulunsa mukaisesti.
Huomenna soittelen sitten Nivalaan ja kyselen sisähilujen hintaa, koneistajahan sanoi aiemmin että pitäis saada vähintään viisikappaletta tehtäväksi, sitten osais sanoa nuhvimiesten mieleisen hinnan
Booriteräksestä ovat suunitelleet valettavaksi, on kuulemma hyvää koneistaa ja jopa hitsatakin.
Lupasin ettei olla jäniksen selässä tämän asian suhteen, vaan edetään hänen aikataulunsa mukaisesti.
Huomenna soittelen sitten Nivalaan ja kyselen sisähilujen hintaa, koneistajahan sanoi aiemmin että pitäis saada vähintään viisikappaletta tehtäväksi, sitten osais sanoa nuhvimiesten mieleisen hinnan
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 594
- Liittynyt: 18 Helmi 2010, 09:36
- Paikkakunta: Kuusamo
Kyllä taas sitkeys palkitaan, kun ei anna periksi heti ensimmäisellä kerralla saapi aina jotain näkyvää aikaiseksi. Pittääpi nostaa hattu korkeallekari t kirjoitti:No niin, nyt tämäkin asia nytkähti lupaavasti eteenpäin Pattijokinen tuttu mies lupautui tekemään muotit, ja suorittaa työkavereitten kanssa myöskin valut / koneistukset Alustavan suunitelman mukaa valettaisiin ensin viidet kuoret, tämän jälkeen sitten jos jää ylimääräistä sulaa metallia, niin sitten tekevät vaikka yhden kerrallaan.
Booriteräksestä ovat suunitelleet valettavaksi, on kuulemma hyvää koneistaa ja jopa hitsatakin.
Lupasin ettei olla jäniksen selässä tämän asian suhteen, vaan edetään hänen aikataulunsa mukaisesti.
Huomenna soittelen sitten Nivalaan ja kyselen sisähilujen hintaa, koneistajahan sanoi aiemmin että pitäis saada vähintään viisikappaletta tehtäväksi, sitten osais sanoa nuhvimiesten mieleisen hinnan
Pinoteksia pintaan, niin vanhakin näyttää ....