Kylmäkosken kertojasta Raahelaiseen kertojaan

Keskustelua Nuffield -traktoreista

Valvoja: automies560

kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

10 Tammi 2015, 12:27

sakkuli kirjoitti:pitäiskö meitin palkita jusape hyvästä projekti dokumentaatiosta foorumille ja muustä räpellyksestä keräämällä kolehti että se sais raahelaisen nuhviinsa. Nyt tota sen projekti threadia on luettu reipas 40k kertaa, yksittäisiä lukijoita on varmaan aikasta paljon vähemmän. Jos jokainen maksais vaikka 10e, niin eiköhän me saatais hyvä kuvitettu opas miten raahelainen pistetään nuhviin. Sihijuomat menis kyl asentajan piikkiin.
Kohtapuoliin asenetaa raahessa kahteen nuhviin kertojat, toinen raahelainen ja toinen raahelaisittain päivitetty kylmäkoskelainen.

Minkähänlaista kuvitettua opasta halutaan, pitääkö kuvia olla joka nippelin irroituksesta, lähtien aina konepellin / tankin / kytkinkopan / kaasuvivuston / johtojen ym. pikkunippeleiden irroituksesta, vai riitäiskö rungon katkaisusta lähtien :?:
Pysyy se kamera meidän raahelaistenkin käsissä :lol:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Raataja
Nuhvitietäjä
Viestit: 348
Liittynyt: 25 Maalis 2010, 18:35

10 Tammi 2015, 16:57

Kuinka palijon lie käypäsiä Nuffeja muualla maailmalla iliman kertojaa, meinaan että olisiko tuossa kuiten Raahen miehelle pientä bisneksen juurta. :?:
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

10 Tammi 2015, 18:41

Raataja kirjoitti:Kuinka palijon lie käypäsiä Nuffeja muualla maailmalla iliman kertojaa, meinaan että olisiko tuossa kuiten Raahen miehelle pientä bisneksen juurta. :?:
Ei tätä koskaan ole pisnesmielessä ruettu toteuttamaan, kaikesta tärkein on tähän asti saavutettu, elikkä muutama uustuotanto kertoja on nähnyt päivänvalon :wink: :D
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

10 Tammi 2015, 23:12

kari t kirjoitti: ....kaikesta tärkein on tähän asti saavutettu, elikkä muutama uustuotanto kertoja on nähnyt päivänvalon :wink: :D
Tuossa se jutun pointti onkin, saada aikaan jotain sellaista, harrastepohjalta, mitä jokainen voi toki haaveilla itsekkin toteuttaa, mutta harvassa on ne toteuttajat, jotka homman kalkkiviivan yli vie, maaliin asti tälläisessa jutussa.

Kyllä Kari on ison työn tehnyt hommassa. On lopullinen valmistusmäärä sitten 5 tai 500kpl, ei se koko homman arvoa vähennä.

Itse uskon, että tässä seuraavan parin vuoden aikana ( 2016 loppuun mennessä ) "Raahelaisia" ei ole kuin kymmenkunta, ehkä 15 koko maassa, vaikka jokainen voi sellaisen tilata omaan koneeseensa......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Ruudinkeksijä
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 575
Liittynyt: 17 Kesä 2012, 10:26
Konekalustoani: Nuffield DM4 -59 (konevikanen), Varaosanuffi -54, Purettu nelonen -60, Nuffield DM4 -61 (projekti), Leyland 270 -75, Leyland 272 -78, + muuta ryjää, rautaa ja romurautaa...
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

11 Tammi 2015, 13:58

Ja vaikka näitä raahelaisia ei tehtäiskään kuin vaikka sen 15 kappaletta, niin kumminkin hamassa tulevaisuudessa, uudet ja uudet nuffisukupolvet laittelee ja entisöi näitä vehkeitä, sillon tämäkin tulee esille että kuka ja keiden toimesta näitä raahelaisia sillon aikanaan muutamia tehtiin. Ja voi olla että tekijöitä ei sillon tulevaisuudessakaan olisi joka kylässä.
"Black smoke don't mean it's broke"
Seppo-L
Kutos -nuffisti
Viestit: 73
Liittynyt: 22 Maalis 2014, 11:04
Konekalustoani: Nuffit: 4/60+KKK vm63, four vm58, 10/60 vm66, 4/65 vm69+ukkomestari 355, 4/65 vm68+simson junior. Leyland 255 vm76, Massey-Harris 745, Fordson Super Major vm62
NLCF r.y jäsen Nro: 290
Paikkakunta: Haapavesi

06 Helmi 2015, 20:49

Tänään tuli harrastettua maakunta matkailua raahen suuntaan,Hongan Urhon konepajalla Käytiin Kari T:n kans piipahtaan ja hakemassa kertojan osat pois koneistukselta. Urho päivitti mm ala-akselin laakeroinnin milli mitoille. Samalla pääsi näkemään uusien kertojien osia tuoreeltaan koneistuksen jälkeen. Päivä meni mukavasti hyvän harrastuksen parissa =)
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

18 Helmi 2015, 22:31

Koneviesti nro 18. 11.12.2014 ilmestyneestä lehdestä skannattu. WETERAANINUMERO.
NUFFIELD-LEYLAND- KERHON TEKNISIN JAOSTO on aloittanut kylmäkoskelaisen uustuotannon :lol: :lol: :lol:
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/KKK+Uustuo ... ertoja.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
sakkuli
Proto suunnittelija
Viestit: 158
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 17:58
Paikkakunta: loppi

19 Helmi 2015, 11:13

tuli mieleen, ootko koittanu kaupata näitä ulkomaille? Brittien nuhvi harrastajista voisi löytyä ostajia, saisi vähän enemmän tehtyä noita niin riittäisi enemmän ihmeteltävää tulevaisuuden nuhvisteilla.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

19 Helmi 2015, 14:10

En ole yrittänyt kaupata noita ulkomaille, enkä enään ensimmäisen myynti ilmoituksen jälkeen tälläkään foorumilla, enkä muualakaan suomessa ilmestyvillä myyntipalstoilla.
Yks oleelinen syy kaupata noita esim. Brittien nuhvi harrastajille on olematon englannin kielen taito. Sitten jos esim. NLCF kautta yrittäis kaupata ulkomaille tulis siinäkin varmasti jollekin sanomista, kokemuksesta puhun, viitaus "stefaholkit", vaikka näitäkin kaupattiin vain kotimaassa.
Joillekin iski kateuden piru, joten hoidellaan hommat hiljaisuudessa.
Pitää tässä vaiheessa sanoa vain, yllätävän hyvin tavara käy kaupaksi, en ois ikinä uskonut :lol:
Tuossa viimevikollakin eräs nuhvinomistaja soitti ja sanoi että hän ottaa, ei etes kysynyt hintaa, no toki kerroin, kuin myös toimitusehdot :wink:
Onneksi oli koneistaja tehnyt muutamat hammasratasparit ylimääräistä ja sattui olemaan yhdet kuoretkin jemmassa :wink:
Kiitokset vielä tässäkin vaihessa tilaajille, sovittuna aikana on kertojat luovutettavissa.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

19 Helmi 2015, 14:31

Mitä kari tarkoittaa stefaholkkihomman sanomisilla? Sitäkö kokouksessa esittämääni vapaata kysymystä?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

19 Helmi 2015, 15:06

Nuffieldmaster kirjoitti:Mitä kari tarkoittaa stefaholkkihomman sanomisilla? Sitäkö kokouksessa esittämääni vapaata kysymystä?
En etes muista joonaksen esittämää vapaata kysymystä kokouksessa koskien stefaholkkia, mutta kaikesta huolimatta yhdistyksemme jostain syystä joutui luopuman stefaholkkien myynistä, olikoha jotenkin liitynyt alviin.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

19 Helmi 2015, 16:08

Ei se suoranaisesti alviin liittynyt. Kerhon tarkoitus ei ole kuitenkaan toimia varaosamyyjänä, se ei kuulu mitenkään yhdistyksen periaatteisiin.
Ja holkkeja ja tiivisteitä on koko ajan ollut saatavilla osatoimittajan kautta ongelmitta, vaikka jossain on toisin sanottu ja väitetty.
Ei yhdistyksen kuulu toisten tontille ja varpaille hyppiä.......
Bolt-in hydrauliikkapumppua ei ajateltu juurikaan siksi edes ottaa kerhon myyntiin, vaan se hoituu Leypartin kautta, Lisenssin ja Leypartin välisellä keskinäisellä sopimuksella.

Kertoja sinänsä eri asia, kun sitä ei varaosamyyjät pysty toimittamaan, mutta siinäkin kerho voi ainoastaan mainostaa ja markkinoida, mutta kaupankäynti tapahtuisi silti ostajan ja myyjän välillä suoraan, ei kerhon kautta.
Viimeksi muokannut jusape, 19 Helmi 2015, 22:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

19 Helmi 2015, 16:31

Jusape selvitti asian todella hyvin :!:

Minusta tuollaisen osan, jota kari on hienosti projektoinut, kun sitä ei mistään ole saatavilla, olisi kyllä täysin luontevaa myydä harrasteena, eikä siitä pitäisi olla kenelläkään nokan koputtamista. Siinä on tosiaan järkeä, että tutkitaan, kokeillaaan ja valmistellaan sellaisia juttuja joita ei mistään saa rahallakaan, eikä tuhlata varoja ja energiaa "hukkaan" sellaisiin osiin joita vielä saa hurumykket...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Tunkki
Proto suunnittelija
Viestit: 158
Liittynyt: 20 Syys 2013, 19:57

20 Helmi 2015, 00:35

Stefaholkit, bolt on hydrauliikkapumppu, nyt tämä kertoja.

Yhdistys varmaan tietää näistä asioista tarkastikin mutta sellaisille Nuffield-harrastajille, jotka eivät pysty ihan joka keskustelua ja yhdistyspäätöstä läpikäymään voisi olla mukava tietää missä mennään missäkin asiassa.

Lähden ikäänkuin positiivisella asenteella; jos kaverilla on sekä Fordson että Nuffield niin sitä kunnostaa, jonka kunnostus on kohtuullisesti mahdollista ja mukavaa sekä kohtuuhintaista. Jos ei mitään näistä niin kai sitä sitten sitä Valmettia pitää katella...

Eduskunta on muka purkamassa turhia sääntelyjä mutta kyllä niitä vaan näyttää olevan ja tulevan lisää. Tässäkin keskusteluvitjassa aika monta viittausta nimenomaan meille, jotka tunnollisesti noudamme jokaista mahdollista estettä ja niiden myötä jätämme sen oleellisen tekemättä...
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

20 Helmi 2015, 09:54

Kyllä yhdistykaessä tiedetään missä on mitäkin
Ongelma näissä specialiteeteissä on se että kuinka mainostaa
näistä ilman että on epäreilu muita kohtaan.
Kyllä meiltä tietoa saa, mistään omanedun tavoittelusta
tai salaseurasta ei ole kyse.
Nyt alkavalla kaudella puikoissa uudet miehet, toivotaan adioihin parannusta.
Mukana kuin peräpukama!
Vastaa Viestiin