Laakerien mitat haussa
Valvoja: automies560
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Kokeillapas näkyykö numerot kuvasta. Ulkokoolissa LJ17/8G, sisäkoolissa 17/8L 97
Leukun laakerissa numeroita ei juuri ole, jotain kumminkin LSI 4 1/2
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 31
- Liittynyt: 05 Loka 2007, 08:06
Kiitoskiitos Kari T vastauksesta saakohan nuita laakereita mistään Suomen maasta?
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Jos en aivan väärässä ole, noilla numeroilla ei tee enää hölkäsen pöläystä laakeria tilatessa, eivät ole nykyaikainen laakerinumero. Lappeenrannan laakerikeskuksesta olen saanut kaikki laakerit mittojen mukaan. Jos mitaten laakeri on tasalukuinen se on tasalukuinen, jos ei niin sitä EI pidä pyöristää seuraavaan tasalukuun. Se on silloin tuumamitoilla (laatikossa on molempia sekaisin) ja sitten katsoa laakeria mittojen mukaan mitä löytyy.
Saattaa toki olla, että jostain löytyisi tuolle vanhalle koodistolle kääntö, mutta hyvä tuuri pitää olla.
Saattaa toki olla, että jostain löytyisi tuolle vanhalle koodistolle kääntö, mutta hyvä tuuri pitää olla.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
nuissa laakereissa on sitten hyvä myös huomioida että osa laakereista on vakiolaakereiden mitoituksella mutta varustettu suuremmalla kuulamäärällä eli haettu suurempaa kantavuutta
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Teolisuustasanolta Raahesta olen saanut kaikki tarvittavat tumamittaiset laakerit / stefat.
Nykyään esim. stefat tekevät Raahessa paikan päällä.
http://www.teollisuustasanto.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nykyään esim. stefat tekevät Raahessa paikan päällä.
http://www.teollisuustasanto.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 31
- Liittynyt: 05 Loka 2007, 08:06
Ei onnistunut Lappeenrannan laakerista tuon Karin ylimmän kuvan laakerin saanti. Eikä tunnu löytyvän muualtakaan.
Millimitat ovat noin:
-sisäreikä 47,4mm
-ulko 101,6mm
-leveys 20,6mm
-ulkopuolella lukkorengas ura
Millimitat ovat noin:
-sisäreikä 47,4mm
-ulko 101,6mm
-leveys 20,6mm
-ulkopuolella lukkorengas ura
-
- Vuoden Nuhvisti 2013
- Viestit: 1280
- Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
- Konekalustoani: Nuffield 4/65
- NLCF r.y jäsen Nro: 408
Tuo lukkorengasura voi teettää haasteita. Ilman uraa laakereita kyllä löytyy.
http://www.tampereenlaakerikeskus.com/t ... id=31/&p=4
http://www.tampereenlaakerikeskus.com/t ... id=31/&p=4
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
minä tein joskus lukkorengasuran itse sorvissa. pitää olla sopiva kovapala pistoterä ja jäähdytys.
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Leyland Carraro akselin navan laakerit.
Carraro numero 25817 on SKF 6216 Z
Carraro numero 25745 on SKF 6016
6016:sissa oli sama kuulamäärä Koyo laakerin kanssa, mutta FAG 6216 oli 11 kuulainen kun SKF 6216 Z on 12 kuulainen. Kantavuudessa ei valmistajien ilmoituksissa kys. laakereille ole juurikaan kantavuuseroa kuitenkaan.
Carraro numero 25817 on SKF 6216 Z
Carraro numero 25745 on SKF 6016
6016:sissa oli sama kuulamäärä Koyo laakerin kanssa, mutta FAG 6216 oli 11 kuulainen kun SKF 6216 Z on 12 kuulainen. Kantavuudessa ei valmistajien ilmoituksissa kys. laakereille ole juurikaan kantavuuseroa kuitenkaan.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 58
- Liittynyt: 11 Elo 2018, 17:22
- Konekalustoani: 342, TZ-4K-14
- Paikkakunta: Oripää
Alkuperäinen laakeri lienee 3/SLJS 25nuffi59 kirjoitti:Niin, joskus olen ottanut lapulle ylös tuon rattiakselin yläpään kuulalaakerin numeron.
SKF 6305 (EI SUOSITELLA)
Jos oikein muistan, niin toinen vaihtoehto oli kaksirivinen kartiorullalaakeri.
SKF 21305cc
Tässä alku..
*Ylläpito lisännyt oman mielipiteensä sulkuihin
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Kymppilaatikon etustefa, yksöiskytkinmalli.
54x32x10
Ihme kyllä, millikokoinen
Edit: No eihän se kuitenkaan ollut millimitoilla, Lappeenrannan Laakerikeskus ei pettänyt taaskaan.
Yhtä leveää ei löytynyt hyllystä, käy sinne tuo kaponenkin.
Kytkinakseli on kuitenkin tasan 32 mm.
54x32x10
Ihme kyllä, millikokoinen
Edit: No eihän se kuitenkaan ollut millimitoilla, Lappeenrannan Laakerikeskus ei pettänyt taaskaan.
Yhtä leveää ei löytynyt hyllystä, käy sinne tuo kaponenkin.
Kytkinakseli on kuitenkin tasan 32 mm.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.