Laakerien mitat haussa

Keskustelua Nuffield -traktoreista

Valvoja: automies560

sakkuli
Proto suunnittelija
Viestit: 158
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 17:58
Paikkakunta: loppi

15 Kesä 2013, 07:33

siihen laakeriin tulee ohjausvaihteen kierukka välityksestä johtuen lähinnä aksiaalisia voimia ja perus kuulalaakeri on suuniteltu lähinnä ottamaan vastaan radiaali voimia, joten semmoisen kesto ei välttämättä ole kauhean hyvä. Toi tupla rullalaakeri ottaa kumpaankiin suuntaan tulevat aksiaalivoimat vastaan (ja ilmeisesti sallii pienen kulmamuutoksen), joten kannatan sen asentamista, vaikka hinta onkin suolainen.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

30 Loka 2013, 16:56

Sekura S80 ohjaamon jarrupolkimien ja kytkinpolkimen liukulaakeri on kokoa 23X20X15, tyyppi itsevoiteleva liukulaakeri. Näitä menee 2 kpl per poljin, eli yht. 6. Hintaa oli huikeat 12 € koko sarjalle, teollisuudessa noiden hinta olisi ollut alta vitosen koko sarja :roll:

Akseli on 20 mm, tein itse akselit "vihreäpäisestä" MoC 210:stä.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
ramba
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1332
Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
NLCF r.y jäsen Nro: 473
Paikkakunta: Kotka

10 Touko 2014, 17:44

Mitat olisi hakusessa.. Tosin ei laakerin vaan laturin hihnan. Vanha on niin venynyt ettei voi mitata...
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

10 Touko 2014, 22:37

Mulla muistaakseni 13 x 1275 , tosin laturina vaihtoska, eli luukas 18arc tai vastaava kopio... Väri siinä tosin pinnassa sama kuin leukun tumma (runko) sininen....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

23 Marras 2014, 22:36

Sopiikos tuo låådan keskilaakeriksi...... ??

http://www.ebay.com/itm/3308-Double-Row ... 338012c791" onclick="window.open(this.href);return false;
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
lisenssi
Vuoden Nuhvisti 2013
Viestit: 1280
Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
Konekalustoani: Nuffield 4/65
NLCF r.y jäsen Nro: 408

24 Marras 2014, 09:22

Kantoluvut FAGn ko laakerille dyn C 62 kN ja staattinen 45 kN. Näitä on kahdella eri kulmalla (25 ja 45 asteisina). Pelkkä 3308 ei kerro vielä kulmaa. Merkintä DA numeron perässä on 45 asteinen ja kantaa paremmin aksiaalikuormaa.

Kuvasta päätellen tuon laakerin sisärengas on yksiosainen eli on 25 asteinen. Alkuperäinen on käsittääkseni 45 asteinen.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

24 Marras 2014, 09:49

Tuossapa olis 255:sen leukun keskilaakerista kuva, sama käy myös 4/65:seen nuhviin, tyypinumerokin näkyy suht selvästi :wink:
Liitteet
Leyland Laakeri 003.JPG
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
lisenssi
Vuoden Nuhvisti 2013
Viestit: 1280
Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
Konekalustoani: Nuffield 4/65
NLCF r.y jäsen Nro: 408

24 Marras 2014, 16:44

Tästä yo kuvasta näkee laakerin olevan 45 asteinen (kuulien kontaktikulma). Ja sisäkooli on jaettu siitä syystä kahteen osaan (kuulia ei saisi muuten kasattua johtuen suuresta kontaktikulmasta).

Suosittelen käyttämään FAGn laakereita. Niissä on suurin kantovoima (paras teräs laakereissa).
Osmo_
Nuhvitietäjä
Viestit: 456
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
NLCF r.y jäsen Nro: 161
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

25 Marras 2014, 10:30

jusape kirjoitti:Sopiikos tuo låådan keskilaakeriksi...... ??

http://www.ebay.com/itm/3308-Double-Row ... 338012c791" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei ainakaan uudempiin. Enemmän pienempiä kuulia ja 90mm ulkokooli. Alkuperänen 100mm koolilla ja keskikooli on tossa 36,5mm orkkiksen ollessa 35mm. Joutuu asemoimaan pinioniakselin uudestaan.

Olisikko millaista markkinarakoa jos noita rupeaisi alihankkimaan? Menekki varmaankin 5kpl/v?
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
lisenssi
Vuoden Nuhvisti 2013
Viestit: 1280
Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
Konekalustoani: Nuffield 4/65
NLCF r.y jäsen Nro: 408

25 Marras 2014, 19:14

Viestiketjussa on jo aikaisemmin mainittu oikea laakeri (3308 DA-MT FAG = MDJT 40 RHP) 8)
Osmo_
Nuhvitietäjä
Viestit: 456
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
NLCF r.y jäsen Nro: 161
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

08 Joulu 2014, 12:50

Keskilaakeria hakeville. J Charnelys and Sons myy kyseistä IHDJT 40 -laakeria ;) Hintaa posteineen Suomeen on noin 270£ eli 350€. Tilaus hoituu sähköpostitse.
Viimeksi muokannut Osmo_, 08 Joulu 2014, 22:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

08 Joulu 2014, 19:51

tarkentaisitko sis alv vai ei sis alv? Sis postit vai ei sis postit tuohon hintaan?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Osmo_
Nuhvitietäjä
Viestit: 456
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
NLCF r.y jäsen Nro: 161
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

08 Joulu 2014, 22:39

Kaikkine kuluineen, eli tullit, verot ja rahdit 351€. Hintaa itse laakerilla oli 230£, eli 290€
Ransome&Marlesilla olisi ollut yksi tuollainen myös, ja hinta oli muistaakseni 200£

Osaa ei ole Charnleys'n nettiluettelossa, joten ottakaa yhteyttä sähköpostilla. Vastaus tulee 24h sisällä.
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
lisenssi
Vuoden Nuhvisti 2013
Viestit: 1280
Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
Konekalustoani: Nuffield 4/65
NLCF r.y jäsen Nro: 408

10 Joulu 2014, 13:35

Kannattaa vilkaista myyntipalstalle, niin saa tietää oikeamman hinnan.
Osmo_
Nuhvitietäjä
Viestit: 456
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
NLCF r.y jäsen Nro: 161
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

10 Joulu 2014, 13:55

Laakeri 195,26 puntaa, rahti 18,00 puntaa. Näihin lisätään paikallinen VAT 20%. Yhteensä 255,91 puntaa, eli noin 320 €. Ulkomaanmaksu pankissa 31€ (lähettävän pankin kulut 6€ ja vastaanottajan pankin kulut 25€). Kokonaishinta siis 351€. Voi toki maksaa visallakin, jos haluaa säästää noi pankin kulut. Ei sinällään pahan hintainen että osa on bolt-on mallia ja alkuperäiskvaliteettia.
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Vastaa Viestiin