Laakerien mitat haussa
Valvoja: automies560
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Kone menossa kasaan hyvää vauhtia (huomenna ehkä liikkuu jo), mutta laakeri silti "selvitystyön alla"
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Onko kellään tietoa ? Kymppimallin nuhvin / leukun vaihdelaatikon yläakselin ja ala-akselin keskipisteitten välistä mittaa
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 930
- Liittynyt: 20 Syys 2008, 17:22
- NLCF r.y jäsen Nro: 110
- Paikkakunta: Kangasniemi
Liekköhän noita akselienetäisyys mittoja missään dokumenteissa. Korkeintaan laatikon koneistuskuvissa. Ja tarkoitat varmaankin kytkinakselin ja ryhmäpyörän etäisyyttä toisistaan. Jospa jollakin olis laatikko levällään ja vois mitata.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Saamani tiedon mukaan akselietäisyyksien mittojen pitäis löytyä dokumenteista, koska minulla ei satu olemaan kyseisiä dokumentteja, siksi kyselen, josko jollakin olis.sompio kirjoitti:Liekköhän noita akselienetäisyys mittoja missään dokumenteissa. Korkeintaan laatikon koneistuskuvissa. Ja tarkoitat varmaankin kytkinakselin ja ryhmäpyörän etäisyyttä toisistaan. Jospa jollakin olis laatikko levällään ja vois mitata.
Tarkoitan vaihdelaatikon pääakselin, sompio tarkoitanee samaa, mutta käyttää nimitystä kytkinakseli ja ala-akselin, kuten korjusohjekirjoissa sanotaan, keskipisteitten välistä mittaa.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Kurkkasin 10 vaihteisten nuhvien kirjasta sekä ensimmäisten leukkujen kirjasta eikä niissä
ainakaan ollu kerrottu mitoitusta
Siinä olen sompion kanssa samaa mieltä että luultavasti löytyvät vain koneistuskuvista ja niitä
tuskin on missään enää olemassa
ainakaan ollu kerrottu mitoitusta
Siinä olen sompion kanssa samaa mieltä että luultavasti löytyvät vain koneistuskuvista ja niitä
tuskin on missään enää olemassa
Mukana kuin peräpukama!
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
On ne olemassa kaikki!!! Charnleysillä. Osavalmistekuvat, piirustukset yms.jamppi kirjoitti:Kurkkasin 10 vaihteisten nuhvien kirjasta sekä ensimmäisten leukkujen kirjasta eikä niissä
ainakaan ollu kerrottu mitoitusta
Siinä olen sompion kanssa samaa mieltä että luultavasti löytyvät vain koneistuskuvista ja niitä
tuskin on missään enää olemassa
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
On ne Nivalassakin eräällä miehellä, mutta vaikeasti kuulemma saatavilla. Hirven Tauno lupas hienovaraisesti kysellä josko saatais tietoa, no, jos ei saada niin puran näiltä osin vaihdelaatikkoa, jotta saan laakeripesien halkaisiat ja pesien välimitan tietoon ja sitten vain laskemaanNuffieldmaster kirjoitti:On ne olemassa kaikki!!! Charnleysillä. Osavalmistekuvat, piirustukset yms.jamppi kirjoitti:Kurkkasin 10 vaihteisten nuhvien kirjasta sekä ensimmäisten leukkujen kirjasta eikä niissä
ainakaan ollu kerrottu mitoitusta
Siinä olen sompion kanssa samaa mieltä että luultavasti löytyvät vain koneistuskuvista ja niitä
tuskin on missään enää olemassa
On kaksikin kipaletta kymppilaatikkoa irtaallaan, mutta ajattelin josko pääsis vähän helpommalla
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
parikytkinkoneen voimanottokotelosta tuo ois esim. helppo mitata
mittahan on sama kaikissa nuhveissa,leukuissa ja marshalleissa (pl minit...)
mittahan on sama kaikissa nuhveissa,leukuissa ja marshalleissa (pl minit...)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
No perskule, jo helpotti Kiitoksia Warpu Kerrankin tuurin tynkää meikäläiselläkin, nyt ei tarvii kuin nostaa 4/65:sen nuhvin konetta kytkimineen vähän ylemmäs, jotta saa tuon voimanottokotelon kannen irti, näyttäs ettei muuten saa kantta poi paikaltaan.Warpu kirjoitti:parikytkinkoneen voimanottokotelosta tuo ois esim. helppo mitata
mittahan on sama kaikissa nuhveissa,leukuissa ja marshalleissa (pl minit...)
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Kyselin tuota keskilaakeria.
Eräs firma antoi tuolla MDJT40 -haulla kaksi eri laakeriversiota.
3308 DA-MT FAG = MDJT 40 RHP / Hofman
3308 B-TVH FAG sama mitoiltaan, B malli
Liekkö tuo 3308 DA-MT oikea kuormituskestoltaan?
Eräs firma antoi tuolla MDJT40 -haulla kaksi eri laakeriversiota.
3308 DA-MT FAG = MDJT 40 RHP / Hofman
3308 B-TVH FAG sama mitoiltaan, B malli
Liekkö tuo 3308 DA-MT oikea kuormituskestoltaan?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Olikohan noit minkä hintaisia, itte tarviin jostain tuon laakerin kanssa "projektinuffiin"
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
noin 160 € ja toinen puolet siittä alvi nolla.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Eli hintaluokkaa "vähäisessä pihakäytössä" menee taatusti, on laatu vaikka heikompikin....
Pitääpi kysellä noilla numeroilla tuosta tutulta laakeriliikkeen pitäjältä noita vielä, tuolla MDJT40 numerolla ei hän silloin löytänyt vastaavaakaan...
Pitääpi kysellä noilla numeroilla tuosta tutulta laakeriliikkeen pitäjältä noita vielä, tuolla MDJT40 numerolla ei hän silloin löytänyt vastaavaakaan...
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 91
- Liittynyt: 11 Joulu 2008, 15:19
- Konekalustoani: 4/65 Nuffield, Chevy van 6.5TD, Yamaha Phazer GT 500, Wellcraft 195+OMC Ford 460/king cobra.
- Paikkakunta: Lappeenranta
Kertojan ensiöakselin kuulalaakerit:jamppi kirjoitti:
Kylmäkoskelaisen neulalaakeri 94626E
Kaikkia näitä saa suomesta
6209 (85x45x19mm)
6309 (100x45x25mm)
Stefa (mitattu paikalla ollessaan, eli ulkohalkaisija pienellä varauksella) 62x45x12mm
Nuffield 4/65 etukuormaajalla ja muita pärpättimiä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Nuffieldmaster kirjoitti:Kyselin tuota keskilaakeria.
Eräs firma antoi tuolla MDJT40 -haulla kaksi eri laakeriversiota.
3308 DA-MT FAG = MDJT 40 RHP / Hofman
3308 B-TVH FAG sama mitoiltaan, B malli
Liekkö tuo 3308 DA-MT oikea kuormituskestoltaan?
Näillä tiedoilla ei tuttu laakeriliikkeen pitäjä löytänyt juuri mitään, 3308 on millikokoinen laakeri,
mitoista en nyt muista muuta kuin että leveys olisi ollut 39,5mm, reikä noin 40mm, ulkoa jotain 90mm?? luokkaa,
jatkamme tutkimuksia vielä kun fyysisesti mittaan vanhan laakerin (tuon pullinki-nuffin laatikosta...)
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68