Laittaisitko vielä mittatiedot laakerista: reikä mm; ulkohalkaisija mm ja leveys mm.kari t kirjoitti:Tuossapa olis 255:sen leukun keskilaakerista kuva, sama käy myös 4/65:seen nuhviin, tyypinumerokin näkyy suht selvästi
Laakerien mitat haussa
Valvoja: automies560
-
- Vuoden Nuhvisti 2013
- Viestit: 1280
- Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
- Konekalustoani: Nuffield 4/65
- NLCF r.y jäsen Nro: 408
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Ei ole kyseiset laakerit enään minulla, eikä tullut otettua mittojakaan, meni koko pakettina, en voi saada kuin aksalilta mitanlisenssi kirjoitti:Laittaisitko vielä mittatiedot laakerista: reikä mm; ulkohalkaisija mm ja leveys mm.kari t kirjoitti:Tuossapa olis 255:sen leukun keskilaakerista kuva, sama käy myös 4/65:seen nuhviin, tyypinumerokin näkyy suht selvästi
Eikohän nuo mitat löydy vaikka Kultavuoren Lasselta, numero tuossa oikeassa laidassa.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Keskilaakerin paikalta akselilta mitattu akselin vahvuus 40,00 mm, kohta missä laakerit siaitsee 47 mm, elikkä laakerin leveys 23,5 mm ??
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 456
- Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
- Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
- NLCF r.y jäsen Nro: 161
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Sisähalkaisija 40mm
Ulkohalkaisija 100mm
Ulkokoolin leveys 35mm
Sisäkoolin leveys 45mm.
Ulkohalkaisija 100mm
Ulkokoolin leveys 35mm
Sisäkoolin leveys 45mm.
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
-
- Vuoden Nuhvisti 2013
- Viestit: 1280
- Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
- Konekalustoani: Nuffield 4/65
- NLCF r.y jäsen Nro: 408
Entäpä keskilaakerin laakeripesän olakkeen pienempi halkaisija ja mutterin sisähalkaisija?
Tarkoitan vaan sitä, että tuo vakiolaakeri 3308 sopii sinne helpoilla sovitusosilla.
Vanhempien mallien kuvissa on tasaleveä laakeri. Ilmeisesti jossain vaiheessa on päädytty muutokseen, joka on johtanut erikoislaakeriin.
Tarkoitan vaan sitä, että tuo vakiolaakeri 3308 sopii sinne helpoilla sovitusosilla.
Vanhempien mallien kuvissa on tasaleveä laakeri. Ilmeisesti jossain vaiheessa on päädytty muutokseen, joka on johtanut erikoislaakeriin.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Miks minen ymmärrä mitä työ sohraatte? Laakeria saa suomesta helposti puhelinsoitolla, joka on alkuperäisgenuine partti ja ei tarvitse muokkaamisia. Ja hintakin on järkevässä tasossa.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 456
- Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
- Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
- NLCF r.y jäsen Nro: 161
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
3308 sopii kyllä jos tekee ulkokoolille sovitteen ja asemoi pienen kartiopyörän uusiks. 3308:ssa on sisäkoolin leveys 36,5mm.
E: Ja mitä väliä ko. asialla on? Topikissa kysytään laakereitten mittoja. Kukin tilatkoon sieltä mistä tahtoo.
E: Ja mitä väliä ko. asialla on? Topikissa kysytään laakereitten mittoja. Kukin tilatkoon sieltä mistä tahtoo.
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Kiinnostaa kun en ymmärrä asian pointtia. selventäkää kiitos.
Kun monelle sivulukijalle voi tulla käsitykseksi tämän keskustelun perusteella, että osia ei suomesta saa... ja kun nuhvissakin on niin helkatin monta asiaa mitä ei saa, ja kukaan ei tunnu niitä jaksavan selvittää
Yksi juttu on Leylandin 2 kammiopumppu esim. jne...
Kun monelle sivulukijalle voi tulla käsitykseksi tämän keskustelun perusteella, että osia ei suomesta saa... ja kun nuhvissakin on niin helkatin monta asiaa mitä ei saa, ja kukaan ei tunnu niitä jaksavan selvittää
Yksi juttu on Leylandin 2 kammiopumppu esim. jne...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden Nuhvisti 2013
- Viestit: 1280
- Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
- Konekalustoani: Nuffield 4/65
- NLCF r.y jäsen Nro: 408
Itse kaipailen mittoja laakeripesästä. Kiinnostaa tietää mm, paljonko pesää voi pidentää eli paljonko on ylimääräistä tilaa ympärillä, ettei ota kiinni toisiin pyöriin tai siirtäjään.
Tavoitteena on muunnos laakerointiin niissä traktoreissa, joissa on tehty tuntuva tehon nosto.
Tavoitteena on muunnos laakerointiin niissä traktoreissa, joissa on tehty tuntuva tehon nosto.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Kiitos, nyt asia järkeentyi.
Sehän on tuo laakeri siinä omassa säätöpesässään. Mulla olisi koko paketti tuolla jos en väärin muista, kera sökön laakerin. Kun olisi tiennyt, oli myös koko murikka-akseli mistä pinnat sököt...
no kohta on jusapellakin semmonen tarjolla sanon ma
Sehän on tuo laakeri siinä omassa säätöpesässään. Mulla olisi koko paketti tuolla jos en väärin muista, kera sökön laakerin. Kun olisi tiennyt, oli myös koko murikka-akseli mistä pinnat sököt...
no kohta on jusapellakin semmonen tarjolla sanon ma
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 456
- Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
- Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
- NLCF r.y jäsen Nro: 161
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Saatte viimestään joulun pyhinä ohjeet, miten tonne tehdään sovitteet kartiorullalaakereille ja mahdollisesti myös 3308:lle Asiaa on pohdittu myös Huittisissa.
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Samaa ihmettelin, en ilennyt kysellä..Nuffieldmaster kirjoitti:Miks minen ymmärrä mitä työ sohraatte? Laakeria saa suomesta helposti puhelinsoitolla, joka on alkuperäisgenuine partti ja ei tarvitse muokkaamisia. Ja hintakin on järkevässä tasossa.
One thistle, maybe two among the roses.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 456
- Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
- Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
- NLCF r.y jäsen Nro: 161
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
No onko se nyt niin helvetin kamala juttu jos tilaan laakerin ulkomailta tai suunnittelen muutossarjaa? On se nyt sitten saakuta. Vissiin saisi muutakaan tehdä kuin pussihousuentisöintiä tai lobata tiettyä firmaa?
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Se on ihan sama mistä sen laakerin tilaa. Ei sitä olla ihmetelty ollenkaan, sanoin vain aijemmin, että tulee esille, että sitä saa suomestakin helposti (edelleen sen takia, että ei tule kuvaa, että sitä saa vain ulkomailta). Mutta tärkein oli, että kertokaa mikä idea hommassa on (jonka tuo lisenssi jo kertoi, ja se selvensi asiaa!).
Minulle kun ei nuo kartiorullat ja 3308 sano mitään, noin tuollaisina numeroina/sanoina, mutta jos kerrotte verrokkina niiden kuormituskyvyt staat ja dyn. vrt. orkkikseen niin se voi jo helepottaa ymmärrystä miksi muutossarjaa pykätään!
Siis kun uskoin jo, että koette orkkislaakerin saatavuuden olevan niin kehno, että pykäätte sinne muutossarjaa...
Minulle kun ei nuo kartiorullat ja 3308 sano mitään, noin tuollaisina numeroina/sanoina, mutta jos kerrotte verrokkina niiden kuormituskyvyt staat ja dyn. vrt. orkkikseen niin se voi jo helepottaa ymmärrystä miksi muutossarjaa pykätään!
Siis kun uskoin jo, että koette orkkislaakerin saatavuuden olevan niin kehno, että pykäätte sinne muutossarjaa...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.