3/45 Nuhvin mittaristo

Keskustelua Nuffield -traktoreista

Valvoja: automies560

Kyömynokka
Vitos -nuffisti
Viestit: 59
Liittynyt: 22 Helmi 2011, 21:16
Konekalustoani: Nuffield 3/45 Nuffield 460

26 Helmi 2011, 10:58

Onko ko. traktorin mittaristo ollut valaistu? Itselläni ei ainakaan mittaristossa pala ainuttakaan taustavaloa.

Entä kuinka taustavalon polttimot saa vaihdettua?

Takapuolelta mittaristoa ei ainakaan löydy mitään polttimen vaihtomahdollisuutta.

Sama juttu merkkivalojen suhteen. Mitä merkkivaloja on alunperin ollut käytössä?
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

26 Helmi 2011, 11:07

On se valaistu. vaatii kannen ja lasin aukaisun. Päällä on 4 ruuvia, siitä se lähtee. Mittaritausta nousee ensinnä ylös joten sen alla on ne lampunkannat.

Kun aukaiset, varaa mukaan mm. elektroniikassa käytettyjä silikonityynyjä, ne kerää kosteuden sieltä pois. Taitaa siellä alunperinkin olla joku vastaava sovellus. Pistä niitä pari kpl vaikka teipillä kiinni piirilevylle sellaiseen paikkaan jossa niistä ei ole haittaa.

Katso kasatessa, että ei jää sinne ylimääräistä kosteutta ja että tiivisteet ovat ehjät ja pitää.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Kyömynokka
Vitos -nuffisti
Viestit: 59
Liittynyt: 22 Helmi 2011, 21:16
Konekalustoani: Nuffield 3/45 Nuffield 460

26 Helmi 2011, 11:18

Kiitos tiedoista!

Onkos tietoa mitä merkkivaloja on ollut käytössä ja mitä mikäkin valo ilmaisee?

Entä polttimoiden saatavuus? Mistä löytyy vai onko Leypartille soitto edessä?
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

26 Helmi 2011, 11:30

Muistelen jotta standardipolttimot löytyy, eli ihan autotarvikeliikkeestä.

Siellä on taustavalo, sitten latauksen merkkivalo, vilkut ja pitkät valot. Toimiiko näistä mikään?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Kyömynokka
Vitos -nuffisti
Viestit: 59
Liittynyt: 22 Helmi 2011, 21:16
Konekalustoani: Nuffield 3/45 Nuffield 460

26 Helmi 2011, 12:46

Ei minun koneessa ole kyllä mitään tietoa koko vilkuista. :shock: Vihreät merkkivalot kylläkin löytyy sekä oikealle että vasemmalle, mutta ei mitään vilkkuja lokasuojien päältä eikä vilkkukytkintä. Uskoisin ettei vilkkuja ole ollut koskaan. Tämä on ollut vain yhdellä omistajalla eikä mitään muutoksia ole tehty tehtaan jäljiltä.

Mikään merkkivalo ei toimi. Lämpömittari ei tainnut nousta lainkaan. Muut mittarit toimivat.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

26 Helmi 2011, 14:21

Normaalit vedettävät lasiset mittariston lamput.
Mittariston varoitusvalot vasemmalta: vihreä, vasen vilkku, sininen, pitkät valot, keltainen, lataus, vihreä, oikea vilkku.

Minun 4/65:sessa ainaskin vilkut, katkaisia tuossa missä minulla sinkityssä prikassa väliaikaisesti latauksen merkkivalo http://kuvablogi.com/nayta/2151488/" onclick="window.open(this.href);return false; Vilkkulamput näkyy seuraavasta http://kuvablogi.com/blog/14536/32/" onclick="window.open(this.href);return false; Tuosta kun suurennat ensimmäisen kuvan.

Kuivaustulpat voi kuivata uunissa, 200-250 asteiseen uuniin tunnin ajaksi, anna jäähtyä sen aikaa että pystyt käsittelemään, koetauluyksikkö pitäis koota 20 minuutin sisällä, muuten kuivaustulppien teho häviää.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

26 Helmi 2011, 14:25

Eikös laki noista vilkuista menny siten että jos suuntamerkkiä ei voi näyttää kädellä
niin silloin tarvii olla vilkkuvalot tai tarpeeksi vanhoissa voi olla suuntaa osoittavat viitat
Eli kopillisissa pitää olla vilkut ja kopittomissa ei
Mukana kuin peräpukama!
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

26 Helmi 2011, 14:40

jamppi kirjoitti:Eikös laki noista vilkuista menny siten että jos suuntamerkkiä ei voi näyttää kädellä
niin silloin tarvii olla vilkkuvalot tai tarpeeksi vanhoissa voi olla suuntaa osoittavat viitat
Eli kopillisissa pitää olla vilkut ja kopittomissa ei
Ei varmaan pakolliset tässäkään, mutta onkin kartanomalli vm. 68, tässäkään ei koppia ole koskaan ollutkaan, mutta vilkut löytyy :wink:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Kyömynokka
Vitos -nuffisti
Viestit: 59
Liittynyt: 22 Helmi 2011, 21:16
Konekalustoani: Nuffield 3/45 Nuffield 460

26 Helmi 2011, 21:54

Ei minulla ole edes vilkkukytkimen reikää kojetaulussa. Tämä on vm.-67. Olisko ollu tosiaan kartanomallin varuste nuo vilkut tai sitten tässä ensimmäisessä vuosimallissa tätä "kyömynokkaa" ei vielä vilkkuja ollut.

Keulan sivupelleissä olevat verkot ovat minun koneessa valkoiset, nekin alkuperäisessä maalissa. Eikä tuota raitaa konepellin reunassa ole lainkaan.
Miettinen
Vitos -nuffisti
Viestit: 35
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 07:52
Konekalustoani: Nuffield 3/45 -69, MF 50R -69
Paikkakunta: Pohjois-Karjala, Eno

27 Helmi 2011, 09:23

Ei ole tuossa minun nuhvetissa vilkkuja ollut ikänä, ainakaan katkaisijaa ei ole, eikä sille reikääkään missään. 3/45 kartano vm:69.
ESM
Nuhvitietäjä
Viestit: 239
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 18:31
Paikkakunta: Koria

01 Maalis 2011, 18:08

Vilkut tulivat traktoriin ohjaamon myötä.Perävaunussa pakolliset aikaisemminkin.Peltikeula-Nuffin ja vihreät merkkivalot olivat perävaunun vilkkuja varten,mikäli ne asennettiin tehtaalla.Suomi-koneisiin vilkut asennettiin suomessa ja merkkivalot taulussa jäivät pois käytöstä(katkaisimessa merkkilamppu)Latauksen merkkivaloa peltikeula-Nuffissa ei ollut vaan sen tilalla oli oranssi valo kuivalle ilmanputsarille,yleensä koneissa kuitenkin öljyputsari,joten valo ei käytössä.Latausvalo (punainen) tuli Leylandeissa.
3DL -60,4DM-61
Kyömynokka
Vitos -nuffisti
Viestit: 59
Liittynyt: 22 Helmi 2011, 21:16
Konekalustoani: Nuffield 3/45 Nuffield 460

01 Maalis 2011, 20:52

ESM kirjoitti:Vilkut tulivat traktoriin ohjaamon myötä.Perävaunussa pakolliset aikaisemminkin.Peltikeula-Nuffin ja vihreät merkkivalot olivat perävaunun vilkkuja varten,mikäli ne asennettiin tehtaalla.Suomi-koneisiin vilkut asennettiin suomessa ja merkkivalot taulussa jäivät pois käytöstä(katkaisimessa merkkilamppu)Latauksen merkkivaloa peltikeula-Nuffissa ei ollut vaan sen tilalla oli oranssi valo kuivalle ilmanputsarille,yleensä koneissa kuitenkin öljyputsari,joten valo ei käytössä.Latausvalo (punainen) tuli Leylandeissa.
Onko siis niin, että mikään merkkivalo ei ole käytössä tässä minun vm.-67 peltikeula-Nuhvissa? :shock:
Vastaa Viestiin