Taka akselin juuresta..

Keskustelua Nuffield -traktoreista

Valvoja: automies560

Avatar
Kolomos Nuhvi
Vitos -nuffisti
Viestit: 50
Liittynyt: 16 Touko 2007, 19:04

18 Heinä 2007, 17:00

vuotaa öljyt pihalle. Kui paljon tarvii purkaa että sen tiivisteen sais vaihettua.
Saati notta mistä sellasta tiivistettä kyselis? Kyseessä DL3 ´61
Avatar
Kolomos Nuhvi
Vitos -nuffisti
Viestit: 50
Liittynyt: 16 Touko 2007, 19:04

18 Heinä 2007, 17:03

Siis siitä vanteen taka.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

18 Heinä 2007, 17:22

sieltä on stefa mennyt, eli sama homma kuin omasta koneesta.
460:ssä pitää koko banjo ottaa irti. normiakselisisessa mallissa.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-jukkis-
Proto suunnittelija
Viestit: 196
Liittynyt: 03 Heinä 2007, 20:27
Paikkakunta: Oulu

21 Heinä 2007, 17:23

Nuffieldmaster kirjoitti:sieltä on stefa mennyt, eli sama homma kuin omasta koneesta.
460:ssä pitää koko banjo ottaa irti. normiakselisisessa mallissa.
No ei tarvii koko banjoa irrottaa, riittää kun ottaa "repun" pois ja sieltä kautta akselin mutteri irti
Ter jukkis
Avatar
Kolomos Nuhvi
Vitos -nuffisti
Viestit: 50
Liittynyt: 16 Touko 2007, 19:04

21 Heinä 2007, 20:20

Pitänee ruveta tulevana viikonloppuna purkamaan ja kattelemaan mitä nohvi on syöny. Kiitoksia vastauksista!
ESM
Nuhvitietäjä
Viestit: 239
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 18:31
Paikkakunta: Koria

22 Heinä 2007, 09:48

Universal Three ja Four malleissa saa kyllä akselin irti perärepun kautta,mutta laakerivälyksen säätölevy hammaspyörän takaa putoaa alas ja akselia ei saa enään takaisin,joten kinkku on irrotettava.Säätölevy jäi myöhemmissä malleissa pois ja pooritusta muutettiin niin että stefan vaihto onnistui perärepun kautta.Muutetun rakenteen tunnistaa 8-kulmaisesta akselimutterista,vanhemmassa rakenteessa oli lovettu sakaramutteri.
3DL -60,4DM-61
-jukkis-
Proto suunnittelija
Viestit: 196
Liittynyt: 03 Heinä 2007, 20:27
Paikkakunta: Oulu

23 Heinä 2007, 21:19

ESM kirjoitti:Universal Three ja Four malleissa saa kyllä akselin irti perärepun kautta,mutta laakerivälyksen säätölevy hammaspyörän takaa putoaa alas ja akselia ei saa enään takaisin,joten kinkku on irrotettava.Säätölevy jäi myöhemmissä malleissa pois ja pooritusta muutettiin niin että stefan vaihto onnistui perärepun kautta.Muutetun rakenteen tunnistaa 8-kulmaisesta akselimutterista,vanhemmassa rakenteessa oli lovettu sakaramutteri.
No niinpä aina. voishan sitä aatella että laittaa sopivan tapin reikään siksi aikaa kun vetää akselin ulos, ja toiseksi elä irroita tiivistepesän 3 pulttia ennenkuin olet "tunkannut" akselia n.15 cm ulospäin säästät laakerin irroituksessa akselilta
Ter jukkis ps monasti tehnyt
Vastaa Viestiin