neliveto jälkiasennus.
Valvoja: automies560
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 40
- Liittynyt: 16 Touko 2007, 19:37
- Konekalustoani: bedford TK -78, nuhfield universal four
- Paikkakunta: piikkiö
oli tuossa nuhvin huolto/korjaus oppaassa ohjeet vetävän etuakselin asennukseen.. siitä vain puuttui jotain, nimittäin minulle ei selvinnyt mistä se vetovoima siihen saahaan. ei ollut kuvassa kun pelkkä etu akselin asennus.. onko tälläinen ollut edes saatavana?
huollettu kone kestää ja kestää, ja onhan se hyvä tietää mitä se on syöny niin diagnoosi on helpompi tehä =)
- UniversalDM4
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 906
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00
Voima otetaan vaihdelaatikon alta. Sinne koneistetaan tasopinta ja pultinreiät kardaanin lähtökappaletta varten. Näitä asennettiin Suomessa Keskon toimesta Universal Four 4DM malleihin -50-luvun lopulla.vilen kirjoitti:oli tuossa nuhvin huolto/korjaus oppaassa ohjeet vetävän etuakselin asennukseen.. siitä vain puuttui jotain, nimittäin minulle ei selvinnyt mistä se vetovoima siihen saahaan. ei ollut kuvassa kun pelkkä etu akselin asennus.. onko tälläinen ollut edes saatavana?
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Saisikos tuosta oppaasta kopion?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- UniversalDM4
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 906
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00
Jos saa nii sit mul kansNuffieldmaster kirjoitti:Saisikos tuosta oppaasta kopion?
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 40
- Liittynyt: 16 Touko 2007, 19:37
- Konekalustoani: bedford TK -78, nuhfield universal four
- Paikkakunta: piikkiö
kiitos tiedosta. en aio kopioida kirjaa toistaiseksi. se on uusinta painos jonka ostin joskus loimaan romutorin kauppiaalta, maksoi 40 e
huollettu kone kestää ja kestää, ja onhan se hyvä tietää mitä se on syöny niin diagnoosi on helpompi tehä =)
Taitaa lisäksi se edellisen kulttuuriministerin "Lex Saarela" uusi tekijänoikeuslakikin kieltää laittomien uusiopainosten lisälevittämisenkin!vilen kirjoitti:kiitos tiedosta. en aio kopioida kirjaa toistaiseksi. se on uusinta painos jonka ostin joskus loimaan romutorin kauppiaalta, maksoi 40 e
Mistä on lähtöisin VÄITE, jotta neliveto nuffit on tehty suomessa?
En ole löytänyt mistään väitteele pohjaa (dokumenttia), esim. koneviesti, pellervon, maaseudun tulevaisuus tai muu keskon mainoslehti ei mainitse asiasta mitään.
Nyt pyydänkin väiteen alulle paniaa tai asiasta jotain tietävää tuomaan lisävalaistusta asiaan ja KIRJALLISESSA muodossa.
Missä tehtiin? kuka oli valmistajana? montako tehtiin?
Jos valmistus oli suomessa, on varmaakin tekijöitä vielä elossa, koska aikaa ei ole vielä kulunut viittäkymmentä vuottakaan.
Olen tutkinut kahta eri neliveto traktoria, enkä ole niistä löytänyt mitään suomalaiseen rakentamiseen viittavaa.
t.ukki
En ole löytänyt mistään väitteele pohjaa (dokumenttia), esim. koneviesti, pellervon, maaseudun tulevaisuus tai muu keskon mainoslehti ei mainitse asiasta mitään.
Nyt pyydänkin väiteen alulle paniaa tai asiasta jotain tietävää tuomaan lisävalaistusta asiaan ja KIRJALLISESSA muodossa.
Missä tehtiin? kuka oli valmistajana? montako tehtiin?
Jos valmistus oli suomessa, on varmaakin tekijöitä vielä elossa, koska aikaa ei ole vielä kulunut viittäkymmentä vuottakaan.
Olen tutkinut kahta eri neliveto traktoria, enkä ole niistä löytänyt mitään suomalaiseen rakentamiseen viittavaa.
t.ukki
Neliveto-Nuffia ei ole itelläkään mutta ei se nyt kovin suuri salaisuus Nuffipiireissä ole koskaan ollut, että Kesko ne kasasi! Italiasta tuli tarvittavat Cantatoren etuperät jne. ja ihan suomipojat löivät romppeet kasaan Keskolla Helsingin Tapanilassa, eiks ole ihmeellistä? Soita Keskolle ja ala pommittamaan vanhojen jermujen nimiä, jos vaikka joku olis vielä hengissäkin! Nämä Suomessa olevien neliveto-Nuffien omistajat voivat varmaan antaa myöskin uskonvahvistusta. Sitten on vielä Rohilan Vekkun traktorikirjakin: Eilispäivän traktoreita, josta löydät juttua ja kuvia Keskon kasaamista neliveto-Nuffeista!ukki kirjoitti:Mistä on lähtöisin VÄITE, jotta neliveto nuffit on tehty suomessa?
En ole löytänyt mistään väitteele pohjaa (dokumenttia), esim. koneviesti, pellervon, maaseudun tulevaisuus tai muu keskon mainoslehti ei mainitse asiasta mitään.
Nyt pyydänkin väiteen alulle paniaa tai asiasta jotain tietävää tuomaan lisävalaistusta asiaan ja KIRJALLISESSA muodossa.
Missä tehtiin? kuka oli valmistajana? montako tehtiin?
Jos valmistus oli suomessa, on varmaakin tekijöitä vielä elossa, koska aikaa ei ole vielä kulunut viittäkymmentä vuottakaan.
Olen tutkinut kahta eri neliveto traktoria, enkä ole niistä löytänyt mitään suomalaiseen rakentamiseen viittavaa.
t.ukki
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Kyllä ne siellä tapanilassa ovat niitä kasanneet. Englantilaiset itse eivät ole kasanneet tehtaalla kuin muutaman nelivedon. Bray:tkin ovat juuri Bray const. ltd firman tekemä nelivetosovellus.
Toisia nelivetonuhveja tehtiin myös italiassa Vittorio Cantatoren puolesta. Samat jepet kai toimittivat nelivedon osat keskon pojille.
Onhan nuhvit melkosuuressa määrin varusteltu suomenmaassa!
Mm. vetokoukku on suomalaisvalmisteinen, sivupellit...
Toisia nelivetonuhveja tehtiin myös italiassa Vittorio Cantatoren puolesta. Samat jepet kai toimittivat nelivedon osat keskon pojille.
Onhan nuhvit melkosuuressa määrin varusteltu suomenmaassa!
Mm. vetokoukku on suomalaisvalmisteinen, sivupellit...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Nyt peräänkin aikalaiskirjoituksia, SIIS 1957 - 1960 väliltä.
Miksi valmistettiin ja kenen ajatus se oli?
En ole saanut keltään keskon ihmiseltä vielä vastausta vaikka olen sitä monelta taholta kysynyt.
Minulla on hinta ja kuva vuoden 1960 koneviestin hintapalstalta. Mutta siihen se asia tyssää.
Olen kyllä perillä täysin nelivedon rakenteesta ko. mallissa.
Kyllä nämä suomalaiset kirjaset puhuvat asiasta, myös englannin kielisessä Nuffield tractor story kertoo lyhyesti tästä suomen valmistuksesta.
Mutta se lopullinen dokumentti tieto puttuu yhä.
t.ukki
Miksi valmistettiin ja kenen ajatus se oli?
En ole saanut keltään keskon ihmiseltä vielä vastausta vaikka olen sitä monelta taholta kysynyt.
Minulla on hinta ja kuva vuoden 1960 koneviestin hintapalstalta. Mutta siihen se asia tyssää.
Olen kyllä perillä täysin nelivedon rakenteesta ko. mallissa.
Kyllä nämä suomalaiset kirjaset puhuvat asiasta, myös englannin kielisessä Nuffield tractor story kertoo lyhyesti tästä suomen valmistuksesta.
Mutta se lopullinen dokumentti tieto puttuu yhä.
t.ukki
-
- Mini -nuhvisti
- Viestit: 2
- Liittynyt: 24 Kesä 2007, 17:54
Maatilan Pirkka kertoi ainakin neliveto nuhvista joka on suomes kasattu tais olla viime vuonna.ukki kirjoitti:Mistä on lähtöisin VÄITE, jotta neliveto nuffit on tehty suomessa?
En ole löytänyt mistään väitteele pohjaa (dokumenttia), esim. koneviesti, pellervon, maaseudun tulevaisuus tai muu keskon mainoslehti ei mainitse asiasta mitään.
Nyt pyydänkin väiteen alulle paniaa tai asiasta jotain tietävää tuomaan lisävalaistusta asiaan ja KIRJALLISESSA muodossa.
Missä tehtiin? kuka oli valmistajana? montako tehtiin?
Jos valmistus oli suomessa, on varmaakin tekijöitä vielä elossa, koska aikaa ei ole vielä kulunut viittäkymmentä vuottakaan.
Olen tutkinut kahta eri neliveto traktoria, enkä ole niistä löytänyt mitään suomalaiseen rakentamiseen viittavaa.
t.ukki
Käsittääkseni "ukkikin" sen tietää mutta vedonlyönnin taikka jonkun muun ihme seikan takia pitäisi nyt löytää asiasta "mustaa valkoisella" Keskon logolla olevalla paperilla.valmettimies kirjoitti:Maatilan Pirkka kertoi ainakin neliveto nuhvista joka on suomes kasattu tais olla viime vuonna.ukki kirjoitti:Mistä on lähtöisin VÄITE, jotta neliveto nuffit on tehty suomessa?
En ole löytänyt mistään väitteele pohjaa (dokumenttia), esim. koneviesti, pellervon, maaseudun tulevaisuus tai muu keskon mainoslehti ei mainitse asiasta mitään.
Nyt pyydänkin väiteen alulle paniaa tai asiasta jotain tietävää tuomaan lisävalaistusta asiaan ja KIRJALLISESSA muodossa.
Missä tehtiin? kuka oli valmistajana? montako tehtiin?
Jos valmistus oli suomessa, on varmaakin tekijöitä vielä elossa, koska aikaa ei ole vielä kulunut viittäkymmentä vuottakaan.
Olen tutkinut kahta eri neliveto traktoria, enkä ole niistä löytänyt mitään suomalaiseen rakentamiseen viittavaa.
t.ukki
Ja mie kun jo luulin jotta ukilla on rauhottavat loppu...Örfliitti kirjoitti:Käsittääkseni "ukkikin" sen tietää mutta vedonlyönnin taikka jonkun muun ihme seikan takia pitäisi nyt löytää asiasta "mustaa valkoisella" Keskon logolla olevalla paperilla.valmettimies kirjoitti:Maatilan Pirkka kertoi ainakin neliveto nuhvista joka on suomes kasattu tais olla viime vuonna.ukki kirjoitti:Mistä on lähtöisin VÄITE, jotta neliveto nuffit on tehty suomessa?
En ole löytänyt mistään väitteele pohjaa (dokumenttia), esim. koneviesti, pellervon, maaseudun tulevaisuus tai muu keskon mainoslehti ei mainitse asiasta mitään.
Nyt pyydänkin väiteen alulle paniaa tai asiasta jotain tietävää tuomaan lisävalaistusta asiaan ja KIRJALLISESSA muodossa.
Missä tehtiin? kuka oli valmistajana? montako tehtiin?
Jos valmistus oli suomessa, on varmaakin tekijöitä vielä elossa, koska aikaa ei ole vielä kulunut viittäkymmentä vuottakaan.
Olen tutkinut kahta eri neliveto traktoria, enkä ole niistä löytänyt mitään suomalaiseen rakentamiseen viittavaa.
t.ukki
Nuffi= King of the road