Nuhvin ja leukun erot
Valvoja: automies560
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Siirsin aiheen nuhvipuolelle tuolta projekteista, vaikka koskeekin molempia.
4/65 ja 344/384 leyland käyttää pitkälle samoja osia. Pieniä eroja on samankaltaisissakin osissa.
Mitähän tähän osaisi luetella, no kytkin on sama, levy käy mm. viissataseen valmettiin ja moniin muihinkin, samoin paineasetelma (yksöiskytkin).
Loota on sama, perä, taka-akselisto jne...
mutta sitten voi kesken kauden vaihtua jokin pieni, esim. nostolaitteen mäntä tms...
4/65 ja 344/384 leyland käyttää pitkälle samoja osia. Pieniä eroja on samankaltaisissakin osissa.
Mitähän tähän osaisi luetella, no kytkin on sama, levy käy mm. viissataseen valmettiin ja moniin muihinkin, samoin paineasetelma (yksöiskytkin).
Loota on sama, perä, taka-akselisto jne...
mutta sitten voi kesken kauden vaihtua jokin pieni, esim. nostolaitteen mäntä tms...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tuohon "Nuffieldmasterin" listaan vois vielä lisätä 255:sen leukun, ei juuri muuta eroa kuin peltiosat.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Ajatus kysymykseen lähi masterin hankkimasta nelikko leukusta kun moottori oli suoraan kun 465sta ylävesiletkuineen, venttiilikopan kansineen ja termostaattin paikkoineen
Hyvä tietää sopivat mallit,jos maalimalla sattuu kohalle nii varaosiksi kantsii ostaa
Hyvä tietää sopivat mallit,jos maalimalla sattuu kohalle nii varaosiksi kantsii ostaa
465 vm 68
Fiat 600 vm 72
Fiat 600 vm 72
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Tossa 472:ssa on erisarjan moottori, Leyland 4/98. Vaikka ulospäin näyttää tavalliselta BMC dieselin lohkolta äkkiseltään ei se sitä ole, mutta tosiaan nuo alkupään leukut ennen 98 sarjan koneita on melkopitkälti samoja.junnuh kirjoitti:Ajatus kysymykseen lähi masterin hankkimasta nelikko leukusta kun moottori oli suoraan kun 465sta ylävesiletkuineen, venttiilikopan kansineen ja termostaattin paikkoineen
Hyvä tietää sopivat mallit,jos maalimalla sattuu kohalle nii varaosiksi kantsii ostaa
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Niin sekä juuri tuo moottori, se Leyland 4/98, periaatteessa sama kuin masterilla, viritysaste vaan on 255:ssa matalampi DT, kun taas esim. 270:ssä ja 272/472 on se korkeavireisempi NT, pumpunsäädöissä/tyypeissähän se ero näissä on.kari t kirjoitti:Tuohon "Nuffieldmasterin" listaan vois vielä lisätä 255:sen leukun, ei juuri muuta eroa kuin peltiosat.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1546
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Pystyykös noista leukun koneista näkemään päällepäin, esim. valmistenumeroista että onko se 262 vaiko 272? Eli jos on vain pelkkä kone eikä mitään tietoa missä se on ollut.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Suomessa (pääosin) DT:t Jakajapumpulla, NT:t Rivipumpulla. Tehdas toimitti rivipumput joihinkin (kylmempiin) maihin optiona.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1546
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
No tämä ei kerro edelleenkään sitä että, jos on irrallinen kone ja siinä on valmistenumero joka alkaa 4/98 NT jne.
Eli pystyykö siitä numerosta näkemään sen koneen tehon ja tilavuuden? Ainakin vanhemmissa mersuissakin pystyi, että onko kone 200 vaiko 240D, kun nekin ovat päällepäin lähes samanlaisia.
Eli pystyykö siitä numerosta näkemään sen koneen tehon ja tilavuuden? Ainakin vanhemmissa mersuissakin pystyi, että onko kone 200 vaiko 240D, kun nekin ovat päällepäin lähes samanlaisia.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
NT ja DT koneen ero on vain polttoainelaitteissa, iskutilavuus, männät, putket, kampiakseli, jakopää jne ovat täysin samoja. Ero on suuttimissa, suutinputkissa, ajoituksessa, ruiskutuspumpussa.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
eli 4/98= 4 sylinterinen ja 98mm männillä eli 3,77l
nt = n. 71 hv
dt = n. 60 hv
tt = n. 82 hv turbolla
nt = n. 71 hv
dt = n. 60 hv
tt = n. 82 hv turbolla
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1546
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
No niin, nyt tuli hyvää tietoa siihen mitä olin vailla, kiitoksia
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."