Yksi konsti, tosin jo vähän vaativampi, on tehdä "suurteho" hydrauliikka; lisäpumppu käyttää silloin samaa peräöljyä kuin oma pumppu, ja sitten systeemiin kuuluu valintaventtiili jolla voi yhdistää nostolaitepumpun ja ulkopuolisen pumpun tuotot.
Tuollainen systeemi on ainakin 300-sarjan verkussa vakiona, kippikärry nousee melko liukkaasti yhdistetty tuotto ollessa kytkettynä. Ja se onkin juuri etukuormaajatyöskentelyyn parhaimmillaan, nostolaitteet ei toimi silloin.
Hydrauliikkaahan on mukava rakennella, kunhan tietää mitä tekee ja mitoittaa putket ja letkut oikein, pumpun imulinjan tulee olla reilu läpimitaltaan samoin kuin lohkon vapaa paluu, sen pitää olla isompi kuin painepuolen linja ettei tule turhaa vastusta virtaukseen.
Etukuormaimelle oma hydaraulipumppu
Valvoja: automies560
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 697
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1546
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Noista pumpuista puheenollen, komea nuffi, mutta aika erikoisesti liitetty syöttöpumppu jakopäähän
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
automies560 kirjoitti:Noista pumpuista puheenollen, komea nuffi, mutta aika erikoisesti liitetty syöttöpumppu jakopäähän
Siinä on se koplingin suoja paikoillaan jota ei suomikoneissa juuri tapaa...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1546
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Noin näin minäkin sitä ajattelin, näytti vaan niinkuin siihen olis hitsattu joku pellinpala päälle.
Kuinkanhan yleisiä nämä ovat olleet, ja miksiköhän niitä ei olla meillä Suomessa nähty
Kuinkanhan yleisiä nämä ovat olleet, ja miksiköhän niitä ei olla meillä Suomessa nähty
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1298
- Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
- Paikkakunta: Peräpohjolan piiri
Liekö niitä on etes Suominuhveissa ollu? Itte en ainakaan ole koskaan törmänny moiseen peltikuppiin Nuhvin yhteydessä.automies560 kirjoitti:Noin näin minäkin sitä ajattelin, näytti vaan niinkuin siihen olis hitsattu joku pellinpala päälle.
Kuinkanhan yleisiä nämä ovat olleet, ja miksiköhän niitä ei olla meillä Suomessa nähty
Näyttäs takana olevasta 3-mukisestakin puuttuvan moinen härpäke pumpun ja jakopään välistä.
Ei muuten löytyny kyseistä peltiä etes 10/42 & 10/60 Gaphorefista(varaosaluettelosta)kaan
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1546
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Eräs sovellus keulapumpusta jälleen.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 36
- Liittynyt: 11 Helmi 2010, 17:54
- NLCF r.y jäsen Nro: 264
- Paikkakunta: hki/sysmä
mun nuffiin on laitettu tollanen oma nokkapumppu kaksitoimiselle kauhalle.ja takana ikkunan alla on hydrauliikkaöljysäiliö josta tulee tarvittavat nesteet,voihan se toki toimia omilla loota öljyilläkin,mut paremmin riittää boweri kun tekee etukuormaimelle omat vermeet.nostimma jokunen viikko sitten 900kg:n kuorman rekan lavetille,vähän ahisti,mut nousi.automies560 kirjoitti:
Eräs sovellus keulapumpusta jälleen.
Nuffield Universal Three vm60
chevy blazer-99
kawasaki vulcan 1500
hydrokopteri,veneitä ynm konehärveliä
jäsen no:264
chevy blazer-99
kawasaki vulcan 1500
hydrokopteri,veneitä ynm konehärveliä
jäsen no:264
Parikytkin ei vaikuta yhtään mitään Tässä tapauksessa kun olet päättänyt että asennat nokka pumpun koneeseesi , tuleekin mahtava peli
lumihommiin ei tarvi odotella öljyä sinne eikä tänne , edellyttää että
on riittävän kokoinen pumppu siellä edessä.
Vilkaiseppa minun kansiot voip löytyä aivan sopiv pumppukin
Käytettyä sekä Uutta
http://kuvablogi.com/blog/5567/44/
http://kuvablogi.com/blog/5567/
lumihommiin ei tarvi odotella öljyä sinne eikä tänne , edellyttää että
on riittävän kokoinen pumppu siellä edessä.
Vilkaiseppa minun kansiot voip löytyä aivan sopiv pumppukin
Käytettyä sekä Uutta
http://kuvablogi.com/blog/5567/44/
http://kuvablogi.com/blog/5567/
Olisko automies560 mittoja täälle kampiakselin keskiö laikalleautomies560 kirjoitti:
Eräs sovellus keulapumpusta jälleen.
esim : ulkokehä/kehän syvennys/reikä jako/mille pulltikoolle/ ja niin päi pois ei tarvisi irroitella jos valmistaisi omiksi
-
- Nelos -nuffisti
- Viestit: 21
- Liittynyt: 31 Tammi 2010, 20:33
- Paikkakunta: Ristiina
Erillishydrauliikka olis poikaa kun tarvii lumitöissä linkoa ja etukuormaajaa. Power majorissa ei edes valmista jakoventtiiliä kuormaajan hydrauliikalle.
Fordson power major -60
4/65 hakusessa
"Semper avarus eget"
4/65 hakusessa
"Semper avarus eget"
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
kaks päevee yritetty nuhvin lootasta ottoo nokkapumpulle öljyy mutta ee onnistunna ja siihen on kaks syytä ja ensmäenen on se jotta öljyn pinta alempana kuin pumppu ja toinen pitäs tehä isommat lähtö reejät lootan kylykeen jotta ee ahistas,mutta suapi sillä öljyt mukavan harmooks kun aekasa jauhattaa. joten säiliö ylemmäks kuin pumppu eli pumpun piälle 20 cm imuputki ja paksu
aja millä ajat mutta majorilla loput
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Yhest kylkiropust ei taija sada tarpeeks virtausta, pitäis tehä monihaarainen rööri tai sitte yhtä reikää isontee riittävästi......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68