Etukuormaimelle oma hydaraulipumppu

Keskustelua Nuffield -traktoreista

Valvoja: automies560

Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 697
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255/2100/804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

10 Marras 2009, 14:14

Yksi konsti, tosin jo vähän vaativampi, on tehdä "suurteho" hydrauliikka; lisäpumppu käyttää silloin samaa peräöljyä kuin oma pumppu, ja sitten systeemiin kuuluu valintaventtiili jolla voi yhdistää nostolaitepumpun ja ulkopuolisen pumpun tuotot.
Tuollainen systeemi on ainakin 300-sarjan verkussa vakiona, kippikärry nousee melko liukkaasti yhdistetty tuotto ollessa kytkettynä. 8) Ja se onkin juuri etukuormaajatyöskentelyyn parhaimmillaan, nostolaitteet ei toimi silloin.

Hydrauliikkaahan on mukava rakennella, kunhan tietää mitä tekee ja mitoittaa putket ja letkut oikein, pumpun imulinjan tulee olla reilu läpimitaltaan samoin kuin lohkon vapaa paluu, sen pitää olla isompi kuin painepuolen linja ettei tule turhaa vastusta virtaukseen.
Avatar
automies560
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1546
Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

17 Marras 2009, 22:35

Noista pumpuista puheenollen, komea nuffi, mutta aika erikoisesti liitetty syöttöpumppu jakopäähän :?

Kuva
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

17 Marras 2009, 22:40

automies560 kirjoitti:Noista pumpuista puheenollen, komea nuffi, mutta aika erikoisesti liitetty syöttöpumppu jakopäähän :?

Kuva

Siinä on se koplingin suoja paikoillaan jota ei suomikoneissa juuri tapaa...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
automies560
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1546
Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

18 Marras 2009, 10:04

Noin näin minäkin sitä ajattelin, näytti vaan niinkuin siihen olis hitsattu joku pellinpala päälle.
Kuinkanhan yleisiä nämä ovat olleet, ja miksiköhän niitä ei olla meillä Suomessa nähty :?
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
Nuhvelentin veli
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1298
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
Paikkakunta: Peräpohjolan piiri

18 Marras 2009, 16:14

automies560 kirjoitti:Noin näin minäkin sitä ajattelin, näytti vaan niinkuin siihen olis hitsattu joku pellinpala päälle.
Kuinkanhan yleisiä nämä ovat olleet, ja miksiköhän niitä ei olla meillä Suomessa nähty :?
Liekö niitä on etes Suominuhveissa ollu? Itte en ainakaan ole koskaan törmänny moiseen peltikuppiin Nuhvin yhteydessä.

Näyttäs takana olevasta 3-mukisestakin puuttuvan moinen härpäke pumpun ja jakopään välistä.

Ei muuten löytyny kyseistä peltiä etes 10/42 & 10/60 Gaphorefista(varaosaluettelosta)kaan
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Avatar
automies560
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1546
Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

20 Marras 2009, 19:10

Kuva

Eräs sovellus keulapumpusta jälleen.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
kettu.k
Vitos -nuffisti
Viestit: 36
Liittynyt: 11 Helmi 2010, 17:54
NLCF r.y jäsen Nro: 264
Paikkakunta: hki/sysmä

13 Helmi 2010, 20:19

automies560 kirjoitti:Kuva

Eräs sovellus keulapumpusta jälleen.
mun nuffiin on laitettu tollanen oma nokkapumppu kaksitoimiselle kauhalle.ja takana ikkunan alla on hydrauliikkaöljysäiliö josta tulee tarvittavat nesteet,voihan se toki toimia omilla loota öljyilläkin,mut paremmin riittää boweri kun tekee etukuormaimelle omat vermeet.nostimma jokunen viikko sitten 900kg:n kuorman rekan lavetille,vähän ahisti,mut nousi.
Nuffield Universal Three vm60
chevy blazer-99
kawasaki vulcan 1500
hydrokopteri,veneitä ynm konehärveliä
jäsen no:264
jarsi
Kolmos -nuffisti
Viestit: 10
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 15:10
Paikkakunta: Ludvika

20 Helmi 2010, 07:07

Parikytkin ei vaikuta yhtään mitään :o Tässä tapauksessa kun olet päättänyt että asennat nokka pumpun koneeseesi , tuleekin mahtava peli
lumihommiin ei tarvi odotella öljyä sinne eikä tänne , edellyttää että
on riittävän kokoinen pumppu siellä edessä.
Vilkaiseppa minun kansiot voip löytyä aivan sopiv pumppukin
Käytettyä sekä Uutta :!:

http://kuvablogi.com/blog/5567/44/
http://kuvablogi.com/blog/5567/
jarsi
Kolmos -nuffisti
Viestit: 10
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 15:10
Paikkakunta: Ludvika

20 Helmi 2010, 07:18

automies560 kirjoitti:Kuva

Eräs sovellus keulapumpusta jälleen.
Olisko automies560 mittoja täälle kampiakselin keskiö laikalle
esim : ulkokehä/kehän syvennys/reikä jako/mille pulltikoolle/ ja niin päi pois ei tarvisi irroitella jos valmistaisi omiksi
keppa-nalle
Nelos -nuffisti
Viestit: 21
Liittynyt: 31 Tammi 2010, 20:33
Paikkakunta: Ristiina

20 Helmi 2010, 09:32

Erillishydrauliikka olis poikaa kun tarvii lumitöissä linkoa ja etukuormaajaa. Power majorissa ei edes valmista jakoventtiiliä kuormaajan hydrauliikalle.
Fordson power major -60
4/65 hakusessa

"Semper avarus eget"
ahven
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1470
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
NLCF r.y jäsen Nro: 267
Paikkakunta: JUUKA

26 Maalis 2014, 18:27

kaks päevee yritetty nuhvin lootasta ottoo nokkapumpulle öljyy mutta ee onnistunna ja siihen on kaks syytä ja ensmäenen on se jotta öljyn pinta alempana kuin pumppu ja toinen pitäs tehä isommat lähtö reejät lootan kylykeen jotta ee ahistas,mutta suapi sillä öljyt mukavan harmooks kun aekasa jauhattaa. joten säiliö ylemmäks kuin pumppu eli pumpun piälle 20 cm imuputki ja paksu
aja millä ajat mutta majorilla loput
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

26 Maalis 2014, 21:18

Yhest kylkiropust ei taija sada tarpeeks virtausta, pitäis tehä monihaarainen rööri tai sitte yhtä reikää isontee riittävästi......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Vastaa Viestiin