Moro!
Onkos tietoa kolmosen nostosylinterin männän halkaisijasta ynnä tiivisteiden mitoista. Käykö siihen minkään hydraulisylinterin tiivisteet vai onko ruvettava tilaamaan alkuperäiset?
Lieneekö tuo vika siinä sylinterissä. Ennen nostolaite hiipui hitaasti, kuului aina välillä narahus kun vaju vähän, nyt vajuu muutamassa sekunnissa alas. Tosin aikaisemmin ollut vähällä käytöllä ja pumpussakaan ei paineet ollu kovin kaksiset. No tehtiin pumppuremontti ja samalla vaihdoin tiivisteet myös venttiililohkoon. Nyt olen ajuellut hiekkaa takakuormaajalla ja on tuo hiipuminen yhtynyt ihan mahdottomaksi. Kovasti kuormitettaessa ruikkii joskus öljyä siitä reiästä, jossa kuuluis olla se nostolaitteen lukitustappi. Eikös se ole suunnilleen siinä kohdalla se nostosylinteri, tuli vaan mieleen jos se sylkee kuormittaessa männän välistä?
Vastauksia odotellen
Terveisin
-Heikki
Universal kolmosen hiipuva nostolaite
Valvoja: automies560
- UniversalDM4
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 906
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00
Mahtaakohan olla varoventtiilin jousi kuoleentunut. Epäilisin enempi varoventtiiliä, ja sen toimivuutta. Mitä se nostaa varsissa? Nouseeko tyhjäkäynnillä nokka ilmaan, jos tarpeeksi hiekkaa kauhassa? Entäs ne uudet tiivisteet venttiilohkossa....onko mahollista, että ne ei olleetkaan sopivaa materiaalia, vai oliko ne sellaiset, kun siihen kuuluu?
Samanlaista ongelmaa on mun kolmosella. Nostin valuu hissukseen alas ellei nosto ole koko ajan päällä. Olisin kiitollinen, jos joku voisi vihjailla mistä aloittaa vian paikannusta.
Takapään öljyt on ihan maitoa, jonka takia en oo paljoa uskaltanut koko traktoria käyttää ennen ku saan hankittua ne uudet 60 litraa. Mutta ei kai uudet öljyt kuitenkaan ongelmaa korjaa?
Takapään öljyt on ihan maitoa, jonka takia en oo paljoa uskaltanut koko traktoria käyttää ennen ku saan hankittua ne uudet 60 litraa. Mutta ei kai uudet öljyt kuitenkaan ongelmaa korjaa?
Moro!!
Kiitokset pikaisista vastauksista. Tiivisteet piti oleman hydrauliikan tiivisteitä, muistaakseni mittasin ylipaineventtiilin jousen lepopituuden ja se oli ihan ok. Ei se sen pumppuremontin jälkeen kyllä jaksa nostaa etusia tyhjäkäynnillä, ei se pumppu ihan uudenveroinen ole, mutta paljon reippaampi kuin ennen remonttia. Ei kai tuo pumppu vaikuta kuintenkaan tuohon hiipumiseen? Öljyt on kyllä aika huono, uudet olis jo valmiina vaan meinasin, jotta jos tarvii rassata vielä niin vaihtais sitte vasta uudet. Kyllä pysyy kuormaaja kauha hiekkaa täynnä ylhäällä jos on nosto päällä, mutta heti kun löysää niin alkaa vaipumaan. voishan se tietty olla niinkin jos siellä ylipaine venttiilissä on jotain likaa välissä, että vuottaa sitä kautta.
Mietin jos ottas sen repun kannen pois ja sais jollain lukittua sen nostosylinterin männän ja kuormittas sitten ja katsois mistä se ruikkii.
-Heikki
Kiitokset pikaisista vastauksista. Tiivisteet piti oleman hydrauliikan tiivisteitä, muistaakseni mittasin ylipaineventtiilin jousen lepopituuden ja se oli ihan ok. Ei se sen pumppuremontin jälkeen kyllä jaksa nostaa etusia tyhjäkäynnillä, ei se pumppu ihan uudenveroinen ole, mutta paljon reippaampi kuin ennen remonttia. Ei kai tuo pumppu vaikuta kuintenkaan tuohon hiipumiseen? Öljyt on kyllä aika huono, uudet olis jo valmiina vaan meinasin, jotta jos tarvii rassata vielä niin vaihtais sitte vasta uudet. Kyllä pysyy kuormaaja kauha hiekkaa täynnä ylhäällä jos on nosto päällä, mutta heti kun löysää niin alkaa vaipumaan. voishan se tietty olla niinkin jos siellä ylipaine venttiilissä on jotain likaa välissä, että vuottaa sitä kautta.
Mietin jos ottas sen repun kannen pois ja sais jollain lukittua sen nostosylinterin männän ja kuormittas sitten ja katsois mistä se ruikkii.
-Heikki
nostosylinterin vuoto tarkistetaan helpoin jos otetan kansi pois ja putsat öljyt pois männen päältä ja kansi kiini muutama pultti vaan sitten joku paino roikkuma varressa odota vähä ja taas auki jos on öljy männen päälle asia on selvä
Korjasin omaan kolmoseen tuon vian niin, että sorvautin mäntään uuden uran, johon etsin sopivan O-renkaan. Sylinterin naarmut hoonasin sileäksi. Sen jälkeen on pelannut hyvin. Jätin hiljan apulannan levittimen perään, se oli ylhäällä pari viikkoa eikä laskenut ollenkaan. Korjauksesta on jo useampi vuosi aikaa, eli on kestänyt. Oikean hyrraulisylinterin tiiviste olisi varmaan vielä parempi kuin pelkkä O-rengas.
Toisen romu on toisen aarre
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Joissakin sylintereissä käytetään o-rengasta myös järeämmissä koneissa, suuremmilla paineilla. O-renkaan kanssa kannattaa sorvata avuksi vaikka nailonista tukirenkaat ympärille, kestää paremmin.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Noita tukirenkaita saa myös valmiina, sorvaaminen on aika hankalaa
Ja se rengas aina paineettomalle puolelle
Ja se rengas aina paineettomalle puolelle
Mukana kuin peräpukama!