Työntövarren kiinnitys

Keskustelua Nuffield -traktoreista

Valvoja: automies560

Kalevi
Mini -nuhvisti
Viestit: 5
Liittynyt: 18 Tammi 2008, 12:23

28 Touko 2009, 10:48

Voikohan kuvassa olevan pultin ottaa pois vai tipahtaako koneen sisään joku osa? Työntövarren kiinnike irtosi hitsauksestaan ja olisi parempi hitsata uudelleen, jos olisi paremmin tilaa.
Onko hitsauksessa mitään huomioitavaa?
Kiitos vastauksesta.
[img]http://kuvablogi.com/nayta/thmb/img1953495.jpg
[/img]
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

28 Touko 2009, 12:55

Eipä näytä toimivan tuo kuvan linkitys :wink: Onko belleville systeemi tuossa työntövarren kiinnikkeessä :?: jos on niin voit ottaa koko systeemin pois ja korjata irtaallaan. Tässä kuva belleville laitteesta http://kuvablogi.com/nayta/1910473/
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Kalevi
Mini -nuhvisti
Viestit: 5
Liittynyt: 18 Tammi 2008, 12:23

28 Touko 2009, 16:27

Kiinnikkeen runkoon hitsattu korvake irtosi hitsuksestaan. Ei näytä Karin kuvan mukaiselta osalta. Eli rungossa on korvake ja siinä vaakasuora pultti kiinnikkeeseen ja sitten toinen paksu pultti menee takakopan läpi.
Kuva tulee kaiketi ainakin näkyviin, kun kopioi linkin osoiteriville, jos ei vieläkään muuten onnistunut.

http://kuvablogi.com/nayta/1953791/
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

28 Touko 2009, 20:35

Tässä lisää kuvia ko.laitteesta. Minun mielestäni on kyse samanlaisesta kuin tuo minun irtaalla oleva, mutta näyttäs että on tehty omia sovellutuksia. http://kuvablogi.com/nayta/1954290/ Ensimmäisessä kuvassa lähes kunnossa oleva,vain tunnustelian tappi uupuu. Toisessa kuvassa korvakko poistettu, korvakko kiinnitetään mutterilla ja alapää tapilla. Minullakin tuo tapin korvakko lohjennut, mutta laitan tuosta leukusta uuden.
Pitää huomenna kuvata irrallan oleva toisesta kulmasta, niin näkyy paremmin tuo mutteri millä jousipakka kiristetään. Voit huoletta ottaa koko laitteen irti, mitään ei pääse tippumaan peräkopan sisälle. Minulla olis tuosta belleville laitteesta räjäytyskuvatkin ja korjaus seloste, jos kiinnostaa niin laita yv:llä sähköpostiosoite , laitan kuvat sitä kautta.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

30 Touko 2009, 18:25

Lisää kuvia belleville laitteesta http://kuvablogi.com/nayta/1957598/
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Kalevi
Mini -nuhvisti
Viestit: 5
Liittynyt: 18 Tammi 2008, 12:23

31 Touko 2009, 11:01

Pitäkö öljyjä laskea vähemmäksi, jos poistan sen Belleville-osan? Muutenhan runkoon ei irronnutta korvaketta saa kunnolla hitsattua.
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

31 Touko 2009, 11:23

Jos otat pelkän jousipakan pois niin öljyä ei tarvi laskea pois mutta jos
irrotat myös tuon voimanottoakselin laakeriosan niin sitten sieltä jo varpaillekkin öljyä tulee
Nyt vaan voi olla hieman fiftisixti tuon hitsauksen onnistumisen kanssa
kuten on käyny edellisenkin hitsarin jäljiltä, sillä nuo valut on aika hankalia
Mutta eihän ole iso vaiva koittaa kuin käy
Mukana kuin peräpukama!
Avatar
pa_turpeinen
Nuhvitietäjä
Viestit: 393
Liittynyt: 07 Maalis 2010, 07:23
Konekalustoani: case ih 4230 mx pro -98 valmet 361d -62 comanche bull2 300cc 4x4 -08 ja paljon työlaitteita 50 luvulta 90 luvulle ja lisää haetaan koko ajan
Paikkakunta: pudasjärvi

05 Huhti 2010, 07:08

Kalevi kirjoitti:Voikohan kuvassa olevan pultin ottaa pois vai tipahtaako koneen sisään joku osa? Työntövarren kiinnike irtosi hitsauksestaan ja olisi parempi hitsata uudelleen, jos olisi paremmin tilaa.
Onko hitsauksessa mitään huomioitavaa?
Kiitos vastauksesta.
[img]http://kuvablogi.com/nayta/thmb/img1953495.jpg
[/img]
toi on ilmeisesti leukusta, montako levyä tossa oli
ei riemulla rajaa ku saa leukulla ajaa
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

05 Huhti 2010, 08:20

pa_turpeinen kirjoitti:
Kalevi kirjoitti:Voikohan kuvassa olevan pultin ottaa pois vai tipahtaako koneen sisään joku osa? Työntövarren kiinnike irtosi hitsauksestaan ja olisi parempi hitsata uudelleen, jos olisi paremmin tilaa.
Onko hitsauksessa mitään huomioitavaa?
Kiitos vastauksesta.
[img]http://kuvablogi.com/nayta/thmb/img1953495.jpg
[/img]
toi on ilmeisesti leukusta, montako levyä tossa oli
Ei ole leukusta, olisko kymppimallin nuhvista.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Vastaa Viestiin