Voikohan kuvassa olevan pultin ottaa pois vai tipahtaako koneen sisään joku osa? Työntövarren kiinnike irtosi hitsauksestaan ja olisi parempi hitsata uudelleen, jos olisi paremmin tilaa.
Onko hitsauksessa mitään huomioitavaa?
Kiitos vastauksesta.
[img]http://kuvablogi.com/nayta/thmb/img1953495.jpg
[/img]
Työntövarren kiinnitys
Valvoja: automies560
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Eipä näytä toimivan tuo kuvan linkitys Onko belleville systeemi tuossa työntövarren kiinnikkeessä jos on niin voit ottaa koko systeemin pois ja korjata irtaallaan. Tässä kuva belleville laitteesta http://kuvablogi.com/nayta/1910473/
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Kiinnikkeen runkoon hitsattu korvake irtosi hitsuksestaan. Ei näytä Karin kuvan mukaiselta osalta. Eli rungossa on korvake ja siinä vaakasuora pultti kiinnikkeeseen ja sitten toinen paksu pultti menee takakopan läpi.
Kuva tulee kaiketi ainakin näkyviin, kun kopioi linkin osoiteriville, jos ei vieläkään muuten onnistunut.
http://kuvablogi.com/nayta/1953791/
Kuva tulee kaiketi ainakin näkyviin, kun kopioi linkin osoiteriville, jos ei vieläkään muuten onnistunut.
http://kuvablogi.com/nayta/1953791/
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tässä lisää kuvia ko.laitteesta. Minun mielestäni on kyse samanlaisesta kuin tuo minun irtaalla oleva, mutta näyttäs että on tehty omia sovellutuksia. http://kuvablogi.com/nayta/1954290/ Ensimmäisessä kuvassa lähes kunnossa oleva,vain tunnustelian tappi uupuu. Toisessa kuvassa korvakko poistettu, korvakko kiinnitetään mutterilla ja alapää tapilla. Minullakin tuo tapin korvakko lohjennut, mutta laitan tuosta leukusta uuden.
Pitää huomenna kuvata irrallan oleva toisesta kulmasta, niin näkyy paremmin tuo mutteri millä jousipakka kiristetään. Voit huoletta ottaa koko laitteen irti, mitään ei pääse tippumaan peräkopan sisälle. Minulla olis tuosta belleville laitteesta räjäytyskuvatkin ja korjaus seloste, jos kiinnostaa niin laita yv:llä sähköpostiosoite , laitan kuvat sitä kautta.
Pitää huomenna kuvata irrallan oleva toisesta kulmasta, niin näkyy paremmin tuo mutteri millä jousipakka kiristetään. Voit huoletta ottaa koko laitteen irti, mitään ei pääse tippumaan peräkopan sisälle. Minulla olis tuosta belleville laitteesta räjäytyskuvatkin ja korjaus seloste, jos kiinnostaa niin laita yv:llä sähköpostiosoite , laitan kuvat sitä kautta.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Lisää kuvia belleville laitteesta http://kuvablogi.com/nayta/1957598/
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Jos otat pelkän jousipakan pois niin öljyä ei tarvi laskea pois mutta jos
irrotat myös tuon voimanottoakselin laakeriosan niin sitten sieltä jo varpaillekkin öljyä tulee
Nyt vaan voi olla hieman fiftisixti tuon hitsauksen onnistumisen kanssa
kuten on käyny edellisenkin hitsarin jäljiltä, sillä nuo valut on aika hankalia
Mutta eihän ole iso vaiva koittaa kuin käy
irrotat myös tuon voimanottoakselin laakeriosan niin sitten sieltä jo varpaillekkin öljyä tulee
Nyt vaan voi olla hieman fiftisixti tuon hitsauksen onnistumisen kanssa
kuten on käyny edellisenkin hitsarin jäljiltä, sillä nuo valut on aika hankalia
Mutta eihän ole iso vaiva koittaa kuin käy
Mukana kuin peräpukama!
- pa_turpeinen
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 393
- Liittynyt: 07 Maalis 2010, 07:23
- Konekalustoani: case ih 4230 mx pro -98 valmet 361d -62 comanche bull2 300cc 4x4 -08 ja paljon työlaitteita 50 luvulta 90 luvulle ja lisää haetaan koko ajan
- Paikkakunta: pudasjärvi
toi on ilmeisesti leukusta, montako levyä tossa oliKalevi kirjoitti:Voikohan kuvassa olevan pultin ottaa pois vai tipahtaako koneen sisään joku osa? Työntövarren kiinnike irtosi hitsauksestaan ja olisi parempi hitsata uudelleen, jos olisi paremmin tilaa.
Onko hitsauksessa mitään huomioitavaa?
Kiitos vastauksesta.
[img]http://kuvablogi.com/nayta/thmb/img1953495.jpg
[/img]
ei riemulla rajaa ku saa leukulla ajaa
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Ei ole leukusta, olisko kymppimallin nuhvista.pa_turpeinen kirjoitti:toi on ilmeisesti leukusta, montako levyä tossa oliKalevi kirjoitti:Voikohan kuvassa olevan pultin ottaa pois vai tipahtaako koneen sisään joku osa? Työntövarren kiinnike irtosi hitsauksestaan ja olisi parempi hitsata uudelleen, jos olisi paremmin tilaa.
Onko hitsauksessa mitään huomioitavaa?
Kiitos vastauksesta.
[img]http://kuvablogi.com/nayta/thmb/img1953495.jpg
[/img]
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !