460 turbotus
Valvoja: automies560
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 96
- Liittynyt: 27 Maalis 2007, 21:59
elikkäs tässä nyt löytyi semmoinen näppäränkokoinen Holset, ja Nuhvelentin kesän kiihotuskilpailun voitto on aika heikoissa kantimissa ilmeisen kilpavarustelun tuloksena... Jotenkas onkos kukaan turbottanut nuhvettia, jos on niin kiinnostaisi lähinnä mistä solmulle on otettu öljy ja minkälaisen ahtopaineen nuhvin kone kestää käytössä, reippaasti alle puolen kilon arvelisin itse... Moottori on sisuskaluiltaan täysin vakio, mitä nyt männät ja putket vaihdettu oletettavasti alle 300 tuntia sitten... vastauksia kaipaillen
mies kysyi kaiulta: Ostanko Nuhvin vai Majorin? ja kaiku vastasi: VAI MAJORIN!
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Papattajien ajoringissä on mukana turbotettu 10/60 Nuffield.
Pakosarja käännetty ylösalaisin ja öljy on otettu siitä "öljytukista", jossa painemittarikin on kiinni. Paluuta en muista.
http://www.nuhvi.net/gallery/main.php?g2_itemId=3594
Pakosarja käännetty ylösalaisin ja öljy on otettu siitä "öljytukista", jossa painemittarikin on kiinni. Paluuta en muista.
http://www.nuhvi.net/gallery/main.php?g2_itemId=3594
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1298
- Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
- Paikkakunta: Peräpohjolan piiri
Näin sitä itsekin esitin, mutta velipoika oli vähän eri linjoilla. Katsotaan, että minkälaiseen kompromissiin tässä päästään.
Öljyn paluukierto häätyy suunnitella sitten erikseen, kun saa tuon solmun pultattua pakoputkeen.
Öljyn paluukierto häätyy suunnitella sitten erikseen, kun saa tuon solmun pultattua pakoputkeen.
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Siihen sivupeltiin reikä ja paikka letkulle mistä huohotinkin lähtee,saa venttiilinnostajat kuumaa öljyä...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 91
- Liittynyt: 11 Joulu 2008, 15:19
- Konekalustoani: 4/65 Nuffield, Chevy van 6.5TD, Yamaha Phazer GT 500, Wellcraft 195+OMC Ford 460/king cobra.
- Paikkakunta: Lappeenranta
Entäpä ne paineet.. Meillä on ollu samansuuntaisia ajatuksia 4/65:n suhteen. Puolen kilon painetta voisi ehkä kokeilla, etenkin kun käyttö on suht kevyttä. Coolerin kun saisi sopimaan johonkin nätisti.
Henk. koht. vetäisin paluun teräsputkella öljypohjaan, pinnan yläpuolelle. Se kun voi tuo ölppä mennä aika jäykäksi kuuleman mukaan, kovassa vedossa siis. Eri asia, kuumentaako nuhvi matalilla paineilla mitään kovin paljoa.
Oon kuitenkin nähny kuvan turbokuplan ahtimesta ajon jälkeen, kun ahdin hehkuu punaisena. eristetty, mutta eristeen raosta näkyy kiiluva ahdin.
Henk. koht. vetäisin paluun teräsputkella öljypohjaan, pinnan yläpuolelle. Se kun voi tuo ölppä mennä aika jäykäksi kuuleman mukaan, kovassa vedossa siis. Eri asia, kuumentaako nuhvi matalilla paineilla mitään kovin paljoa.
Oon kuitenkin nähny kuvan turbokuplan ahtimesta ajon jälkeen, kun ahdin hehkuu punaisena. eristetty, mutta eristeen raosta näkyy kiiluva ahdin.
Nuffield 4/65 etukuormaajalla ja muita pärpättimiä.
0,5 baria on turvallinen arvo. Tuolla paineella ei cooleria minusta tarvita. Ahtimen mitoitus on yksi kestävyyden edellytys. Liian pieni ahdin kuristaa pakopuolta ja koneeseen tulee ylimääräistä lämpökuormaa. Vaikutus on sama kuin ajaisi pakokaasujarru päällä.
Ilo alkaa kilosta ja sitten siitä cooleristakin on todellista hyötyä. Dieselin ahtimet ei käy niin kuumana kuin bensakoneissa. Jos ruiskutus on kunnossa, niin punahehku on aika harvinaista, omalle kohdalle ei ole ikinä tullut vastaan.
Ilo alkaa kilosta ja sitten siitä cooleristakin on todellista hyötyä. Dieselin ahtimet ei käy niin kuumana kuin bensakoneissa. Jos ruiskutus on kunnossa, niin punahehku on aika harvinaista, omalle kohdalle ei ole ikinä tullut vastaan.
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 91
- Liittynyt: 11 Joulu 2008, 15:19
- Konekalustoani: 4/65 Nuffield, Chevy van 6.5TD, Yamaha Phazer GT 500, Wellcraft 195+OMC Ford 460/king cobra.
- Paikkakunta: Lappeenranta
Joo, luulen että kyiseisen kuplan seokset oli vähän mitä sattuu siinä vaiheessa projektia.
Toinen mikä hehkuu punaisena, on oman nuhvin tarvikepakoputki. Änkkärin puolesta välistä paloi heti kättelyssä maalit ja metsäkärryn vedossa siihen tulee punainen täplä. Pitänee etsiä parempi putki tilalle, tuon täytyy jo ahistaa.
Toinen mikä hehkuu punaisena, on oman nuhvin tarvikepakoputki. Änkkärin puolesta välistä paloi heti kättelyssä maalit ja metsäkärryn vedossa siihen tulee punainen täplä. Pitänee etsiä parempi putki tilalle, tuon täytyy jo ahistaa.
Nuffield 4/65 etukuormaajalla ja muita pärpättimiä.
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
hehkuu se tuossa pajerossakin ahdin ja osa pakosarjaa punaisena,
eikä tarvi kuin kiskoa traileria muutaman kiihytyksen verran
eikä tarvi kuin kiskoa traileria muutaman kiihytyksen verran
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
elekee viritellä ee ne muutenkaa kestä sanon kokemuksesta 135/km täysillä ja takas lavetilla he he eekä muuta että ee ies vi---a vielä sua nähä huomenna nuhvi per---e minkä mulle teit
aja millä ajat mutta majorilla loput
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Minähänhän sanoin ahven sulle että kietaset siitä viottuneesta pytystä
tulpanjohon solmuun ja menoksi vaan
Ei se kutonen joka pyttyä kaipaa ja matka on silti sama ajo 3:lla, 4:llä tai vaikka 8 pyttysellä
tulpanjohon solmuun ja menoksi vaan
Ei se kutonen joka pyttyä kaipaa ja matka on silti sama ajo 3:lla, 4:llä tai vaikka 8 pyttysellä
Mukana kuin peräpukama!
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
taes olla parempi kun ee ajellu tuon enempee hajonnu se oes totaalisesti jos vaekka mitä ois solominna.no taetaa pittee ruveta ehtii oekkeeta rattorii jotka on tehty ajoo varten
aja millä ajat mutta majorilla loput