apuja kaivattaisiin syöttöpumppu ilmeisesti hajos..

Keskustelua Nuffield -traktoreista

Valvoja: automies560

nuffield
Proto suunnittelija
Viestit: 131
Liittynyt: 26 Kesä 2007, 19:42
Paikkakunta: riihimäki

24 Maalis 2009, 13:41

kuka osais auttaa pumpun kanssa ongelma aamulla nuhvi pärähti normaalisti käyntiin mutta sammui heti melkein käynnistyksen jälkeen eikä käynnisty siirtopumpulta tulee polttoine syöttöpumpulle mutta ei kulje siitä suuttimille on lämpöisessä eli ei jäätymis ongelmaa.apua :(
Viimeksi muokannut nuffield, 24 Maalis 2009, 21:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

24 Maalis 2009, 14:25

Onko pumpussa öljyä ja koska vaihdettu/lisätty?

Sammutusvivun asento, loksahtaako pumpun sisällä kun sitä liikuttaa, tuntuuko vastusta kun ilman vaijeria liikuttaa? Auttaako pakkosyöttö?

Jos noista läksisi vianhakuun. Rivipumppu harvoin särkyy kerralla, vika yleisesti on jumineessa sammuttimen vivustossa.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
nuffield
Proto suunnittelija
Viestit: 131
Liittynyt: 26 Kesä 2007, 19:42
Paikkakunta: riihimäki

24 Maalis 2009, 14:44

Nuffieldmaster kirjoitti:Onko pumpussa öljyä ja koska vaihdettu/lisätty?

Sammutusvivun asento, loksahtaako pumpun sisällä kun sitä liikuttaa, tuntuuko vastusta kun ilman vaijeria liikuttaa? Auttaako pakkosyöttö?

Jos noista läksisi vianhakuun. Rivipumppu harvoin särkyy kerralla, vika yleisesti on jumineessa sammuttimen vivustossa.
öljyt on kesällä vaihdettu ja on öljyä,täytyy mennä tarkistamaan noi sammutin vivut mutta kurkkasin siitä tarkistus luukusta niin kyllä siellä tanko liikku kun vivusta veti..
nuffield
Proto suunnittelija
Viestit: 131
Liittynyt: 26 Kesä 2007, 19:42
Paikkakunta: riihimäki

24 Maalis 2009, 15:59

juu kyllä noi on nyt tarkistettu..aamulla tuli käynnistettyä toi bensalla ja hiton moinen kolina onko tuo normaalia sen jälkeen kun se oli sammunut..mitäs sitten otanko pumpun ja vien sen huoltoon.
Velu

24 Maalis 2009, 16:14

Jos on bensaa reilummin polttoaineessa niin kolinakuuluu varmaan asiaan. Bensa huonontaa syttyvyyttä.
nuffield
Proto suunnittelija
Viestit: 131
Liittynyt: 26 Kesä 2007, 19:42
Paikkakunta: riihimäki

24 Maalis 2009, 17:44

juu kokeilin piruuttani tuota bensa käynnistystä sen jälkeen kun sammu..irrotan pumpun aamulla ja katson mitä se on syönyt voisko sieltä olla jotain sammutin vipuja irti mitä ei tästä tarkistus luukusta näe?
nuffield
Proto suunnittelija
Viestit: 131
Liittynyt: 26 Kesä 2007, 19:42
Paikkakunta: riihimäki

25 Maalis 2009, 14:33

pumppu on auki eikä ole irronneita vipuja..voin laittaa masterille kuvaa niin kertokaa viisaat mitä pitäs tehdä??
nisu
Nuhvitietäjä
Viestit: 373
Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

25 Maalis 2009, 18:36

Käytitkö pakkosyötön nuppia silloin kun se pärähti käyntii ja sammui
saman tien? Pakkosyöttö nupilla on taipumus joskus jäädä pohjaan
jolloin moot. sammuu, nuppi nousee ylös kun nykäsee sammutin
vivusta ,tämä onnistuu käynistäesäkin kun huomaa että moot. ryntää
,mutta samantie rupiaa kierokset hyytyyn ,niin ei muutakon äkkiä
käyttää samutinta päällä niin moot. jää käyntiin. :shock:
nuffield
Proto suunnittelija
Viestit: 131
Liittynyt: 26 Kesä 2007, 19:42
Paikkakunta: riihimäki

25 Maalis 2009, 19:08

nisu kirjoitti:Käytitkö pakkosyötön nuppia silloin kun se pärähti käyntii ja sammui
saman tien? Pakkosyöttö nupilla on taipumus joskus jäädä pohjaan
jolloin moot. sammuu, nuppi nousee ylös kun nykäsee sammutin
vivusta ,tämä onnistuu käynistäesäkin kun huomaa että moot. ryntää
,mutta samantie rupiaa kierokset hyytyyn ,niin ei muutakon äkkiä
käyttää samutinta päällä niin moot. jää käyntiin. :shock:
ei mitään tuommoista..en tiedä mikä vaivaa venttiili koneisto käyty läpi vivut ym ei löydy mitään järkevää selitystä tuolle pumpulle huomenna kokeilen vielä kerran ja jos ei toimi niin sitten lähti huoltoon..
sompio
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 930
Liittynyt: 20 Syys 2008, 17:22
NLCF r.y jäsen Nro: 110
Paikkakunta: Kangasniemi

25 Maalis 2009, 20:28

Ilimeisesti oot tarkastanu ajotuksen ettee oo pahasti pielessä, elikkä jakopiä sekasi.
Kokkeeleppa laettoo ajotusmerkit niin, että on reeppaasti ennen ykkösen ruiskutushetkee ja ota pumpusta ykkössylinterille lähtevän suihkuputken juuressa olovalta vastapaene elementiltä jousi ja laatanen poes ja pistä elementin runko paekolleen ja kokkeele tullooko siirtopumpulla pumpatessa löpövä suihkuputken lähöstä jos ee niin on taennu bensiini tehhä tehtäväsä.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

25 Maalis 2009, 22:15

Minkä on nuffin tyyppi :?: Mulla tuossa 10/42:sessa ja 4/65 sellainen ongelma, kun starttasin pakkosyöttö päällä ja löysäsin kaasu liian äkkiä niin kone sammui eikä lähtenyt uudestaan käyntii vaikka kuinka starttas.
Jäi pakkosyöttö nappi pohjaan eikä palautunut normaalisti, vedin namiskan ulos , kaasu pohjaan ,uudelleen pakkosyöttö päälle, starttasin, annoin koneen ottaa kierrokset kunnolla ennenkuin löysäsin kaasua ja kas kummaa, kone rupes käymään oikein.
Tämän jälkeen olen laittanut wd-40:stä pakkosyöttö namiskaa ja namiska rupes palautumaan kunnolla, pitääpä käydä huomenna kokeilemassa pelaako vielä.
Noissa vanhemissa kolmosissa ei tätä ongelmaa ole ollut
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

26 Maalis 2009, 07:15

Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
nuffield
Proto suunnittelija
Viestit: 131
Liittynyt: 26 Kesä 2007, 19:42
Paikkakunta: riihimäki

26 Maalis 2009, 13:12

koitin vielä pumppua ja tilanne oli sama ei toimi piruuttani vaihdoin vielä siirtopumpun jos paineet olis ollu heikot mutta eikä mitään eloo..mutta nyt pumppu on kiikutettu huoltoon ja saas nähdä mitä siitä löytyy.
nuffield
Proto suunnittelija
Viestit: 131
Liittynyt: 26 Kesä 2007, 19:42
Paikkakunta: riihimäki

26 Maalis 2009, 13:34

sompio kirjoitti:Ilimeisesti oot tarkastanu ajotuksen ettee oo pahasti pielessä, elikkä jakopiä sekasi.
Kokkeeleppa laettoo ajotusmerkit niin, että on reeppaasti ennen ykkösen ruiskutushetkee ja ota pumpusta ykkössylinterille lähtevän suihkuputken juuressa olovalta vastapaene elementiltä jousi ja laatanen poes ja pistä elementin runko paekolleen ja kokkeele tullooko siirtopumpulla pumpatessa löpövä suihkuputken lähöstä jos ee niin on taennu bensiini tehhä tehtäväsä.
juu ajoitus ok.kyllä kaikki jipot ja muut koitettiin mutta kun ei mitään niin parempi viedä semmoselle ketä niistä jotain ymmärtää..pensaa en ole löpöön sekoittanut vaan suihkutin ilma putkesta nähdäkseni että käynnistyykö ollenkaan.
nuffield
Proto suunnittelija
Viestit: 131
Liittynyt: 26 Kesä 2007, 19:42
Paikkakunta: riihimäki

31 Maalis 2009, 13:24

aamulla hain pumpun huollosta eikä mitään semmosta vikaa mikä olis käymään lähtöä haitannut..alkaa usko loppuun ei käy vieläkään eli pumppu ollu penkissä ja säädetty uus siirtopumppu ei polttoaine vuotoja eikä tukoksia on ilmattu moneen kertaan en usko että polttoaineessa olis vikaa onhan se sillä tähänkin asti toiminut..onko muuten hyviä vinkkejä??taidan koittaa vielä pilotilla.
Vastaa Viestiin