Keula ilmassa...
Valvoja: automies560
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Tietääkö kukaan mikä on nuffieldin painojakauma? On tosiaankin kevytkeulainen, vaikka on isompi kuin valmet, niin ei meinaa äkeen kanssa kääntyä pihamaalla kun keula on niin kevyt, valmet taas pitää nokan tukevasti maassa...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Tommonen se on, ei se keulaa ilmaan asti nosta, mutta keventää keulaa rankasti.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Jaaha, että tommonen äes.Kevyt se nuffin keula tosiaan on verraten muihin traktoreihin.(onko suhteessa missään merkissä noin kevyttä keulapäätä)?
Siinäpä sen vetokyvyn salaisuus piileekin, kun paino on takapyörillä.
Mukavahan se on kevyellä ohjauksella ajella, vai mitä?
Siinäpä sen vetokyvyn salaisuus piileekin, kun paino on takapyörillä.
Mukavahan se on kevyellä ohjauksella ajella, vai mitä?
Paljon elämässä säästää kun Nuffilla päästää
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
pitihän se märälle pellolle mennä, ei uskallus riittänyt pitkälle, kun rupesi painumaan... Sen verran kokeilin, että nyt tietää voimaa pellin alta löytyvän!
Videon pätkee aiheesta: http://www.youtube.com/watch?v=Xq-igdRAlMk
Videon pätkee aiheesta: http://www.youtube.com/watch?v=Xq-igdRAlMk
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Niinkuin jo sanoin VOIMAA ON!
Nyt tuossa nostin varpajyrät ylemmä mitä valmetilla ajellessa ja hyvin veti. Valmet tarvii paljon pienemmän vaihteen ja matalemman työskentelysyvyyden, muuten hyytyy... Äsken ei traktori hyytynyt (vaihde 4) vaan pito loppui kun rupesi uppoamaan (siinä kohtaa missä pysäytin taaempana). Kokeilin lähteä "toisella vedolla" vitosella, mutta ei se jaksanut joka on normaalia!
Kyllä tuntui potila kevyeltä naffiildin peräs
Nyt tuossa nostin varpajyrät ylemmä mitä valmetilla ajellessa ja hyvin veti. Valmet tarvii paljon pienemmän vaihteen ja matalemman työskentelysyvyyden, muuten hyytyy... Äsken ei traktori hyytynyt (vaihde 4) vaan pito loppui kun rupesi uppoamaan (siinä kohtaa missä pysäytin taaempana). Kokeilin lähteä "toisella vedolla" vitosella, mutta ei se jaksanut joka on normaalia!
Kyllä tuntui potila kevyeltä naffiildin peräs
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Fordson Super Major etupyörillä 35,57% kok.painosta.
MF 165S etupyörillä 37,3%
Valmet 500 etupyörillä 37,72%
Nuffield 460 ja 10/60 etupyörillä 38%
Aika ratkaisevaa traktorin nokan ylösnousemisessa on tosiaan nostolaitteen vetovarsien "silmien" etäisyydellä taka-akselin keskeltä, josta ESM:kin tuolla aiemmin jo tarkoitti.
MF 165S etupyörillä 37,3%
Valmet 500 etupyörillä 37,72%
Nuffield 460 ja 10/60 etupyörillä 38%
Aika ratkaisevaa traktorin nokan ylösnousemisessa on tosiaan nostolaitteen vetovarsien "silmien" etäisyydellä taka-akselin keskeltä, josta ESM:kin tuolla aiemmin jo tarkoitti.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Joo kiitos tiedoista! Tuossa vielä lisää volvon pitkät vetovarret sitä tunnetta
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- UniversalDM4
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 906
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00
Monta kertaa tulet vielä hämmästymään, mistä Nuffi vielä nousee ylös, nimenomaan etuperin. Aika vaikeaa on saada äkeen kanssa pellolle jumiin. Siinä vaiheessa, kun meinaa jäädä jumiin, niin perävehkeet ylös ja koneeseen max.bofortti, yleensä siinä vaiheessa etupyörät nousee lutakon pinnalle ja taas mennään. Siihen mihin pikkuvaihteilla jää kiinni, pääsee vielä nelosella poisNuffieldmaster kirjoitti:pitihän se märälle pellolle mennä, ei uskallus riittänyt pitkälle, kun rupesi painumaan... Sen verran kokeilin, että nyt tietää voimaa pellin alta löytyvän!
Videon pätkee aiheesta: http://www.youtube.com/watch?v=Xq-igdRAlMk
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Voi olla, mutta pellontiivistymistä välttäen en ajanut traktorilla pidemmälle. Toki se olisi nuffin kantanut, mutta odotellaan rauhassa kuivumista!UniversalDM4 kirjoitti:Monta kertaa tulet vielä hämmästymään, mistä Nuffi vielä nousee ylös, nimenomaan etuperin. Aika vaikeaa on saada äkeen kanssa pellolle jumiin. Siinä vaiheessa, kun meinaa jäädä jumiin, niin perävehkeet ylös ja koneeseen max.bofortti, yleensä siinä vaiheessa etupyörät nousee lutakon pinnalle ja taas mennään. Siihen mihin pikkuvaihteilla jää kiinni, pääsee vielä nelosella poisNuffieldmaster kirjoitti:pitihän se märälle pellolle mennä, ei uskallus riittänyt pitkälle, kun rupesi painumaan... Sen verran kokeilin, että nyt tietää voimaa pellin alta löytyvän!
Videon pätkee aiheesta: http://www.youtube.com/watch?v=Xq-igdRAlMk
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Tuli tuossa kokeiltua...
Ei 3. nuffe kantanut kun 400 kiloa apulantaa lantatalikossa... olishan siihen toki saanut enemmänkin vaaan kun sen jälkeen nostolaitteet nostaa väärin päin .
oliskohan etupainon paikka?
Ei 3. nuffe kantanut kun 400 kiloa apulantaa lantatalikossa... olishan siihen toki saanut enemmänkin vaaan kun sen jälkeen nostolaitteet nostaa väärin päin .
oliskohan etupainon paikka?
- UniversalDM4
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 906
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00
Niin siinä tulee se talikon paino ja nostettavaksi...Nuutu kirjoitti:Tuli tuossa kokeiltua...
Ei 3. nuffe kantanut kun 400 kiloa apulantaa lantatalikossa... olishan siihen toki saanut enemmänkin vaaan kun sen jälkeen nostolaitteet nostaa väärin päin .
oliskohan etupainon paikka?