Nuffield 10/60 moottorin laakerit

Keskustelua Nuffield -traktoreista

Valvoja: automies560

kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

19 Touko 2008, 12:51

Korjausohjekirjan tilasin numerosta 0400-459892 hinta 45€ + toimituskulut.Tuli vajaassa viikossa.
Sama kirja 10/42 -10/60 kuin myös 3/45-4/65:een.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

19 Touko 2008, 21:36

vaikuttaa uudelta 10/60:ksi

onko moottorissasi ohjaustehostajan pumppu ruiskutuspumpun alapuolella jakopäässä? :?:

tosiaan kampiakselin paksuus muuttuu suuremmaksi ainakin 4/65 ja 384
siitä uudemmat 98mm leylandit on vielä pitempi-iskuisia 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
ttk
Mini -nuhvisti
Viestit: 9
Liittynyt: 18 Touko 2008, 16:07
Paikkakunta: hollola

19 Touko 2008, 21:44

Tänään kasasin koneen. Tarkistin 1. sylinterin kiertokangen laakerin, joka mielestäni oli käyttökelpoinen (hieman metallia, mutta ei värimuunnoksia). Öljypohjassa olleen reijän, josta raidetangon nivel meni läpi, korjasin pellinpalalla. 15/40 SAE öljyt koneeseen ja käymään. Öljynpaine on kylmänä 5 ja lämpimänä 3 kg/cm2 koneen käydessä tyhjäkäyntiä.(luultavasti paineet ovat riittävät). Käyntiääni normaali. Osille jotka löysin öljypohjasta en löytänyt puuttuvaa paikkaa. Tästä lähtien tarkistan hieman useammin, että raidetangon mutterit ovat paikoillaa.
Edelleen haluaisin ostaa öljypohjan jos jollakin on myynnissä.
ttk
Mini -nuhvisti
Viestit: 9
Liittynyt: 18 Touko 2008, 16:07
Paikkakunta: hollola

20 Touko 2008, 07:01

Ei ole ohjaustehostajaa tässä mallissa. Jakopää näytti olevan ketjulla. Jos kone toimii näin nätisti, en näe syytä suurempaan remonttiin. Toki öljypohjan meinaan uusia. Jos jollakin on nurkissa vaikka hieman hitsattu, mutta tiivis olisin kiinnostunut ostamaan sen.
Voisin harkita ostaa kimppa varaosa nuffin, jos jollakin on tiedossa. Näin saataisiin varaosia hieman halvemmalla molemmat.
Raidetanko oli irronnut kesken kaivuun ja kääntynyt koneen alle rikkoen öljypohjan. Että olkaapa tarkkoja muut kaivurin omistajat, että raidetangot ovat kunnossa.
10/60 TenSpeed
Nuhvitietäjä
Viestit: 353
Liittynyt: 12 Huhti 2007, 09:01
NLCF r.y jäsen Nro: 008
Paikkakunta: Kontiolahti

20 Touko 2008, 07:59

Oisko ideaa laittaa öljynpainevalo paikkaan mistä se näkys sillon kun kaivetaan, eihän nuhvissa alkujaan ole mitään oljynpainevaloja mutta eikai se olis kovin suuri raiskaus.
NUFFIELD 10/60 vm -65
DAVID BROWN 25D VM-54
FERGUSON TEF-20 vm -55
FIAT+HYMAS KAIVURI vm-64
DNEPR 650 SIVUVAUNULLA vm -70
PAPPA TUNTURI AUTOMAATTI vm-73
+ muut ns, kolhoosi koneet
Jusi
Kutos -nuffisti
Viestit: 73
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 17:09
Paikkakunta: Perniö

20 Touko 2008, 21:33

Ne kuusiokoloruuvit on todennäköisesti jakoketjun kiristäjästä, ehkä kannattaa vilkaista jakopäähän. Moottori ei ole alkuperäinen 10/60:ssä on ratasjakopää alkuaan.
Vastaa Viestiin