Korjausohjekirjan tilasin numerosta 0400-459892 hinta 45€ + toimituskulut.Tuli vajaassa viikossa.
Sama kirja 10/42 -10/60 kuin myös 3/45-4/65:een.
Nuffield 10/60 moottorin laakerit
Valvoja: automies560
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
vaikuttaa uudelta 10/60:ksi
onko moottorissasi ohjaustehostajan pumppu ruiskutuspumpun alapuolella jakopäässä?
tosiaan kampiakselin paksuus muuttuu suuremmaksi ainakin 4/65 ja 384
siitä uudemmat 98mm leylandit on vielä pitempi-iskuisia
onko moottorissasi ohjaustehostajan pumppu ruiskutuspumpun alapuolella jakopäässä?
tosiaan kampiakselin paksuus muuttuu suuremmaksi ainakin 4/65 ja 384
siitä uudemmat 98mm leylandit on vielä pitempi-iskuisia
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Tänään kasasin koneen. Tarkistin 1. sylinterin kiertokangen laakerin, joka mielestäni oli käyttökelpoinen (hieman metallia, mutta ei värimuunnoksia). Öljypohjassa olleen reijän, josta raidetangon nivel meni läpi, korjasin pellinpalalla. 15/40 SAE öljyt koneeseen ja käymään. Öljynpaine on kylmänä 5 ja lämpimänä 3 kg/cm2 koneen käydessä tyhjäkäyntiä.(luultavasti paineet ovat riittävät). Käyntiääni normaali. Osille jotka löysin öljypohjasta en löytänyt puuttuvaa paikkaa. Tästä lähtien tarkistan hieman useammin, että raidetangon mutterit ovat paikoillaa.
Edelleen haluaisin ostaa öljypohjan jos jollakin on myynnissä.
Edelleen haluaisin ostaa öljypohjan jos jollakin on myynnissä.
Ei ole ohjaustehostajaa tässä mallissa. Jakopää näytti olevan ketjulla. Jos kone toimii näin nätisti, en näe syytä suurempaan remonttiin. Toki öljypohjan meinaan uusia. Jos jollakin on nurkissa vaikka hieman hitsattu, mutta tiivis olisin kiinnostunut ostamaan sen.
Voisin harkita ostaa kimppa varaosa nuffin, jos jollakin on tiedossa. Näin saataisiin varaosia hieman halvemmalla molemmat.
Raidetanko oli irronnut kesken kaivuun ja kääntynyt koneen alle rikkoen öljypohjan. Että olkaapa tarkkoja muut kaivurin omistajat, että raidetangot ovat kunnossa.
Voisin harkita ostaa kimppa varaosa nuffin, jos jollakin on tiedossa. Näin saataisiin varaosia hieman halvemmalla molemmat.
Raidetanko oli irronnut kesken kaivuun ja kääntynyt koneen alle rikkoen öljypohjan. Että olkaapa tarkkoja muut kaivurin omistajat, että raidetangot ovat kunnossa.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 353
- Liittynyt: 12 Huhti 2007, 09:01
- NLCF r.y jäsen Nro: 008
- Paikkakunta: Kontiolahti
Oisko ideaa laittaa öljynpainevalo paikkaan mistä se näkys sillon kun kaivetaan, eihän nuhvissa alkujaan ole mitään oljynpainevaloja mutta eikai se olis kovin suuri raiskaus.
NUFFIELD 10/60 vm -65
DAVID BROWN 25D VM-54
FERGUSON TEF-20 vm -55
FIAT+HYMAS KAIVURI vm-64
DNEPR 650 SIVUVAUNULLA vm -70
PAPPA TUNTURI AUTOMAATTI vm-73
+ muut ns, kolhoosi koneet
DAVID BROWN 25D VM-54
FERGUSON TEF-20 vm -55
FIAT+HYMAS KAIVURI vm-64
DNEPR 650 SIVUVAUNULLA vm -70
PAPPA TUNTURI AUTOMAATTI vm-73
+ muut ns, kolhoosi koneet