Sivu 1/2

Vaihteiston äänet

Lähetetty: 22 Huhti 2007, 19:10
Kirjoittaja nuffi59
Täytyypä taas heittää kyssäriä ilmoille, kun on niin hiljaisenpuoleista.Omassa nuutussa toi vitonen on selkeästi äänekkäin vaihde ajellessa ja vissiin kuuluu ollakkin, vai kuuluuko?

Tulee vaan mieleen, että viitosella rattaat ottaa sen verta kierroksia, jotta ääntä irtoaa.

Onko muilla suurin vaihde selkeästi äänekkäin? :)

Lähetetty: 22 Huhti 2007, 19:20
Kirjoittaja UniversalDM4
No ei tod. kyllä Nuffeissa ja leukuissa yleensä pakki on se joka mouruaa kuin kuskin maha ennen lounasta :wink:

Lähetetty: 22 Huhti 2007, 20:16
Kirjoittaja Nuutu
mulla ainaki 10:ssä pitää ääntä viitosella liekkö vikaa vai ei kun 3 nuffessa taas on hiljanen perä

Lähetetty: 23 Huhti 2007, 04:38
Kirjoittaja Örfliitti
Kyllä juuri pakin äänistä on Nuffien vaihteiston yleiskuntoa kautta aikojen päätelty.

Lähetetty: 23 Huhti 2007, 13:54
Kirjoittaja bmc
Mulla on tossa 10/60:ssa ison puolen viitonen kaikista äänekkäin, pakilla se ei mölyä ollenkaan.

Lähetetty: 23 Huhti 2007, 18:58
Kirjoittaja Jakari
10/60 kyseessä ja sellainen mielikuva on, että viitosella (kympillä) laulaa
voimakkaimmin, pakilla ei niinkään.

Sen takia mielikuva, kun viime ajat ollut ajelua pihalla ja pellolla, maantielle ei kuulemma saa mennä, jos ei ole peli rekisterissä.

Tuostapa tuli mieleen, kun Nuffissa jäi kaksi vaihdetta yhtäaikaa
päälle, niin laatikon kannenhan siitä joutui avaamaan, jotta sai siirtäjät taas ojennukseen. Silloin näytti rattaat ym. sisuskalut hyviltä, en tutkinut tarkemmin, kiire kiire.
Jos/kun seuraavan kerran käy samoin, onko laatikossa joku paikka
jonka voisi tai pitäisi tarkistaa (laakerointi)? kannen ollessa pois?

Lähetetty: 24 Huhti 2007, 18:25
Kirjoittaja ESM
Nuffissa melun viitosella aiheuttaa alennuspyörästön hammaspyörät,kymppivaihteisissa ehkä kovempi kuin viisivaihteisissa.Ehjässä laatikossa pakki ei melua,risassa meluaa.Myös viallinen keskilaakeri antaa pakilla ääntä(tasauspyörästön hammasvälys muuttuu kun akseli pääsee elämään päittäin)

Lähetetty: 25 Heinä 2009, 19:04
Kirjoittaja nuffield 342
Otettaanhan vanha topicci pinnemmaksi, Paljonko teillä mellastaa se ison puolen viitonen, ja onko se semmonen että vain vedossa, ja moottori jarrutuksessa vollottaa? Hävettää ihan ajaa jos vaikka joku kuulee :oops:

Lähetetty: 25 Heinä 2009, 19:12
Kirjoittaja ahven
kuatakkeehan muuvan purkki sitä xtr-1 vae mitä se on niin ruppee hiljenee aenaskii ratasvetonen niittomurskain hiljeni puolella eekä vihellä kuin sirkkeli ennee

Lähetetty: 25 Heinä 2009, 19:46
Kirjoittaja kari t
Minä ihmettelin ,kun kävin koea- ajamassa tuon nilkku-nelosen jossa on kkk:ja, että tuleeko :?: nuffista kertojalla varustettuna "valmetti" , niin täytyy nyt todeta, kun olen ajellut kkk:lla muutaman sata kilometriä, että kyllä se pirulainen pitää lähes yhtä suurta ääntä kuin esim. 565:nen valmetti.
Mutta eikun kuulosuojaimet korville ja menoksi, kyllä ko. nuffilla matka taittuu :lol:
Tulevana keskiviikkonana käännetään nokka kohti KOKKOLAA ja RAAHESTA pari nuffia kyytile ja kuunnellaan kkk:sen vollotusta kaksi - kolme tuntia , niin ollaan FARMARISSA näytillä, ei tosin ko. nelosella :wink:
Mutta kaikesta huolimatta edustetaan NLCF:tä parhaamme mukaan .

Lähetetty: 26 Joulu 2009, 12:50
Kirjoittaja nuffield 342
Saapiko sitä keskilaakeria mistään uutta. Varmasti on mulla tuossa 10/60 siinä vika kun ulissee. meinaan 10/42 on monta kertaa hiljasempi. :roll: .... niitä sitten tietysti on 5 eri kokoa niitä laakereita että ei pysty tilaamaan ennen kun purkaa....

Lähetetty: 26 Joulu 2009, 14:15
Kirjoittaja Joonas Potkonen
nuffield 342 kirjoitti:Saapiko sitä keskilaakeria mistään uutta. Varmasti on mulla tuossa 10/60 siinä vika kun ulissee. meinaan 10/42 on monta kertaa hiljasempi. :roll: .... niitä sitten tietysti on 5 eri kokoa niitä laakereita että ei pysty tilaamaan ennen kun purkaa....
Saa kyllä, mutta jos muistan oikein niin ota tukevasti kiinni tai istu ennen kuin kuulet hinnan. Ei toki ole ns. työkäyttötraktoreihin ostettuna kallis osa, mutta vanhaan traktoriin voi tuntua arvokkaalta. Nyt en vain muista oliko se justi 10 sarjassa se kallis laakeri.

Soita Verhon Jussille T:mi Leypart, osaa sanoa saatavuuden ja hinnan justiinsa jota me emme täällä pysty kuin arvailemaan.

Lähetetty: 27 Joulu 2009, 02:24
Kirjoittaja Warpu
keskilaakerin väljyys on kohtalaisen helppo tutkia kun aukasee
vaihteiston kannen ja koettaa ihan käsipelillä akseli ei sais liikkua päittäin
käytännössä ollenkaan 8)

Lähetetty: 02 Helmi 2010, 18:30
Kirjoittaja nuffield 342
Mitenkähän sen saisi tuon pinjonin mitotettuu tasauspörästön rattaalle, jotta ei ajaisssa hirveesti pitäsi ääntä :roll: :?:

Lähetetty: 02 Helmi 2010, 23:56
Kirjoittaja Warpu
siihen on säätötulkki ja korjaamokirjassa tulkin mitat koitan kaivaa
jos ei joku ehdi ensin 8)