Nuffissa ei kierrä vesi ( nyt kiertää;-) )
Valvoja: automies560
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Ajelin nyt jarru/sähköremontin jälkeen pidempään kuin ennen. Tuloksena huomasin että peräöljyt ovat aivan valkeat ja lämmöt nousee pikkukaasuttelulla (piharinkiä) punaiselle. Olisiko mahdollista niin helpot asiat kuin termarin jumiminen taikka lämpömittarin epäkunto? Olisihan se uusi tuossa hyllyssä...
Samalla valitettavasti huomasin moottoriöljytikussa valkeaa olisikohan vettä? Toivottavasti ei ole j-nestettä, vaan ainoastaan seisonnassa ollessaan tullutta kondenssi sellaista... Painetta ei syyläriin tule...
Myös toisen puolen jarru ei sepittämisestä huolimatta pidä, aivan kuin rauta tulisi polkimessa vastaan...
Jee, tätä tämä on
Edit. Muuten vetää kone hienosti ja lähtee hyvin käymään, Isoimmallakin vaihteella lähtee murinoitta tyhjäkäynnillä eteenpäin, kun valmet jo siinä arpoo sammua vai vetää Koneen huohotinputkesta rupesi jonkin ajankuluessa tulemaan hiukan jotain höyryä, valmet tekee sitä kyllä normaalistikin... Öljynpaineet oli alkuun viidessä, laski lämmettyä 3:een ja tyhjäkäynnillä on jopa alle 2:n. Mittari toimii hirmuverkkaisaan niin ylös kuin alas suunnassa. Sammuttuakin vielä kestää kotvan ennenkuin paine laskee...
Samalla valitettavasti huomasin moottoriöljytikussa valkeaa olisikohan vettä? Toivottavasti ei ole j-nestettä, vaan ainoastaan seisonnassa ollessaan tullutta kondenssi sellaista... Painetta ei syyläriin tule...
Myös toisen puolen jarru ei sepittämisestä huolimatta pidä, aivan kuin rauta tulisi polkimessa vastaan...
Jee, tätä tämä on
Edit. Muuten vetää kone hienosti ja lähtee hyvin käymään, Isoimmallakin vaihteella lähtee murinoitta tyhjäkäynnillä eteenpäin, kun valmet jo siinä arpoo sammua vai vetää Koneen huohotinputkesta rupesi jonkin ajankuluessa tulemaan hiukan jotain höyryä, valmet tekee sitä kyllä normaalistikin... Öljynpaineet oli alkuun viidessä, laski lämmettyä 3:een ja tyhjäkäynnillä on jopa alle 2:n. Mittari toimii hirmuverkkaisaan niin ylös kuin alas suunnassa. Sammuttuakin vielä kestää kotvan ennenkuin paine laskee...
Viimeksi muokannut Joonas Potkonen, 22 Huhti 2007, 15:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Jos jaksat läträtä nesteiden kanssa,ota termostaatti pois ja katso korkista kiertääkö vesi.Jos ei kierrä niin voi olla vesipumpun siipipyörän akseli poikki(hihnapyörä on laakeroitu pumpun runkoon,joten se näyttää normaalilta vaikkei siipipyörä pyörisikään mukana)
3DL -60,4DM-61
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
joo pitänee läträtä nesteiden kanssa...
Kuuluukos korkista näkyä selvä kierto? Valmetissa ei ainakaan erota mitään.
Suurin huoli on kyllä tuo moottorin valkea töhnä, jota mittatikun päähän oli tarttunut, ja pikkuisen oli ylälaidassakin..
Kuuluukos korkista näkyä selvä kierto? Valmetissa ei ainakaan erota mitään.
Suurin huoli on kyllä tuo moottorin valkea töhnä, jota mittatikun päähän oli tarttunut, ja pikkuisen oli ylälaidassakin..
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Kyllä kierto näkyy korkissa ainakin mulla
Ja tosi selvästi
Onkos nuo nuffin jarrukengät erimittaiset pinnaltaan
jos vaikka meni väärin päin
Ja tosi selvästi
Onkos nuo nuffin jarrukengät erimittaiset pinnaltaan
jos vaikka meni väärin päin
Mukana kuin peräpukama!
- UniversalDM4
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 906
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00
Kyllä menee vesi syylärissä niin vilppaasti, että varmasti huomaa jos kiertää. Jos kone lämpiää liikaa, niin alkaahan silloin myös nesteet kiehua jäähdyttäjässäNuffieldmaster kirjoitti:joo pitänee läträtä nesteiden kanssa...
Kuuluukos korkista näkyä selvä kierto? Valmetissa ei ainakaan erota mitään.
Suurin huoli on kyllä tuo moottorin valkea töhnä, jota mittatikun päähän oli tarttunut, ja pikkuisen oli ylälaidassakin..
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
joo ei näy kuin pientä liikettä syylärissä. Aika paikoillaan ne nesteet on...
Nyt tosiaan iski pelko siitä vedestä öljynseassa, laitoin juuri vanhat valumaan pois. Itse öljy ei näytä puolentunnin ajon jälkeen ollenkaan vetiseltä, vain mittatikun öljyn tason yläpuolella olevassa koukerossa tulee mukana valkeaa... Samoin ehkä pikkuisen näyttäisi olevan tikun alapäässä valkeaa kun tikun kastaa ja nostaa ylös...
Luulisi että vesi sekoittuisi öljyyn käydessä? Nimittäin kun se oli seisonut, niin mitään ei näkynyt tikussa... Öljyt olivat kirkkaat, nyt ajon jälkeen ne on mustat, ja epäilys on, että kirkkaus johtui monen vuoden seisokista. Samoin lie vesikin kondenssi vettä (toivon niin ).
Nyt vain mietityttää paineet jotka hyppii 5- pikkuisen alle kahteen bariin.
Edit... Luulin että normipaineet ovat vallun luokkaa min. 2 ja max 6, mutta ne onkin 0,7 - 3 bar nuffissa!
Eli ei hätää siinä asiassa:D
Nyt tosiaan iski pelko siitä vedestä öljynseassa, laitoin juuri vanhat valumaan pois. Itse öljy ei näytä puolentunnin ajon jälkeen ollenkaan vetiseltä, vain mittatikun öljyn tason yläpuolella olevassa koukerossa tulee mukana valkeaa... Samoin ehkä pikkuisen näyttäisi olevan tikun alapäässä valkeaa kun tikun kastaa ja nostaa ylös...
Luulisi että vesi sekoittuisi öljyyn käydessä? Nimittäin kun se oli seisonut, niin mitään ei näkynyt tikussa... Öljyt olivat kirkkaat, nyt ajon jälkeen ne on mustat, ja epäilys on, että kirkkaus johtui monen vuoden seisokista. Samoin lie vesikin kondenssi vettä (toivon niin ).
Nyt vain mietityttää paineet jotka hyppii 5- pikkuisen alle kahteen bariin.
Edit... Luulin että normipaineet ovat vallun luokkaa min. 2 ja max 6, mutta ne onkin 0,7 - 3 bar nuffissa!
Eli ei hätää siinä asiassa:D
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Höyry nousi korkista, eli taisi olla... Lisäksi kun löin syylärin piripintaa täyteen niin se tyrkkäsi ylimääräisen ulos...
Kehno ei siellä vielä äsken liikettä näkynyt, tosin ei ollut edes vihreän keskiosalla. Missä kohden termari yleensä aukeaa?
Moottori oli kuuma kyljestä.
Kehno ei siellä vielä äsken liikettä näkynyt, tosin ei ollut edes vihreän keskiosalla. Missä kohden termari yleensä aukeaa?
Moottori oli kuuma kyljestä.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
enpä ole purkanut vielä sinne asti Jos kerkeäisi joku päivä...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
onkos normaalia jos mittatikun reijästä tulee pikku pisaroita öljyä? Mistä moinen johtuu?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
niin, mutta ei tuo ole väljä, vetää niin saakelin sipakkaan!
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.